Happy birthday, 25 jaartjes jong! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Happy birthday, 25 jaartjes jong! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Happy birthday, 25 jaartjes jong!

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

20 Maart 2018 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

De afgelopen dagen stonden al in het teken van mijn verjaardag. Ja, 25 jaar is toch wel een kleine mijlpaal. Hahaha nu kom ik dichterbij de 30 in plaats van dichterbij de 20. Ik zal jullie vertellen wat ik gedaan heb met mijn verjaardag en wat ik de andere dagen heb gedaan.

-1 maart 2018-
Vandaag begon mijn dag met werken. Om 12 uur ging ik weer lekker naar de gym voor The No Run Club. Onze trainster had er weer zin in om er tegen aan te gaan. Oi, ik heb mijn buikspieren wel gevoeld. Hierna had ik eindelijk weer eens tijd om uitgebreid te koken. Dit keer stond er op het menu Indiaanse gehakballetjes met groente in een heerlijke gele currysaus, geserveerd met rijst en boontjes. ’s Avonds ben ik lekker naar Antidote Yoga geweest. Lekker zen kwam ik terug en kon ik daarna heerlijk in slaap vallen.

-2 maart 2018-
Happy birthday to me. De dag begon met een paar kleine cadeautje van mijn host-familie. Een mooie bos tulpen, muntdropjes, koekjes en een kaartje van Isla. Nadat ik klaar was met werken, heb ik met mama en papa geskypet. Zij feliciteerden mij met mijn verjaardag en vroegen hoe ik het ging vieren. Ik vertelde dat ik ’s avonds ging uiteten met bevriende au pairs. Om 12 uur ben ik naar Flow Yoga gegaan. Vandaag was de laatste les van de gezelligste yoga-instructrice van Distrikt Movement. Zij heeft echt leuke yoga-lessen gegeven de afgelopen drie maanden dat ik er was. Als bedankje had ik haar Nederlandse snoepjes gegeven. Nog even gekletst over haar plannen en toen was het toch wel echt tijd om te gaan. Simone kwam namelijk aan het einde van de middag naar mij toe om haar logeerspullen te brengen. Zij bleef logeren, omdat ze ’s avonds niet meer naar Vancouver Island terug kon. Spullen geïnstalleerd en daarna lekker optutten voor het uiteten (en misschien wel uitgaan). Ik had gekozen om tapas te gaan eten bij Cabrito Tapas Bebidas. We hebben lekker gegeten en cocktails gedronken. Ook ben ik lekker verwend door Sina, Alice, Emilie, Nadine, Toni, Nynke, Katie en Simone door middel van cadeautjes. Tijdens het eten bespraken of we uit wilden gaan. Nynke, Katie, Simone en ik kozen ervoor om uit te gaan. De andere meiden besloten om niet mee te gaan. Het werd the Roxy. De Roxy staat bekend om haar goede live-muziek. Ik was zelf nog nooit naar the Roxy geweest. Eenmaal hebben we heerlijk gedanst en drankjes gedronken. Ik kwam Cherry tegen en wij hebben nog even gezellig bijgekletst en een dansje gegaan. Daarna raakte ik aan de praat met een jongeman. Ik vond al dat hij niet Canadees klonk en vroeg waar hij vandaan kwam. Wat bleek, hij kwam uit Deurne en was een boer in Alberta. Even later kwam zijn vriend bij ons staan en hij vertelde dat hij uit Sint Anthonis kwam. Ik vroeg ook of hij mijn oud-huisgenootje Lynn en haar broer kende. Echt te grappig, hij kende hen gewoon! Hahaha, ik moest er echt om lachen dat ik dan in Canada ben en dan mensen leer kennen die zo dicht uit de buurt komen. Vervolgens ging ik weer lekker met Nynke, Katie en Simone dansen. Op een gegeven gingen de lichten aan en werden we lekker the Roxy uitgeveegd. Tijd om een taxi te pakken en naar ons bedje te gaan. Echt een super leuke en gezellige verjaardag gehad met een super leuk stel meiden.

-3 maart 2018-
’s Ochtends hebben Simone en ik lekker kunnen uitslapen. Simone had de ferry pas rond 1 uur. We hebben eerst nog even de avond geëvalueerd onder het genot van een glaasje water. We waren nog niet in staat om te ontbijten hahaha. Nadat Simone weg was, heb ik heerlijk gechillt. Gisteren had ik een briefje gekregen van het postorderbedrijf dat er een pakketje voor mij bezorgd. Helaas was ik er niet dus moest ik mijn pakketje ophalen bij Capilano Mall. Ik heb heerlijk in het zonnetje naar Capilano Mall gelopen. Een goede manier om de kater te bestrijden. Bij het postkantoor aangekomen liet ik het briefje zien. Enkele seconden later kwam de cassiere terug met een super groot pakket. Dit had ik niet verwacht. Toen ik de afzender zag, was ik echt super verrast. Mijn Ottersumse vriendinnetjes hadden mij een pakket gestuurd. Super gaaf! Het naar terug lopen verliep sneller dan normaal. Ik was namelijk erg nieuwsgierig wat ik zou krijgen. Even later kon ik het uit gaan pakken. Ik werd verblijd met Nederlandse belegen kaas, een foto van chocolade, een onesie, een super lief kaartje, wattenstaafjes, een tijdschrift, Rituals producten en hagelslag. Heel erg bedankt lieve meiden voor deze leuke verrassing!! ’s Avonds moest ik oppassen op een baby van zeven maanden. Dit was weer een nieuwe ervaring voor mij. Ik had namelijk nog nooit met baby’s gewerkt. De tijd vloog om en voordat ik wist kwamen de ouders weer thuis.

-4 maart 2018-
Ooh eerst even heerlijk uitgeslapen. Mijn collega was een dag voor mij jarig en ik had nog geen cadeautje voor haar gekocht. ‘s Middags besloot ik om lekker te gaan shoppen voor haar verjaardag. Ook heb ik nog heerlijk gewandeld in het zonnetje. Een frisse neus doet me altijd goed. ’s Avonds heb ik heerlijk gechillt met de Netflix serie The Crown.

-5 maart 2018-
Zoals elke maandag begon mijn werk om 7:45. Tussendoor heb ik mijn waarbenjij.nu blog bij gewerkt en om 15:00 uur mocht ik weer beginnen met werken. ’s Avonds had ik met Anni afgesproken om ergens een hapje te gaan eten. Zij gaat 18 maart terug naar Finland. Dit was de laatste mogelijkheid dat we elkaar konden zien, want Anni had nog een trip gepland naar Los Angels. We hebben heerlijk gegeten bij Burgoo en nog lang gekletst over wat haar plannen waren en hoe ze terug keek op haar avontuur. Voordat ik het wist was het alweer tijd om terug te gaan naar North Vancouver. Ons hoogtepunt was toch wel Whistler.

-6 maart 2018-
Vandaag heb ik niet veel speciaal gedaan. Het was werken, Zachell helpen, chillen, werken en weer chillen.

-7 maart 2018-
Zoals iedere dag begon ik weer om 7:45. Eerst nog even Wynnie helpen met de was. Rond 10:00 uur had ik met Floor afgesproken om te gaan skypen. We hebben heerlijk gekletst over hoe het in Ottersum ging en hoe het hier in Vancouver ging. Ook hebben we nog gekletst over carnaval en de winkels in Vancouver. Voordat ik het wist hadden we een goed uurtje vol gemaakt. Voor mij was het tijd om naar Flow Yoga te gaan. Ik heb weer met veel plezier de yoga-les gevolgd. Om kwart over twee moest ik alweer beginnen met werken. De tijd vloog om en voor dat ik het wist was ik alweer klaar.

-8 maart 2018-
Vandaag heb ik gewerkt en ben ik naar de NO RUN CLUB geweest. Voor de tweede keer deze week at ik niet met de kinderen. Cherry had mijn uitgenodigd om uit te gaan eten bij haar favoriete Koreaanse restaurantje. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. We hebben heerlijk gegeten. Wel iets meer pittig dan dat ik gewend was. Zelfs Cherry vond haar soep erg pittig en normaal kan zij goed tegen pittig eten. We hebben heerlijk gekletst en nog gepraat over toen ik haar tegen kwam bij the Roxy op mijn verjaardag. Na ons dinertje had Cherry een verrassing voor me. Ik kreeg van haar een cadeautje voor mijn verjaardag. Een paar schoenen. Een zwart laarsje met blokhak. De maat was goed alleen de schoen was te smal en zat daardoor te strak op mijn wreef. Helaas dus ruilen.

-9 maart 2018-
Mijn dag begon met werken en om 12 uur yoga. Toch werd mijn vrijdag een memorabel moment in mijn 25-jarige leven. In een club in Vancouver werd een Chippendale optreden gegeven. Laat Nynke nu net iemand kennen die bij die club werkte en daardoor konden wij op de gastenlijst komen te staan voor dit optreden. Eenmaal bij die club aangekomen, bleek dat we gratis naar binnen mochten. Hoe chill is dat! Ik heb me kapot gelachen over hoe ingestudeerd de dansjes waren. Je kent het wel van die foute boyband-dansjes. Ook kon je nog op het podium komen voor $20 en dan showde de dansers alles. In ruil daar voor kreeg je poster. Nee dat was niet aan mij besteed. Na het optreden hebben we eerst nog even drankjes gedaan bij the Cactus Club en daarna zijn we naar The Roxy gegaan. Hier hebben we lekker drankjes gedaan en heerlijk gedanst. Voordat we het wisten, werden weer letterlijk de tent uitgeveegd. Om 4:30 lag ik weer in mijn bedje.

-10 maart 2018-
Met een lichtelijk slaapgebrek ben ik ’s middags een wandelingetje gaan maken naar de Subway. Een broodje van de Subway was mijn brunch en dit heb ik heerlijk in de zon opgepeuzeld. Vervolgens heb ik een heerlijk wandelingetje door de buurt gemaakt. Ik voelde de zon in mijn gezicht. Heerlijk ik kan niet wachten tot Spring. In de avond had ik met Katie afgesproken om drankjes te gaan doen in Gastown. Nynke joinde zich later bij ons. Ja en wat doe je naar enkele drankjes. Jawohl weer een avondje stappen bij the Roxy. Wij worden daar zo waar stamgasten. We hebben weer heerlijk gedanst en drankjes gedaan. Wederom werden we de tent uitgeveegd. Dit keer hadden we een uurtje langer vanwege de zomertijd. Voordat ik een taxi had en weer in North Van was, was het alweer 6:30. De volgende ochtend had ik met Nynke om 10:00 uur bij haar te zijn om the Hollyburn Trail te gaan lopen. Ooh gutjes dit betekende toch wel een kort nachtje, want het is een uurtje om van mij naar Nynke’s place te komen.

-11 maart 2018-
Pfff ik had het toch wel zwaar met mijn kater en de korte nacht. Om 10:00 uur was ik bij Nynke. Super chill we konden met haar host-familie naar Cyprus Park rijden waar the Hollyburn Trail is. In de auto viel ik een paar keer bijna in slaap. Bij the Hollyburn Trail aangekomen was het tijd om onze snowshoes aan te doen en te starten. We hadden de perfecte weersomstandigheden. De zon die scheen volop. We konden zelfs zonder jas lopen. Men volgens mij heb ik ook alle alcohol er uit gezweet. Onderweg kwamen een vriend van Nynke tegen. Na een korte praat- en drinkpauze gingen wij richting de top en hij daalde af. Hij was zo lief om ons zijn wandelstokken te laten lenen voor de tocht naar de top. Thank god wat was ik blij met die ene stok en Nynke met die andere stok. Het laatste stuk was echt super steil. Ik vond het op een gegeven moment echt niet meer leuk, omdat ik zo’n last had van mijn kuiten. Gelukkig hebben Nynke en ik elkaar er door heen gepraat en hebben we de top bereikt. Wat een prachtig uitzicht zeg!! We hebben heerlijk een uurtje genoten van het uitzicht. Daarna was het tijd om naar beneden af te dalen. Dit leek makkelijker maar dat was niet het geval. Eerst probeerden we zonder snowshoes af te dalen. Echter was dit niet te doen. We zagen mensen om ons heen naar beneden glijden. Ik plofte neer in de sneeuw en gleed naar beneden. Nynke volgde. Het laatste stuk hebben we weer onze snowshoes aangedaan en zijn we terug gelopen naar de start. We hadden de trail voltooid, men wat was ik trots op ons tweeën!! Wat bleek nu de bus kwam pas over een uur en dat was voor ons te laat, want om zes uur moesten we weer gaan voor een concert. We besloten om een lift te regelen. Na een paar keer vragen, hadden we een lift te pakken. We konden bijna helemaal worden afgezet bij Nynke’s place. Beter!! We hadden nog even tijd voor een kopje thee en een lekkere snack bij een cafeetje dichtbij. Daarna heb ik mij bij Nynke gedoucht en klaar gemaakt voor het concert. Om zes uur waren we beide klaar om Katie en Nicola te meeten voor sushi en daarna naar het concert van the Rubens te gaan. The Rubens zijn een Australische Rock/Indie band. De band was nieuw voor mij en ik heb er van genoten. De muziek ga ik nog vaker luisteren!

Kortom de weekenden zaten goed vol gepland en ik heb er met volle teugen van genoten. Ik heb weer dingen gedaan die ik van mijn bucketlist kan afstrepen. Ook ben ik heel blij dat ik mijn verjaardag heb kunnen vieren met alle lieve familie en vriendinnetjes in Nederland via Whatsapp of Skype. Plus dat ik verjaardagswensen uit Nieuw Zeeland en Australië heb mogen ontvangen. Bovendien heb ik het in Vancouver heel goed kunnen vieren met een leuke en gezellig groep meiden. Dit was een goed begin van mijn 25ste jaar.

Op naar een goed en gezond jaar zal ik dan maar zeggen ;)

Tot snel,
Liefs,
Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 61671

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: