Anders dan normaal. - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Anders dan normaal. - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Anders dan normaal.

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

25 December 2017 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

Een lekker muziekje op achtergrond en zo waar een nieuw reisverslag. Hopelijk zat er niet te veel tijd tussen hahaha. Ik was gebleven bij 2 december, wat een mijlpaal was voor mij. Ik was namelijk een maand in Canada. Time flies, when you’re having fun.

-3 december 2017-
Skiën met de andere au pairs stond vandaag op het programma. Ik keek er erg naar uit. Rond tien uur zaten Simone (Deens), Emilie (Deens), Sina (Duits), Gesine (Duits) en ik in de bus naar Grouse Mountain. We dachten dat we vroeg waren, maar blijkbaar had de meeste mensen dat in gedachte. Dat maakten dat we zo’n 45 minuten in de rij hebben gestaan voor de skipas en andere spullen. Al met al stonden anderhalf uur later op de ski’s. Emilie stelde voor om van de groene piste af te gaan. Ik dacht groen moet niet al te moeilijk zijn. Wel dat is het wel voor iemand die nog maar twee keer in haar leven heeft geskied. Ik had me zwaar vergist hahaha. De eerste paar meters lukte nog wel. Toen kwam er een steile afdaling. Ik skiede recht vooruit, omdat ik niet wist hoe ik bochtjes moest maken. Ik probeerde af te remmen met de pizzapunt maar dit lukte ook niet, dus liet ik mijzelf op mijn kont vallen. Het opstaan was ook niet gemakkelijk en daarbij had ik het idee dat ik iedereen ophield. Ondertussen had ik al lichtelijke frustraties. De andere meiden vroegen of verder mochten skiën. Ik vond het prima, want ik merkte dat ik echt gefrustreerd, zenuwachtig en angstig werd als zij bleven. Simone bood aan om bij mij te blijven wat ik echt super lief van haar vond. Zij heeft mij er doorheen geholpen om naar beneden te komen. Haar mini-lesje heeft zeker geholpen. Toen kwamen Simone ik ben de skilift. Ik had inmiddels een lichte aversie opgebouwd tegen skiën en ik zag op tegen de skilift. We zaten net in de skilift toen onze ski’s verstrengeld raakten en uit de lift vielen. Toen was ik helemaal klaar met skiën. Gelukkig lukte de tweede keer wel. In de lift zei ik tegen Simone dat ik even binnen ging zitten en op hun zou wachten voor de lunch. Zo kon Simone ook nog een paar pistes pakken voor de lunch. Eenmaal binnen ben ik lekker tot rust gekomen en besloot ik om na de lunch te gaan oefenen op de skiklas-piste. Niet lang daarna kwamen de andere meiden voor lunch. Na de lunch ging ik naar skiklas-piste en oefende daar enkele uren. Ik merkte dat ik het skiën minder eng vond en werd meer relax. Aan het einde van de middag vond het skiën toch nog leuk genoeg om het vaker te gaan doen. Inmiddels waren Simone en Sina op weg naar de lift om naar huis te gaan. Ik ging de spullen terugbrengen en wachten op hen bij de lift. Samen zijn we teruggereisd naar onze host-families. Skiën is toch niet zo makkelijk als het lijkt. Ik ga nu een ski-les volgen om te leren skiën. Alleen weet ik nog niet wanneer.

-4 december 2017-
Ai, aan mijn lichaam kon ik merken dat ik gisteren geskied heb. Ik heb spierpijn op plaatsen waarvan ik niet wist dat het kon hahaha. Vandaag was Zachell ziek dus er was niemand om te komen poetsen. Normaal gesproken komt ze op maandag poetsen. Zachell is een van de vorige au pairs en werkt nog altijd voor Julia en David. Ook werkte Julia vanuit huis vanwege Pippa. Dit was even wennen. Normaal ben ik in de ochtend en middag alleen met Isla en Angus.
-5 december 2017-
Vandaag bleef David thuis met Pippa. Tussen de middag ben ik lekker gaan wandelen in Ambleside Park. David moest naar het postkantoor in Park Royal en kon ik lekker meerijden. Het zonnetje scheen prachtig en het was lekker droog. Na de wandeling ben ik naar Park Royal gegaan en heb een cadeautje voor Angus zijn verjaardag gekocht. Ook heb ik nog met het thuisfront geskypet die lekker Sinterklaas aan het vieren waren. Ik heb de creaties mogen aanschouwen van iedereen en de gedichten gehoord. Iedereen heeft echt zijn best gedaan. Voor dat ik het wist was het alweer tijd om te gaan werken.

-6 december 2017-
Nadat ik in de ochtend klaar was, heb ik met Floor geskypet. Super leuk en gezellig om met haar gesproken te hebben. Ik werd er helemaal blij van. Daarna moest ik nog een paar boodschappen doen voor het eten van vanavond. Ik had besloten om een frittata te maken met bacon, paprika, wortels en geraspte kaas. Vooral de ouders, Harry en Pippa hebben ervan genoten.

-7 december 2017-
Over deze dag kan ik lekker kort zijn. Ik heb gewerkt in de ochtend en heb ik daarna lekker gechillt. Om 15:00 uur begon ik weer met werken.

-8 december 2017-
Na het werken had ik met Lea, een andere Duitse au pair afgesproken om koffie te gaan in Edgemont Village. Dit was erg gezellig. De tijd vloog weer eens voorbij. We hadden gekletst over onze host-families, families in Duitsland en Nederland, werkdagen en hoe lang we al in Canada zijn. Daarna ben ik naar Park Royal gereden om kerstcadeautjes te shoppen voor de kinderen. Voor Angus, Pippa en Harry wist ik zo wat ik moest kopen, een boek. Voor Isla vond ik het moeilijker. Voor haar heb ik een cadeaubon gekocht van haar favoriete winkel. ’s Avonds heb ik lekker meegegeten met Friday Family Dinner.

-9 december 2017-
Mijn zaterdagochtend begon met een FaceTime-gesprek met Vera (een oud-huisgenootje). Ook weer erg leuk en gezellig om Vera gezien en gesproken te hebben. Het was vandaag weer een heerlijke dag om naar buiten te gaan, dus koos ik ervoor om een wandeling te maken door Lynn Valley. In Lynn Valley is er een Suspension Bridge. Julia bood aan om mij weg te brengen. Samen hebben we gewandeld door Lynn Valley. Zelf heb ik nog rond Rice Lake gewandeld. Weer prachtige natuur. Op een gegeven moment hoorde ik muziek. Waar komt dat vandaan vroeg ik mij af. Een man speelde panfluit. Van zo’n rustgevende natuurmuziek. Het paste helemaal in het plaatje thuis. Julia was teruggelopen naar de auto, omdat zij nog boodschappen moest doen. ’s Avonds mocht ik voor Philippa invallen om op te passen op de kinderen van een vriendin van Julia. Ook weer leuk een ander Canadees gezin te leren kennen en zien hoe het daaraan toe gaat. Twee meisjes van vier en acht is weer anders dan wat ik gewend ben. Natuurlijk is extra cash ook niet verkeerd hahaha.

-10 december 2017-
Eerst even uitslapen, want dat kon ik wel weer eens gebruiken. Vandaag had ik bedacht om een sightseeing te gaan doen. Ik ben een ontzettende fan van de serie Riverdale op Netflix. Ik kwam erachter dat de serie opgenomen is in Vancouver en omgeving. Op internet had ik opgezocht waar de locaties waren. Ik koos ervoor om met twee locaties te bezoeken en op een later moment de andere locaties te bezoeken. Toen ik bij een van de locaties aankwam, raakte ik aan de praat met een buurtbewoonster. Zij vertelde dat het niet een huis was wat ze gebruikte voor het filmen, maar meerdere. Dit wist ik nog niet. Ook ben ik naar de Chinese Garden geweest en heb ik aan een rondleiding deelgenomen. Ik heb mij laten vertellen dat Chinese tuinen ingericht zijn aan de hand van Yin en Yang. Ik was blij dat ik de rondleiding had gevolgd dat maakte het bezoek leerzamer en interessanter. Daarna heb ik door Chinatown gelopen en liep naar de stoomklok. Deze klok blaast om het kwartier stoom naar buiten. Zoals de naam al zegt, kun je al raden dat de klok op stoom werkt. Als de klok het hele bereikt dan wordt er een deuntje gespeeld. Na de sightseeing vond ik dat ik een lekker diner had verdiend. Het werd sushi. Lekker, lekker!

-11 december 2017-
Van mijn host-oma had ik een gratis kaartje gekregen voor de kerstmarkt in Downtown Vancouver. Daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk. Na het werk kon ik nog even relaxen. De kerstmarkt ging pas om 11:00 uur open. Ik was er iets voor elven en nog even rondlopen. Enkele minuten later was ik binnen. Eerst heb ik alle kraampje bekeken. Sommige kraampjes waren erg leuk en andere waren minder. Als break had ik een heerlijke witte glühwein. Na deze lekker versnapering ben ik nog een keertje de kerstmarkt rondgelopen om een kerstcadeautje te vinden voor mijn host-ouders en host-grootouders. Dit werden twee flessen. Ik mocht ze natuurlijk wel voorproeven. Op een gegeven moment kwam ik de recht bij een kraampje en raakte ik aan de praat met een Duitse backpacker. Zij werkte bij dit kraampje. We praatten over plekken waar we geweest waren, hoe lang we nog bleven in Canada en wat nog onze plannen waren. Daarna was het tijd terug te gaan. Met kerstcadeautjes voor de host-grootouders en de host-ouders ging ik weer naar huis. ’s Avonds hadden we gasten te eten. Het was een lekker casual dinner wat begon met een borrelplank. Het hoofgerecht was lekkere fajita’s en salade. Als toetje aten we een lekker ijsje.

-12 december 2017-
Uitslapen tot 8:15 zeker een luxe op een normale werkdag. Julia was thuis omdat Pippa een controle had in het ziekenhuis. Na het werk ging ik met Nana sneeuwschoen wandelen bij Mount Seymour. Met sneeuwschoenen wandelen is toch weer even anders dan gewoon wandelen. Sneeuwschoenen zijn breder als je normale voet. Het lijkt net alsof de hele tijd op tenen loopt. Het stuk dat voor de grip zorgt, zit net achter je tenen. Onderweg hadden we stop bij First Lake. Eenmaal boven op Dog Mountain hadden we een adembenemend uitzicht. Ook hadden we nog grey jay vogeltjes amandelstukjes gevoerd. Echt super schattig! Na een korte pauze hebben terug sneeuwschoen gewandeld. In totaal was de vijf kilometer en hebben we er twee uur over gedaan.

-13 december 2017-
Nadat Nana en ik Angus hadden opgehaald bij de naschoolse opvang gingen wij naar Stanley Park. In Stanley Park was the Bright Nights Christmas Train. Heel veel kerstlichtjes. Eerst hebben we in het park rondgelopen. Daarna maakten we een ritje met het treintje. Er waren mooie decoraties, zoals een hert gemaakt van rode lichtje en de wereldbol. Ondertussen had David voorgesteld om uit te gaan eten bij Earls Kitchen and Bar. Daar zeg ik geen nee tegen.
Helaas viel mij gerecht tegen. Ach ja de volgende keer neem ik weer iets anders.
-14 december 2017-
Vandaag was Angus zijn verjaardag. Hij werd zes jaar. In alle vroegte hoorde ik hem al door het huis rondlopen. Ik had de afgelopen dagen al gemerkt dat hij er super veel zin in had. Julia bracht Angus en Isla naar school en ik bracht Pippa naar school. Nadat ik klaar was met werken, ging met Simone thee drinken en lunchen bij Flinch. Een schattig tentje. We hadden elkaar weer veel te vertellen over onze host-families en wat we de afgelopen weken hebben gedaan. Simone vertelde dat ze gaat verhuizen naar Vancouver Island en hierdoor zal ik haar minder gaan zien. Echt jammer want ik kan goed met haar opschieten. Gelukkig zie ik haar zondag nog. Dan gaan wij naar de Capilano Suspension Bridge. Daarna was het weer tijd om te gaan werken. ’s Avonds gingen we uiteten voor Angus zijn verjaardag. Hij wilde graag weer naar Earls Kitchen and Bar. Gelukkig had ik dit keer wel een lekker gerecht gekozen. Gewokte garnalen, groente en noedels. Yummie! Het toetje en de cadeautjes deden we thuis. Ook weer een lekkere chocoladetaart met een glaasje rosé mmm. Angus pakte enthousiast zijn cadeautjes uit en was blij met alles. Het was leuk en gezellig om een Canadese verjaardag mee te maken.

-15 december 2017-
Om 09:00 uur was ik klaar met werken. Tijd voor een FaceTime-gesprek met mijn oud-huisgenootjes van de Gouden Leeuw. Weer ouderwets gezellig! We hebben gekletst over waar we allemaal mee bezig waren. Daarna ging naar Downtown Vancouver om verschillende kerstdecoraties te bezichtigen. Alleen eerst moest mijn badkamer schoongemaakt worden, want het kon echt niet meer uitgesteld worden. Gelukkig heb ik geen super grote badkamer en was het klusje gedaan binnen een uurtje. Toen was het tijd om naar Canada Place te gaan en verschillende versierde kerstbomen te bekijken. De volgende stop was het Hyatt Hotel. In de lobby stonden allerlei gingerbread-huizen. Sommige waren hele mooie creaties. De laatste stop was het Four Seasons hotel. Hier stonden ook weer verschillende kerstbomen. Echter vond ik deze niet zo indrukwekkend. Vervolgens heb ik de omgeving rondom Waterfront Station verkend en kwam ik terecht bij een tweedehands boekwinkel. Echt super gaaf en ik moest meteen denken aan de English Bookstore in Amsterdam waar Lynn en ik altijd naar toe gingen. Dit keer ben ik ook geslaagd. Mijn allerlaatste stop was Poke Guy. Hier ging ik mijn avondeten kopen: een poke bowl. Dit is een gerecht uit Hawaii met rijst, salade en rauwe tonijn of zalm. Twintig keer beter dan die van woensdag.

De afgelopen twee weken waren anders dan normaal. De host-ouders waren veel ochtenden thuis vanwege Philippa. Dit was wennen voor Angus en Isla. Toch is alles goed gegaan en heb ik weer leuke dagen gehad. Ook is jullie vast iets anders opgevallen. Zoals je hebt kunnen lezen in dit reisverslag ben ik nauwelijks naar de sportschool geweest. Ik heb nog geen nieuw sportabonnement aangevraagd. Dit ga ik het weekend regelen. Ondanks dat ik niet gesport heb, heb ik wel veel andere leuke, gezellige en interessante dingen kunnen doen tussen 09:00 uur en 15:00 uur. Nu komen kerst en nieuw jaar dichterbij. Ik kijk er naar uit om deze feesten te gaan vieren. Kerst vier ik met de host-familie en met nieuw jaar heb ik nog niets gepland. Ik ga maar eens even rondvragen wat iedereen gaat doen.

Liefs,
Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 61665

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: