Bijna kerst! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Bijna kerst! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Bijna kerst!

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

28 December 2017 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

Hier in Vancouver word ik al weken plat gegooid met kerstliedjes. Van de meeste kerstliedjes wist ik nog niet eens het bestaan. Toch wel weer een leuke ervaring en daardoor kom ik helemaal in de kerststemming. Ik zal jullie even bijpraten over de afgelopen dagen.

-16 december 2017-
Over deze dag kan ik kort en krachtig zijn. Ik heb namelijk helemaal niks gegaan. Nou helemaal niks, ik heb gechillt op mijn kamer en ben lekker lui geweest.

-17 december 2017-
In de ochtend had ik gezellig met Anouk geskypet. Eigenlijk veel te kort, want ik ging op pad met David, Harry, Isla en Angus. Wij gingen naar the Eagles kijken. Ik heel mooi tegen Anouk vertellen: ik ga bij een sportwedstrijd kijken, ijshockey of zo. Toen ik op de afgesproken tijd naar de keuken ging, in normale kleren en een beetje make up, kwam ik er achter dat we niet naar een sportwedstrijd gingen maar zeearenden gingen spotten. Mijn host-familie had de grootste lol en ik kon de lol er ook van inzien. Even later reden we naar Squamish. Daar gingen wij de zeearenden spotten. Tijdens de hike hebben acht zeearenden gezien. Sommige waren volwassen, deze hebben een witte kop, en sommige jonge zeearenden met een bruine kop. Het hoogte punt toen we een zeearend een zalm zagen vangen en de zalm oppeuzelde in een boom. Na onze hike hebben we lekkere pizza’s gegeten als lunch. Vanwege de regen hebben we de tweede hike niet gedaan. Niet dat ik dat heel erg vond. Aan het einde van middag ben ik met Simone (Deense au pair) naar the Capilano Suspension Bridge geweest. Deze brug en het omliggende park waren versierd met prachtige kerstverlichting. Het was erg mooi om te zien in het donker. Ondanks de regen vond ik de brug en de versieringen prachtig. Daarna heb ik van Simone afscheid genomen, omdat ze gaat verhuizen naar Vancouver Island en nu zal ik haar veel minder zien. Dit vind ik wel erg jammer, omdat ik het leuk vond om haar dingen te ondernemen. Graag wil ik haar opzoeken op the Island.

-18 december 2017-
Vandaag was een lekker en normaal dagje werken.

-19 december 2017-
De dag begon zoals gewoonlijk met werken. Rond een uur of tien begon het te sneeuwen. Jippie a white Christmas! Binnen een uur lag er al een flinke laag wow! Eigenlijk had ik bedacht om te gaan sporten. Alleen had de Subaru geen winterbanden en durfde ik niet te gaan rijden. Dan maar alle was bijwerken zo voor kerst. Ik was lekker mijn ding aan doen toen rond 13:00 uur de stroom uitviel. Ik dacht dat is zo weer opgelost. Nope dat was niet geval. Ik kon niet verder de was doen of strijken of de vaatwasser aanzetten. Wat ik nog wel kon doen was de was vouwen. Dit deed ik bij kaarslicht. Ondertussen had ik met Julia afgesproken om Pippa niet op te halen. Ik voelde mij niet zeker genoeg om in de sneeuw te rijden. Ik haalde Angus en Isla op van school. Vanwege de stroomuitval en de sneeuw waren Julia en David vroeg thuis en haalde David Pippa en Harry op van school. Toen zij alle terugkwamen, had David lekkere broodjes met kip, hamburgers en frietjes gekocht. Nu hadden we een gezellig familiediner bij kaarslicht. De stroomuitval had eigenlijk wel iets gezellig. Niemand zat op de telefoon, computer of keek televisie. We waren aan het kletsen of aan het lezen. Tegen zessen deed de stroom het weer en kon ik nog een paar wasjes draaien en strijken. Eigenlijk vond ik het best jammer dat de stroom het weer deed, want ik vond het net zo gezellig met al onze hoofdlampjes, kaarsjes, geklets en boeken lezen.

-20 december 2017-
Vandaag begon de dag met werken. Daarna ben ik naar Grouse Mountain gegaan om mijn jaarpas op te halen. Het chille van zo’n jaarpas is dat ik allerlei kortingen krijgen en ik kan gratis met de Skylift naar boven om te gaan sneeuwschoen wandelen. Dit ging ik woensdag dus ook doen. De route was prachtig. Zeker omdat er gisteren verse sneeuw was gevallen. Ik keek mijn ogen uit. Sneeuwschoen wandelen in verse sneeuw is toch weer anders. Tijdens de afdaling gleed ik een paar keer naar voren. Al met al weer een goede work-out voor mijn benen. Hahahaha dat mag ook wel weer als ik twee weken niet heb gesport.

-21 december 2017-
Vandaag ben ik lekker naar de sportschool geweest en heb ik de NO RUN CLUB gedaan. Veel squaten, burpees, lunches en planken. Heerlijk afgepeigerd en voldaan was ik toen ik klaar was. ’s Avonds had ik enchiladas gemaakt. Deze waren een grote hit en waren de volgende dag dan ook allemaal op. Ik ben blij dat mijn kookkunsten in de smaak vallen bij de host-familie.

-22 december 2017-
Jippie, ik had een ochtend vrij en kon een beetje uitslapen. Julia was in de ochtend thuis en daarom was ik vrij. ’s Middags had ik een ski-les op het programma staan. Om 12:00 uur begon mijn ski-les. Door het ophalen van de gehuurde ski-spullen was ik net op tijd. Het was namelijk erg druk op Grouse Mountain vanwege de schoolvakantie. Ik had een leuke en aardige Britse ski-lerares genaamd Kerry. Met twee andere mannen vormden wij een klasje. Ik leerde stoppen (pizzapunt) en bochtjes maken. Intussen was ik ook met Kerry aan het kletsen over haar reizen. Zij had in Nieuw Zeeland gewerkt als ski-lerares. Super gaaf! Aan het einde van de les bevorderde Kerry mij naar level 2. Een volgende les ga ik weer bij Kerry plannen en dan hoop ik van de groene piste af te kunnen. Groen is het gemakkelijkst, blauw is gemiddeld en zwart is expert hier in Canada. Blijkbaar in Duitsland en Oostenrijk is dit anders. Daar hebben ze blauw (gemakkelijk), rood (gemiddeld) en zwart (expert). Ik begin skiën steeds leuker te vinden. Toen ik na het skiën mijn ski-schoenen uittrok, merkte ik een licht stekend gevoel op mijn scheenbeen. Ik dacht: daar kijk ik wel naar als ik terug ben bij mijn host-familie. Eenmaal op mijn kamer keek ik naar mijn scheenbeen en zag ik zo waar blaren zitten. Mijn ski-schoenen hadden te strak gezeten en de sokken waren gaan wrijven. Hahahaha ik wist veel dat een mens blaren kon krijgen op zijn/haar scheenbenen. Hopelijk is het over een paar dagen genezen. Vanavond hadden we geen Friday Family Diner vanwege kerst.

-23 december 2017-
Vandaag heb ik met Alice (Zweedse au pair) en Sina (Duitse au pair) afgesproken. Eerst hebben we geluncht bij the Templeton. Dit restaurant zag eruit als een Amerikaanse diner met jukebox en al. Ik had lekkere Eggs Benedict. Daarna gingen Sina en ik mee naar het hotel waar Alice zou blijven met kerst. Het hotel was echt chic en fancy. Als je dan in zo’n chic en fancy hotel bent dan ga je ook wel even op ontdekkingstocht. We vonden een zwembad, jacuzzi en fitnesszaal. Ook vonden we een dakterras. Die helaas gesloten was en een bibliotheek. Vervolgens gingen we weer terug naar de kamer van Alice, hebben onze spullen gepakt en zijn we nog even gaan winkelen in Canada Place. Ik was er nog nooit geweest en verbaasde mij over de grote van het winkelcentrum. Rond zessen gingen Sina en ik weer terug naar onze host-families.

Kortom, weer een leuke week. Morgen is het kerst-avond. Dan zijn vrienden van Julia en David uitgenodigd om te komen eten. Ik ga een dessert maken: chocolade bavarois. Ik hoop dat het net zo in de smaak valt als mijn andere gerechten. Ik ben benieuwd hoe kerst hier gevierd met de cadeautjes en de kalkoen. Ik heb er zin in!

Mijn volgende verslag zal wel even op zich laten vanwege alle feestdagen. Toch wil ik iedereen via deze weg een fijne kerst en gelukkig nieuw jaar wensen!

Tot in 2018!

Liefs,
Suzan

  • 30 December 2017 - 16:09

    Ans :

    Lieve Suzan,
    Eindelijk je reisverslagen gelezen. War leuk om zo op de hoogte te raken van hoe jij de tijd doorbrengt. Ik lees dat je geniet van veel interessants, gezelligs en lekkers. Sporten lijkt me een goeie tegenhanger, ha ha. Wens jou een toffe jaarwisseling, alle liefs, ook van Joop, Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 61692

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: