Merry Christmas and a Happy New Year. - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Merry Christmas and a Happy New Year. - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Merry Christmas and a Happy New Year.

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

08 Januari 2018 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

2018 is alweer een weekje bezig. Daarvoor heb ik Kerst en Oud & Nieuw gevierd. Door alle feestdagen denk ik wel dat er enige kilootjes zijn bij gekomen. Gelukkig heb ik mijn sportabonnement nog steeds en kan ik de kilootjes er weer af sporten. Ik zal jullie vertellen wat ik heb gedaan de afgelopen dagen.

-24 december 2017-
Vandaag werd ik gewekt door kerstliedjes. Gelukkig heb ik heerlijk kunnen uitslapen. Toen ik de keuken in kwam, was Julia al volop aan het koken. Julia was bezig met het maken van een koffiebrood en ik mocht helpen met het kneden. Ja, ook nog even armspieren getraind. Vervolgens was voor de boodschappen. Ik miste nog een paar ingrediënten voor de chocolade bavarois. Gelukkig was het niet zo druk in de supermarkt als ik had verwacht. Alleen was het nog wel een zoektocht naar blaadjes gelatine, vanillestokjes en candy cains. Blaadjes gelatine werd gelatinepoeder, vanillestokjes werden vanille-extract en de candy cains kon ik gelukkig vinden. Eenmaal terug bij mijn host-familie begon ik met het maken van de chocolade bavarois. Het recept was niet moeilijk alleen hoeveel gelatinepoeder had ik nodig. Gelukkig kon Pippa mij helpen en heeft zij uitgerekend hoeveel ik nodig had. Tijdens het koken, vroeg Isla aan Julia of ze de houten borrelplank van de Ikea nodig had voor het diner. Ik was druk bezig met koken, maar ik hoorde een paar keer mijn naam. Wat bleek, de houten borrelplank van de Ikea wordt Lazy Suzan genoemd. Hier heb ik flink om moeten lachen. Om vijf uur was ik klaar met de voorbereidingen en ging ik mij omkleden, want om zes uur zouden vrienden van Julia en David komen. Daarna heb ik met de host-familie, de host-grootouders en de vrienden van Julia en David een heerlijk diner gehad. Vooraf was er een lekkere borrelplank met verschillende soorten kaasjes, toastjes en gerookte zalm. Het kerstdiner bestond uit een gehakttaart, verschillende soorten groenten, salade en aardappelpuree met feta. Het dessert bestond uit verschillende soorten koekjes, pompoen-cheesecake en mijn zelfgemaakte chocolade bavarois. Als laatste hebben we nog nagetafeld onder het genot van een kopje thee of in mijn geval een glaasje wijn.

-25 december 2017-
Eerste Kerstdag begon al vroeg in het huis van mijn host-familie (lees: 7:00 uur ’s ochtends). Zoals de meeste van jullie wel weten, ben ik niet echt een ochtendmens. Toch wilde ik de Canadese kersttraditie niet missen en legde ik me erbij neer dat het zo vroeg was. De kinderen waren al begonnen met het uitpakken van hun stocking (= sok die bij de haard hangt). Zelf kreeg ik ook een stocking. Hierin zaten allerlei kleine cadeautjes zoals een waterfles, sokken, een chocoladereep en een fotolijstje. Daarna was het tijd voor de cadeautjes onder de kerstboom. Om de buurt kreeg iemand een cadeautje. Tussendoor hadden we een pauze voor het ontbijt. Daarna gingen we door met de cadeautjes. Ik heb zelf ook cadeautjes gekregen zoals truien, sjaals, een muts en een Nederland-pakket met allerlei lekkere dingen uit Nederland. Rond een uur hadden we weer een pauze. Ik heb even een korte powernap gedaan, gedoucht en nettere kleren aangedaan. Als verrassing hadden Floor en Santhi mij gebeld. Dit had ik niet verwacht! Echt super leuk en gezellig om met de meiden bij te kletsen! Toen ik naar de keuken liep, was de kalkoen klaar en ging David deze aansnijden. Het diner bestond uit kalkoen met vulling en jus, verschillende groenten, aardappelpuree met feta en salade. Het toetje was een opgerolde cake met slagroom in het midden en verschillende soorten koekjes. De opgerolde cake was versierd als een boomstam met paddenstoeltjes van meringue. Na te hebben opgeruimd, gingen we verder met de cadeautjes. Tegen zevenen waren we klaar met alle cadeautjes. Iedereen was blij met wat ze gekregen hadden, maar ook was iedereen moe. Om negen uur lag ik mijn bedje en snel genoeg vielen mijn ogen dan ook dicht.

-26 december 2017-
Na twee dagen met de host-familie en de host-grootouders opgetrokken te hebben, had ik even tijd voor mijzelf nodig. ’s Ochtends heb ik eerst nog even geskypet met de familie Verheagh. Ook weer erg gezellig! Iedereen zag er goed uit. Intussen had ik bedacht om te gaan winkelen. Tijdens Boxing Day (Tweede Kerstdag) hebben de winkels flinke kortingen. Daar zeg ik geen nee tegen. Ik heb een ski-helm en ski-handschoenen gekocht. Nu kan ik lekker gaan skiën en hoef ik geen helm meer te lenen. Ook heb ik vandaag met de andere au pairs kaartjes gekocht voor Oud & Nieuw. We gaan naar een feestje in Downtown Vancouver. Toen ik terugkwam van het winkelen, was de borrel voor de buurt al begonnen. Nu weet ik wie de buren zijn en kan ik daar aankloppen in geval van nood. Of voor andere zaken natuurlijk.

-27 december 2017-
Vandaag was een dag dat ik moest werken. David was thuis en zorgde voor de kinderen. Ik heb heel veel was gedaan, gevouwen en gestreken. Aan het einde van de dienst kon ik geen was meer zien.

-28 december 2017-
Net als elke donderdag ben ik vandaag ook weer naar de NO RUN CLUB geweest. Dat was even lekker, na al die dagen eten en wijn drinken. Om drie uur ging ik met de host-familie en de host-grootouders naar de film Star Wars: The Last Jedi. Niet helemaal my cup of tea, maar toch was het de moeite waard. Daarna hebben wij met zijn alle lekker pizza gegeten. Tot zo ver minder eten hahahaha. Al met al een gezellig uitje.

-29 december 2017-
Vandaag had ik een dagje vrij en besloot om the Museum of Anthropology te gaan bezoeken. Dit museum staat bekend om zijn grote collectie over de eerste bewoners van Canada. Daarnaast heeft het ook een collectie over de eerste bewoners van andere continenten. Sommige attributen vond ik erg mooi zoals de totempalen en het schaakbord van de Eskimo’s en de gevlochten motor. Wat mij het meeste is bijgebleven is het grote houten standbeeld van Bill Reid genaamd The Raven and the First Men. Ik vond het een prachtig kunstwerk!

-30 december 2017-
De laatste yoga-les van 2017 had ik vandaag. Heerlijk om zo ontspannen het jaar af te sluiten. Na de yoga-les heb ik mijzelf getrakteerd op een super lekkere veganistische lunch bij Buddha-Full. Na mijn buikje rond te hebben gegeten, besloot ik om terug te gaan naar mijn host-familie. Toen ik daar was, had ik eigenlijk geen zin om binnen te blijven en besloot om een hike te gaan doen. Omdat ik een lift kon krijgen van Julia naar Park Royal besloot ik een hike-route kiezen die daar in de buurt was. Ik koos voor de Capilano Pacific Trail. De route loopt langs de Capilano River. Ik heb hem niet helemaal kunnen lopen, omdat er een deel afgesloten was. Toch heb ik zo’n drie uur gelopen. Ik heb mijn lichaamsbeweging weer even gehad hahahaha.

-31 december 2017-
De hike van gisteren heeft me goed gedaan en daardoor kon ik vanochtend goed uitslapen. Daarna ben ik meteen onder de douche gesprongen, zodat ik dat ’s avonds niet meer hoefde te doen. De laatste dag van 2017 heb ik nog twee uurtjes gewerkt. Voor dat ik het wist was de middag alweer bijna om en ik moest nog drank gaan kopen. Gelukkig waren er nog veel winkels open en slaagde ik erin om alles te kopen wat ik nodig had. Toen ik terugkwam, zag ik dat Suzanne mij had proberen te Skypen. Ik probeerde meteen Suus terug te bellen. Ze nam op en samen met haar, Anouk en mama heb ik even gekletst. Zo super leuk en gezellig! Het maakte me super blij om ze spreken!
Julia had aangeboden om mij en de twee andere au pairs uit de buurt naar de au pair te brengen waar we zouden meeten voordat we stad in gingen. De au pairs uit buurt zouden er om kwart voor zeven zijn. En ja hoor de meiden waren er al en Suzan was nog niet helemaal klaar. Vijf minuten later wel. Wij waren de eerste en na een kwartiertje kwamen de andere au pairs ook. De drankjes werden in geschonken en de pre-party kon beginnen. Rond half tien was het tijd om naar de stad te gaan. In de bus zat ik langs Alice (Zweedse au pair) en samen moesten we erg lachen om de andere au pairs. Zo kwam een van de au pairs haar tinder-match tegen en raakten de andere au pairs in gesprek met vriendengroep van de tinder-match. Voordat dingen uit de hand liepen, bereikten wij onze busstop. Na een korte wandeling kwamen we aan bij de bar en konden we lekker gaan dansen. Om twaalf wensten we elkaar een gelukkig nieuw jaar. Ook besloten we om buiten vuurwerk te gaan kijken. Echter konden we niets zien. Ja, dan maar weer naar binnen om lekker te dansen. Om half vier stapte we in een taxi en om vier uur was ik weer op mijn kamertje. Na een FaceTime-sessie met mama en papa was het toch echt tijd om te gaan slapen.

-1 januari 2018-
Nieuwjaarsdag was lekker relax voor mij. Ik heb heerlijk uitgeslapen en lekker gechillt. ’s Avonds kwam Angus’ peettante eten. Om op het nieuwe jaar te proosten begonnen we met een glaasje Moët champagne. Echt lekker! Het hoofdgerecht was roasted beef, verschillende groenten, salade en aardappeltjes uit de oven. Het toetje was Stilton kaas in port, chocoladepudding en verschillende koekjes. Ik heb een klein beetje Stilton kaas in port geproefd maar ik vond het echt niet lekker. Gelukkig kon ik de smaak weg krijgen met chocoladepudding en enkele slokjes spa rood. Dit was een leuke en gezellige manier om het nieuwe jaar in te luiden.

-2 januari 2018-
Eerste dagje werken in het nieuwe jaar. De kinderen waren een dagje erop uit met David en Julia was werken. Ik heb de was bijgewerkt. ’s Avonds heb ik lekker gechillt met een film op Netflix.

-3 januari 2018-
Vanaf vandaag kwam er weer enigszins een ritme in het werken. In de ochtend startte ik om kwart over acht en om kwart over negen was ik klaar en om kwart over twee begon ik weer tot kwart over zes. ’s Middags ben ik weer lekker gaan sporten. Dit keer stond yoga op het programma. ’s Avonds besloot David om uit te gaan eten met het gezin. We kwamen terecht bij een super leuk restaurantje wat Nice to Meat You heette. Ik heb nog nooit zo lekkere burger gehad.

-4 januari 2018-
Het was een gewone werkdag vandaag of ja gewoon. Net als gisteren moest ik dezelfde tijden werken. Vanaf maandag zijn het weer de gewone tijden. Om 12 uur wat het weer tijd om te gaan sporten. Vandaag hadden we een andere trainster. Deze trainster gaf ons een zware work-out. Ik leefde niet meer aan het einde van het uur. Toch was het erg leuk om een keer een andere trainster te hebben en om mee te maken hoe iemand anders de groepsles geeft.

-5 januari 2018-
Eerst in de ochtend had ik gewerkt en daarna heb ik ’s middags een yoga-les gehad. Tijdens de yoga-les was er een grappig en onverwacht moment. De groep was bezige met een yoga-pose waar je relax en zen van wordt. Opeens zet de instructrice een dansliedje op, begon met dansen en zei dat wij ook mochten gaan dansen. Iedereen keek in eerste instantie ook erg verbaasd. Later Eerst was het onwennig maar daarna kwam ik los om te dansen. Na het sporten ben ik nog even naar Park Royal geweest. Ik heb daar geluncht, ben naar de drogisterij gegaan voor wat spulletjes en heb een kaartje gekocht voor Pippa’s verjaardag. ’s Avonds hadden we Friday Family Diner met zalm van de BBQ, geroosterde aardappeltjes, boontjes en salade. Na het eten heb ik mijzelf verwend met een gezichtsmaskertje.

-6 januari 2018-
Gisteren was het een super regenachtige dag. Totaal geen weer om buiten te zijn. Daarom besloot ik om naar de bioscoop te gaan. Pitch Perfect 3 leek me wel wat. Na de film ben ik naar Robson Street gelopen en heb ik bij enkele winkels binnen gekeken. Dit keer geen bubble tea gedronken. Maar mijn avondeten gekocht. Het werd een pokebowl. De moeite waard maar niet de beste pokebowl die ik tot nu toe heb gehad. Deze dag was ook weer zo om.

-7 januari 2018-
Vandaag ben ik naar the Beaty Biodiversity Museum geweest met de host-vader, host-oma, de twee meiden en de jongste. Voordat we naar het museum gingen, hebben wij eerst geluncht bij een lekker Midden-Oosters restaurant. Ik had een heerlijke Chicken Masala. Daarna was het tijd om naar het museum te gaan. In the Beaty Biodiversity Museum zijn allerlei skeletten van dieren te vinden. Ook kun je er insecten bekijken en vissen in sterk water zien. Het meest interessante skelet wat ik had gezien, was die van een vrouwtjes Blue Whale. Ook zag heb ik een skelet van een vogelbekdier gezien. Erg schattig! Ik was niet zo’n van de torren, spinnen en sprinkhanen. Ik vond het een leuk en leerzaam museum.

Kortom, voor mij hebben de afgelopen twee weken ook als een soort van vakantie gevoeld. Ik heb weer veel dingen gedaan en gezien. Zo blijven ik mijn dagen gevuld. Vanaf morgen (maandag) gaan de meiden en de jongste weer naar school. De oudste heeft nog een week vrij maar tot donderdag is hij in Whistler met zijn moeder. Ik ben benieuwd hoe het de komende dagen zal gaan. Een ding weet ik zeker morgen begin ik gewoon weer om 7:45.

Liefs,
Suzan

P.S. Mocht ik vergeten zijn om je een gelukkig nieuw jaar te wensen. Bij deze :)

  • 09 Januari 2018 - 14:57

    Margret:

    Hoi Suus super om de ervaringen van jou weer allemaal te lezen.Ben heel blij dat het goed gaat met je.
    Denk aan je xxLiefs Margret

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 61670

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: