Weekendje Whistler en nog meer leuke dingen - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Weekendje Whistler en nog meer leuke dingen - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Weekendje Whistler en nog meer leuke dingen

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

29 Januari 2018 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

In mijn vorige reisverslag vertelde ik jullie over dat ik naar Whistler zou gaan. In dit verslag vertel ik wat ik allemaal heb gedaan. Whistler was niet het enige leuke wat ik heb gedaan. Er zijn nog meer dingen. Jullie kunnen ze hieronder lezen.

-16 januari 2018-
De dag begon zoals gewoonlijk om 7:45 met de lunches klaarmaken voor de jongste twee kinderen. Daarna omkleden en ze naar school brengen. Nog even de afwas opruimen en toen kon ik lekker dingen voor mijzelf doen. Om 15:00 uur begon ik weer met werken. Vanavond zou de vader Japans koken. Helaas ging dit niet door, omdat niet iedereen thuis was. Het verplaatst naar morgen. Ik vond het wel jammer dat het niet door ging. Toch had het wel weer een voordeel. Ik mocht eerder stoppen en kon zelf kiezen wat ik at. David en kinderen aten restjes. Ik koos ervoor om een pizza te maken van een wrap. De 'tomatensaus' was spinazie. Vervolgens verdeelde ik de pizza in drieën delen. Een deel was met aubergine en manchego-kaas; het andere deel was met kipstukjes en cheddarkaas; het laatste deel was gedroogde worst met venkelsmaak en brie. Echt super lekker! Ik heb mijn buikje rond gegeten. Ook vond ik het leuk om weer eens voor mijzelf te koken en te experimenteren met smaken.

-17 januari 2018-
Vandaag begon ik met werken. In de middag heb ik lekker een yoga-les gevolgd. 's Avonds was het tijd voor de Japanse maaltijd die David had bereid. We aten Shabu Shabu. Dit is een Japanse bouillon met allerlei groenten zoals Chinese kool, shitaken, wortel en nog meer groenten waarvan ik de naam niet meer weet. Ook zaten er noedels in. Daarnaast heb je dunne rauwe plakjes rundvlees en die dip/kook je in de bouillon. De naam Shabu Shabu komt van het geluid wat je hoort als je het vlees dipt in de bouillon. Tijdens het eten hebben we erg gelachen, want niemand hoorde het geluid Shabu Shabu. Dus zeiden wij zelf maar Shabu Shabu. Ook hebben we gelachen om de Japanse muziek die David op de achtergrond had aangezet. Het was van die foute Japanse popmuziek. Kortom een zeer gezellige avond gehad en de Shabu Shabu was erg lekker! Zeker iets om vaker te doen.

-18 januari 2018-
Zoals gewoonlijk begon ik de dag met werken. 's Middags ben ik naar the NO RUN CLUB geweest. Daarna was het weer tijd om te werken. Voor de rest heb ik niks speciaals gedaan. Ooh ja toch wel. Ik heb mijn spullen gepakt voor Whistler, want morgen ga ik!

-19 januari 2018-
In de ochtend had ik eerst gewerkt. Anni (Finse au pair met wie ga) moest werken tot 16:00 uur dus gingen wij 's avonds met de bus naar Whistler. In de middag had ik eerst nog even wat inkopen gedaan. Ik had nog een paar mini-badartikelen nodig. Nadat ik de laatste spullen had gepakt, was het tijd om te gaan. Of ja gaan, ik wilde op tijd in Downtown Vancouver zijn zodat ik nog ergens kon avondeten. Het werd een pokebowl. Om 18:45 vertrok de bus met Anni en mij naar Whistler. Rond 22:00 uur kwamen we aan bij onze Airbnb. We werden welkom geheten door Miguel, de verhuurder, en zijn huisgenoten. Zo waar een van zijn huisgenoten was Nederlands, kwam uit Amsterdam en had aan de Hogeschool van Amsterdam gestudeerd. Hoe toevallig! Daarnaast was er een Australische huisgenoot, een Canadese huisgenoot en een Britste huisgenoot. We werden meteen uitgenodigd om met ze film te kijken. Dit sloegen we niet af. Na de film zijn gaan slapen zodat we morgen vroeg op pad kunnen.

-20 januari 2018-
's Ochtends stonden wij vroeg op. We wilden zo veel mogelijk de sfeer proeven van Whistler. Om 10:00 uur gingen we de deur uit. Ik had om 12:45 een ski-les gepland en moest van tevoren nog mijn gehuurde ski-spullen ophalen. De spullen halen ging super vlot dus we hadden nog tijd om rond te slenteren in Whistler. Toen mijn ski-les begon, ging Anni snowboarden. Ik had een goede en prettige skileraar genaamd Jackie, nee zijn achternaam was niet Chan. Dit stond ook letterlijk op zijn naamkaartje hahahaha. Tijdens de les heb ik veel geleerd: bochten maken, met stokken skiën en van een groene piste af te gaan. Jackie gaf aan dat wij nu level 3 zijn. Yippie! De pistes sloten om 15:00 uur. Hierover was ik best verbaasd. Ik dacht dat ze ook tot 22:00 uur 's Avonds open bleven zoals in North Vancouver. In de ski-lift vroeg ik aan Jackie waarom dit was. Hij gaf aan dat het al vroeg donker wordt in Whistler. Na het skiën kwamen Anni en ik weer bij elkaar. Skiën maakt je hongerig, dus besloten we om te gaan eten. Grappig om te zien de serveersters droegen jurkjes/rokjes/shirts en wij droegen dikke skikleding. Verassend contrast hahaha. Daarna hebben nog lekker cocktails gedronken. Daarna zijn we weer terug gegaan naar de Airbnb en hebben we nog even gechillt met de huisgenoten van Miguel. We waren toch wel moe van het skiën en gingen op tijd naar bed.

-21 januari 2018-
In de ochtend hebben een wandeling gemaakt naar Nita Lake en Alta Lake. Beide meren waren bevroren en met de besneeuwde bergen op de achtergrond was het weer een pracht plaatje. Onderweg hadden wel natte sneeuw en waren best nat geworden. Toen we terugkwamen van de wandeling hebben we meteen onze jassen, broeken, mutsen en handschoenen laten drogen. Intussen pakten we al onze spullen in. In mijn rugzak pakte ik de spullen in voor de spa. Dit was ons middagprogramma. Lekker ontspannen en relaxen in sauna's, stoombaden en verschillende baden. Het gave aan deze spa was, was dat het buiten in de sneeuw was. We bleven tot ongeveer een uur of zes en zagen het ook donker worden. Bomen en bergtoppen met sneeuw, mooie sfeerverlichting en een lekker warm bad wat wil je nog meer. Na de spa hebben Anni en ik nog uitgegeten in een typische Après-ski bar in Whistler. We sloten ons weekend af met een bezoek aan de supermarkt (lees voedselvoorraad ingeslagen voor de busreis). Om 21:00 uur vertrok onze bus weer terug richting Vancouver en lag ik om 00:30 weer een mijn bedje bij mijn host-familie.

-22 januari 2018-
Vandaag heb ik eerst gewerkt. Daarna uitgerust van het weekendje Whistler. Om 15:00 uur heb ik weer gewerkt en 's Avonds lekker Netflix gekeken.

-23 januari 2018-
Ook weer gestart met werk. Heel veel was gedaan. Vandaag heb ik extra lang gewerkt, omdat Pippa en Harry met David en Julia naar de film waren. Ik heb de jongste twee naar bed gebracht.

-24 januari 2018-
Lekker vandaag mocht ik weer naar yoga :D :D. Deze les ging niet erg lekker. Ik voelde mij erg stijf en het leek wel of onze yogalerares zwaardere oefeningen deed dan normaal. Maar misschien was ik ook nog wel niet uitgerust van Whistler. 's Avonds mocht ik weer koken en maakte een lekker roerbakgerecht. Na het werk heb ik lekker gechillt met Netflix.

-25 januari 2018-
Eerst begon mijn dag met werken bij David en Julia. Enkele dagen geleden was ik gevraagd om bij een ander gezin op te passen. Dit leek mij leuk om een keer te doen en heb ja gezegd (ook de extra centjes zijn handig ;P). Vandaag was het zo ver om bij het andere gezin te werken. Ik begon daar om 09:00 uur en eindigde om 17:00 uur. Het oudste kind was al naar school toen ik kwam en voor de rest van de dag zorgde ik voor het jongste kind. We hebben spelletjes gedaan, puzzels gemaakt, geluncht en getekend. Om 15:00 uur ging ik de oudste ophalen op school. Ook haalde ik Isla op, want de uren van mijn host-familie en de andere familie overlapte elkaar. Julia werkte vanuit thuis en sprong bij rond vieren. Alles verliep prima en na 17:00 uur hoefde ik nog maar anderhalf uur te werken bij mijn eigen host-familie. Angus ophalen van de naschoolse opvang en samen met hem eten. Daarna zat mijn dagje er weer op.

-26 januari 2018-
Even de ochtend gewerkt en daarna lekker genoten van mijn vrijdag. 's Middags heb ik eerst gesport en daarna ben ik naar de film geweest. Het laatste deel van the Maze Runner. Daarna heb ik lekker eten gehaald bij een tentje dat aangeraden werd door the Lonely Planet genaamd Tractor.

-27 januari 2018-
Mijn weekend begon met uitslapen. 's Middags heb ik drie uurtjes gewerkt bij het gezin waar ik donderdag ook had opgepast. Met de kinderen heb ik weer spelletjes gedaan, puzzels gemaakt en een film gekeken. Voor dat ik het wist, was het al weer 17:00 uur. 's Avonds was ik uitgenodigd voor een dinner party door enkele au pairs die ik had ontmoet in het begin van verblijf in Canada. Ik had deze meiden al heel lang niet meer gezien. We hadden dus veel om bij te kletsen. De dinner party was in Surrey. Dit is zo'n 40/50 rijden vanaf waar ik verblijf. Met openbaar vervoer is het zelfs 2 uur en 20 minuten. Gelukkig mocht ik Subaru lenen. Ik vond het wel spannend om daarna toe te rijden, omdat ik voornamelijk nog maar kleine ritjes heb gemaakt naar de sportschool of de dansschool van de meiden. Gelukkig viel het reuze mee en was het voornamelijk snelweg. Toen ik binnenkwam, was iedereen er al en hadden zij de soep al gehad. Ik zat nog niet helemaal en kreeg een kop soep voorgeschoteld. Stiekem had ik ook wel honger. Daarna hadden, volgens mij, een typisch Duits gerecht met champignons, roerei, pasta, uien en nog enkele dingen die ik niet helemaal kon plaatsen. Het toetje waren chocoladetruffels, appelcrumble en vanille-ijs. Lekker lekker! Samen met Bernice en Lisa heb ik de appelcrumble gemaakt. Daarna hebben we nog meer gekletst en film gekeken. Voordat ik het wist was het al weer 00:00 uur en tijd om toch maar eens richting North Vancouver te gaan.
Al met al weer leuke, gezellige en interessante dagen gehad. Whistler is weer hoogtepunt erbij en het was leuk om met Anni te gaan. Ik zou nog wel een keertje willen gaan. Ook leuk om de andere Duitse au pairs af te spreken en te horen wat zijn hebben gedaan of gaan doen. Ook heb ik weer nieuwe ideeën opgedaan om te gaan doen in Canada of zelfs buiten Canada. Ik houd jullie op de hoogte!

Tot een volgende keer!

Liefs,
Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 61661

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: