I'm so excited! Papa en mama komen bijna! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu I'm so excited! Papa en mama komen bijna! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

I'm so excited! Papa en mama komen bijna!

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

09 April 2018 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

Nog maar een week en dan komen mama en papa naar Vancouver. Ik kan niet wachten op ze ophalen bij het vliegveld en ze weer te zien. In dit verslag zal ik jullie vertellen hoe ik de dagen heb afgeteld en heb doorgebracht.

-12 maart 2018-
Vandaag moest ik de hele dag werken, omdat de jongste dochter ziek was. Normaal gesproken ben ik redelijk fris en fruitig op de maandag. Alleen deze maandag was ik dat minder want ik was nog steeds dood van het weekend. ’s Avonds had ik afscheidsdiner van de Deense au pair Emilie. Zij vloog dinsdag weer terug naar Denemarken. Ik vond het jammer dat ze ging omdat ik met haar goed kon opschieten en we deden leuke uitstapjes samen. Als afscheidsdiner gingen we sushi eten bij een tentje op Lonsdale Avenue. Lekker dichtbij. De sushi was heerlijk! Met een dikke knuffel, een dank je wel voor de super leuke tijd en een safe flight gewenst namen we afscheid van elkaar. Hopelijk zien we elkaar weer ergens.

-13 maart 2018-
Ik dacht dat ik bij had kunnen slapen afgelopen nacht. Maar helaas, ik was nog steeds moe van het weekend. Het werken ging gewoon door en ik heb de dag kunnen overleven.

-14 maart 2018-
Vandaag voelde ik mij eindelijk weer een beetje normaal. Mijn slaapgebrek werd minder een slaapgebrek en ik had weer energie. Deze energie gebruikte ik om naar yoga te gaan. Ik heb van de yoga-les weer heerlijk genoten. ’s Avonds had ik voor de kinderen gekookt. Ik had een recept van Tasty uitgekozen: Stroganoffsaus met gehakt en champignons en pasta. Er was een mijlpaal tijdens diner. De jongste proefde een champignon, jippie! This made my day :D

-15 maart 2018-
De dag begon zoals altijd met werken. Om 12:00 uur was het tijd voor the NO RUN CLUB. Lekker even sporten en vol aan de bak. Om drie uur was het weer tijd om te werken. De meiden naar dansles brengen. De jongste ophalen en daarna samen eten. Na mijn werk had ik met Nynke afgesproken om accommodatie te gaan regelen voor Calgary. Het paasweekend ga ik met Nynke, Marine en de Belgische Laura daarnaartoe. Super veel zin in! Na een uurtje gezocht te hebben, hebben we een Airbnb gevonden in het centrum van Calgary. Ik ben benieuwd of het er net zo mooi uitziet als op de foto’s.

-16 maart 2018-
Heerlijk om alleen de ochtend te werken en daarna lekker naar yoga te kunnen gaan. Vandaag had ik dezelfde yoga-instructrice als woensdag. Echt leuk! Ik vind haar altijd leuke en uitdagende lessen geven. Zo ook vandaag. We startten met een stok om onze spieren op te rekken. Vervolgens legden we de stok aan de kant en gingen we een ademhalingsoefening doen. Daarna deden we nog een paar balansoefeningen. Al deze oefeningen leidden één moeilijkere en uitdagendere yoga-pose: op je bovenarmen rust je bovenlichaam en je leunt op je handen, tegelijkertijd zijn je benen en billen in de lucht. Het lijkt net een breakdance move. Hahaha, ik heb het geprobeerd. Alleen was het iets te hoog gegrepen voor mij. Toch heb ik genoten van de les en weer veel nieuwe poses geleerd. In de avond had ik met Nynke afgesproken om drankjes te gaan doen bij Colony. Later op de avond sloot een vriend van Nynke zich bij ons aan en zijn we gaan poolen. Niet dat ik nou zo’n ster ben in poolen of zo maar het was vooral gezellig. Voordat ik het wist, was het alweer na twaalven. Daar ging mijn voornemen van ‘het wordt geen latertje’ hahaha.

-17 maart 2018-
Happy St. Patricks Day! Een Ierse feestdag waarbij iedereen in het groen verkleed gaat en lekker veel drinkt. De Ieren herdenken de beschermheilige, Sint-Patricius, iets wat je bijna zou vergeten hahaha (thanks voor de uitleg Wikipedia hahaha). Samen met Nynke heb ik het gevierd. We begonnen onze dag met heerlijke lunch. Lekker fis hand chips voor mij en Nynke had een burger. Ik denk dat we voor deze gerechten hadden gekozen omdat we misschien ook wel een lichtelijke kater hadden van gisteren hahaha. Daarna zijn we naar Gastown gegaan en hebben we bij Local op het terras gezeten met een heerlijke cocktail. Tegen het einde van de middag joinde Katie ons. We hebben heerlijk bijgekletst, mensen gespot en heerlijk gechillt. Ik had mij voor genomen dat het vandaag geen latertje zou worden maar toen kwamen wij iemand tegen die we kenden. Hij vroeg of wij zin hadden om mee uit te gaan. Ja daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen. Rond vieren lag ik weer in mijn bedje lol.

-18 maart 2018-
Na twee dagen ‘het wordt geen latertje’ wat dan toch twee latertjes wordt, was ik toe aan uitslapen. Dit heb ik ook zeker gedaan! Daarnaast heb ik lekker genoten van Netflix, chips en geen alcohol. Kortom een chill dag!

-19 maart 2018-
Nog maar twee dagen en dan komen mama en papa!! Ik kan niet wachten totdat ze er zijn en te laten zien waar ik woon en wat ik doe. Eerst nog een paar dagen werken. De jongste had eigenlijk een danskamp maar dit werd gecanceld. Aan mij werd gevraagd of ik de hele dag kon werken. Extra uurtjes, extra moneys. We begonnen de dag met ontbijt. Daarna gingen we een experiment uitvoeren: het cola Mentos experiment. De jongste vond het geweldig! De excitement straalde van zijn gezicht en die verwonderende oogjes, zo schattig! Daarna hebben verschillende bouwwerken gemaakt met lego. ’s Avonds heb ik gekookt voor hem. Zelf at ik niet mee omdat ik met de Duitse au pair Nadine uit ging eten. Nadine had mij uitgenodigd voor aanstaande donderdag voor haar afscheidsfeestje. Helaas kan ik dan niet en daarom had ik voorgesteld om met haar ergens te gaan eten. Nadine wist een goed restaurantje in Coquitlam waar we Ramen Noodles konden eten. Onder het genot van een grote kom Ramen Noodles hebben we bijgekletst en teruggeblikt op haar tijd in Canada. Met een dikke knuffel, een dank je wel voor de super leuke tijd en een safe flight gewenst namen we afscheid van elkaar.

-20 maart 2018-
Morgen komen mama en papa! Zooooo veel zin in! Ik ga ze ophalen met de auto bij het vliegveld. Dat vind ik wel een beetje spannend, omdat ik bijna nooit in Downtown Vancouver rijd. Maar eerst nog even de dinsdag doorkomen. Vandaag heb ik al lego-bouwend door gebracht met de jongste. We hebben vliegveld, hijskraan en politiebureau gebouwd. ’s Avonds had ik met Alice afgesproken om bij te kletsen onder het genot van een hapje en een drankje. We hadden bij een heerlijke plaatpizza. Yummy!

Terugblikkend heb ik een leuke week gehad en het aftellen ging sneller dan dat ik het verwacht. Morgen komen mama en papa en dan ga ik hen Vancouver laten zien. In mijn volgende verslag lezen jullie hoe mijn week met pap en mam was.

Tot dan!
Liefs,
Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 61666

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: