Geweldige en gezellige week met papa en mama! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Geweldige en gezellige week met papa en mama! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Geweldige en gezellige week met papa en mama!

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

08 Mei 2018 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

Deze week is het zo ver, mama en papa zijn bij mij. We hebben zoveel leuke dingen gedaan en ik heb ze heel veel van de omgeving kunnen laten zien. Ook hebben ze gezien hoe in leef en wat voor werk ik doe. Ik kan niet wachten om jullie erover te vertellen!

-21 maart 2018-
In de ochtend moest er nog gewoon gewerkt worden. Van mijn host-moeder had ik in de middag vrij gekregen om papa en mama op te halen. De tijd kroop voorbij. Om 12:00 uur was ik klaar en om 14:00 uur zat ik in de auto naar het vliegveld. Gelukkig viel het verkeer reuze mee en was ik op tijd bij het vliegveld. Met een Nederlands welkomsbordje stond ik klaar. Op een gegeven moment zag ik papa en mama uit customs komen. Nog een paar minuten en dan konden we elkaar in de armen sluiten. Papa zag mij als eerste en mama volgde snel. Een super dikke knuffel en natuurlijk de nodige traantjes. Daarna liepen we naar de auto. Na een ritje van ongeveer 45 minuten kwamen aan bij het huis van mijn host-familie. Eerst heb ik mama en papa een rondleiding gegeven. Daarna hebben zij alle tijd om zichzelf te installeren. Tegen etenstijd kwam Julia, Angus en oma thuis. Mama en papa kennisgemaakt met hen. Ik had overdag het diner voorbereid voor Julia, Angus, mama en papa. We hebben heerlijk met zijn alle zalm en aardappeltjes uit de oven en een salade gegeten.

-22 maart 2018-
Ik was vanochtend vroeg uit de veren, omdat ik Angus naar de buitenschoolse opvang moest brengen. Daarna heb ik een heerlijk ontbijtje voor papa en mama gemaakt. Toen onze maagjes weer goed gevuld waren, was het tijd voor een tour door Vancouver. Deze tour ging eerst naar Gastown. Een mooie ouderwetse buurt. Natuurlijk mocht een bezoekje aan the Steam Clock niet ontbreken. Dit is een stoomklok en elke kwartier blaast het stoom uit en speelt het een muziekje. Natuurlijk werd er ook geshopt. Van papa en mama mocht ik mijn verjaardagscadeautje uitzoeken. Ik koos voor blauw/grijze leren enkellaarsjes van het merk Blundstone. Ik was al een tijdje helemaal in love met deze laarsjes en nu kreeg ik ze voor mijn verjaardag. Super bedankt pap en mam! Na onze shopping trip hadden we toch wel honger gekregen en besloten we te gaan lunchen. The Keg werd het. Daarna was het tijd voor iets cultureels. We kozen ervoor om naar the Vancouver Art Gallery te gaan. Hier was een mooie expositie te zien van de Japanse kunstenaar Takashi Murakami. Daarnaast waren er ook nog twee andere exposities waarvan ik de naam niet meer weet. Na enkele uren rondgekeken te hebben, was het tijd om terug te gaan naar North Vancouver. Ik had met Julia afgesproken dat ik haar en Angus naar het vliegveld zou brengen met de auto. Zo gezegd, zo gedaan. In de avond hebben papa, mama en ik heerlijk gerelaxt met een filmpje, puzzels, thee, chocolade, biertjes en nootjes.

-23 maart 2018-
Vanaf vandaag hebben we het huis voor ons alleen. Het hele gezin is op vakantie, want het is Spring Break. Onze dag begon met uitslapen. Dat had ik ook wel even nodig joh! ’s Middags hebben heerlijk door het beroemde Stanley Park gelopen. Dit mochten papa en mama natuurlijk niet missen. Gelukkig was het ook droog. We hebben Prospect Point, Second Beach gezien en over the Seawall gelopen. Natuurlijk werden er onderweg verschillende foto’s gemaakt. We hebben we gelachen en genoten. Daarna zijn we naar de supermarkt gegaan voor ons avondeten en ontbijt. ’s Avonds had mama heerlijk gekookt. Men, wat had ik een lekker gekookte maaltijd van mama gemist zeg!

-24 maart 2018-
Vandaag vroeg uit de veren, want wij gingen naar Whistler, jippie!! Mama en ik hadden besloten om samen te gaan skiën. Papa koos ervoor om Whistler te ontdekken. Nadat mama en ik de ski-les hadden geboekt, was het tijd om onze ski’s op te halen. Om 12:30 stonden we klaar bij te piste om onze les te gaan doen. Wij werden ingedeeld bij een andere vrouw en onze ski-instructrice was de Britse Robbie. Ondanks dat het voor mij een herhalingsles was, wist Robbie mij toch uit te dagen. Zo liet ze ons van een vrij steil bergje af skiën. Dit vond ik toch wel even spannend. Maar wat was ik trots op mama en mijzelf toen wij het gedaan hadden. Als laatste mochten we op een stukje groene piste skiën waar ook andere skiërs waren. Dit gaf het echte ski-gevoel. Zo tof! Hopelijk kan ik nog een keer gaan skiën voordat het seizoen over is. Intussen was papa Whistler aan het verkennen. Hij was in dorpje aan rondlopen. Daarna is hij naar the First Nation Museum geweest. Na onze ski-les zochten we papa op. We hebben nog even heerlijk van het zonnetje genoten voordat we weer naar North Vancouver terugreden. Op de terugweg vertelde ik papa en mama dat het Nynke’s laatste avond was in Vancouver en dat zij uitging met Nicolla en Katie. Als ik mee wilde, kon dat gaven mam en pap aan. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Binnen de kortste keren was het plan gemaakt met de meiden. Eerst heb ik nog wel heerlijk pizza gegeten met pap en mam. Na het eten ben ik mij gaan klaar maken. Vervolgens heeft papa mij bij de bus afgezet en was ik binnen een kleine twintig minuten Downtown. Met de meiden zijn we naar The Roxy gegaan. Ja het wordt zo waar onze to-go-spot hahaha. Al met al een gezellige avond en in de vroege uurtjes was ik weer in North Van.

-25 maart 2018-
Eerst maar eens even uitgebrakt van The Roxy. Tegen het middaguur vertrokken we naar Granville Island. Dit is een andere toeristische trekpleister van Vancouver. Het is klein eilandje met verschillende winkeltjes, een public market en een theater. Ik heb papa en mama het winkeltje laten zien waar ze handgemaakte bezems verkopen van ongeveer $100 of meer. Hahaha best een prijzig bezem! Vervolgens gingen we naar de Public Markets. Hier verkopen groente, vlees, taartjes, sieraden, kleding in ieder zijn eigen kraam. We hebben macarons, fruit, aardappeltjes, groente en een heerlijke biefstuk gekocht. Ook hebben we een heerlijk tussendoortje gehad. Ik had een lemon meringue taartje, mama een chocoladetaartje en papa een pot pie. Yummie! ’s Avonds hebben papa en mama een heerlijk diner gemaakt van de groente, de aardappeltjes en de biefstuk. Ooh joh, wat had ik dat gemist! Gewoon een diner met aardappelen, groente en vlees, alweer yummie!!

-26 maart 2018-
Vancouver Island met mama en papa, daar heb ik heel lang naar uitgekeken. Vandaag is het zo ver! Om 08:30 vertrokken we richting te veerboot in Tsawwassen, want om 10:30 moesten we er zijn om in te checken. De overtocht duurde zo’n 90 minuten. Wat hebben we genoten van de mooie besneeuwde bergtoppen. Heel toevallig raakten we aan de praat met een Nederlandse broer Martijn en zus Esther. Esther werkte in Whistler in een restaurant als host. Had ik haar maar eerder ontmoet dan hadden goedkoop kunnen eten in Whistler. Hahaha nee grapje. Esther en Martijn gingen Vancouver Island verkennen net als wij. Zij begonnen in Tofino en wij eindigden in Tofino. Esther en Martijn vertelde dat zij met de bus naar Victoria gingen. De reiziger in mij bood hen meteen een lift aan. Na een ritje van een half uurtje namen we afscheid van ze. Mama, papa en ik gingen naar ons hotel in Victoria. Een prachtige locatie en alles was op loopafstand. Nadat we onze spullen hadden uitgepakt, besloten we om Victoria te ontdekken. Onze eerste stop was Craigdarroch Castle. Een groot Victoriaans kasteel midden in een woonwijk in Victoria. Erg interessant om te zien. Vervolgens we naar het gouvernementsgebouw gelopen. Dit was ook weer een interessant gebouw. Tijdens de Tweede Wereldoorlog verbleef het Nederlandse koningshuis hier. Onze maagjes begonnen toch wel te knorren. Maar eerst even een stop bij de hotelkamer. Tegen achten gingen we uiteten bij Commons. Ik had lekkere Mac ’n Cheese met garnalen. De terugweg naar het hotel duurde iets langer dan gepland. Stiekem wilde ik mijn dinertje van vanavond eraf lopen hahaha. Onderweg heb ik nog verschillende foto’s gemaakt van muurtekeningen, gebouwen en een kunstwerk van een Orka.

-27 maart 2018-
De volgende ochtend was het weer tijd om in de auto te stappen om onze trip te vervolgen. Volgende stop Tofino. Onderweg zijn we verschillende keren gestopt om de prachtige meren te bekijken. Blauwe meren omringd met hoge bergen. Tijdens een autorit van vier uur wordt er nog al eens iets lekkers gegeten. In ons geval de macarons die we gekocht hadden op Granville Island, jammie! Ook maakten we een stop in Port Alberni. Helaas was dit niet zo’n succes. Er was namelijk niet veel spectaculairs aan. Lees een ‘stad’ die heeft stil gestaan in de tijd. Daarna reden we door naar Tofino. Ik kon niet wachten om het te zien! Na het inchecken bij het motel was het tijd voor een sightseeing. Het is echt een surfers-/strandparadijs. Met zijn drieën konden we er letterlijk uitwaaien. Vervolgens hebben we heerlijk uitgegeten. Hierna zijn we lekker met de voetjes omhooggegaan, want we waren toch wel moe van de lange autorit.

-28 maart 2018-
De dag begon met een heerlijk zelfgekocht ontbijtje. Daarna douchen, spullen pakken en uitchecken. Met de auto zijn we naar verschillende stranden gereden. Deze lagen dichtbij Tofino. Echt prachtig, zo’n mooie natuur en dan heerlijk lekker die wind erbij. Ik voelde mij helemaal happy de peppy. Ik had nog wel een wens op mijn Tofino-lijstje staan en dat was de orginele foodtruck van Tacofino bezoeken. Ook moest er dan natuurlijk een taco worden gegeten. Ik koos voor een gringa (gegrilde taco) jammie! De sfeer was ook erg leuk bij de foodtruck: buiten in de open lucht, windje en iedereen heerlijk aan het genieten van zijn/haar taco. Na deze over heerlijke lunch was het tijd om terug te rijden naar Nanaimo. Vanaf daar zou onze ferry vertrekken. Op tijd waren we bij de ferry en had ik even de tijd om terug te denken aan de afgelopen dagen op Vancouver Island. Een goede eerste indruk alleen eigenlijk te kort. Hopelijk kom ik er nog terug! Negentig minuten later waren mam, pap en ik weer terug op het vaste land. Om de trip af te sluiten, gingen we heerlijk Italiaans eten bij het restaurant Trattoria.

-29 maart 2018-
Alweer de ener laatste dag, wat vliegt de tijd zeg! Vandaag hebben we er een chill dagje van gemaakt. Even lekker uitgeslapen, uitgebreid ontbeten en lekker gepuzzeld. Daarna zijn we naar Park Royal gegaan en hebben we geshopt. Van papa en mama kreeg ik als verrassing nog een verjaardagscadeautje. Dit was een sport-bh die ik al heel lang wilde. Super bedankt papa en mama! Daarna gingen we boodschappen doen. ’s Avonds hebben we lekker uitgebreid gekookt en heerlijk gechillt. Nou ja, ik kon nog niet helemaal gaan chillen omdat ik mijn spullen voor Calgary nog niet gepakt had. Morgen ga ik namelijk met drie andere au pairs daarnaartoe. Even later sloot ik aan bij het puzzelen. Het doel was om de laatste puzzel af te krijgen voordat mama en papa weer terug naar Nederland gingen. Jippie, dit is gelukt!

-30 maart 2018-
De laatste keer met mama en papa ontbeten. Dit ga ik echt wel missen joh! Gezellig samen zijn en niet alleen hoeven te ontbijten. Na het ontbijt hebben we papa’s huurauto opgehaald bij het vliegveld. Hij blijft nog tot woensdag voor werk. Vervolgens zijn we teruggereden naar North Vancouver en hebben snel een bammetje met hagelslag gegeten. Ook hebben we al onze koffers gepakt. Want ja ik vlieg natuurlijk naar Calgary. Toen was het tijd om naar het vliegveld te gaan, want mama’s vlucht vertrok als eerste. Gelukkig hadden we nog tijd voor iets lekker en theetje/koffietje/sapje. Hierna was echt tijd om afscheid te nemen. Natuurlijk ook met de nodige traantjes. Ik zie ze pas weer over ongeveer acht maanden. Dikke knuffel en een dikke smakkerd voor mam. Toen mama de gate door was, liep ik met papa naar de security check. Ook een super dikke knuffel en een dikke smakkerd voor pap. Een laatste zwaai en toen stond ik in de security check rij om naar Calgary te gaan.
In Calgary aangekomen, ben ik meteen vanaf het vliegveld naar The Ranchman gegaan. Dit is een echte Canadese countrybar waar nog ouderwets wordt gelinedanced en waar de mannen cowboyboots en cowboyhats dragen. De drie au pairs, de Nederlandse Nynke, de Franse Marine en de Belgische Laura, met wie ik ging waren er al. Toen ik binnen kwam lopen met koffer en al, had ik al meteen een gezellig gesprek met garderobe-vrouwen. Ik heb mijn ogen uitgekeken in The Ranchman. Wat zag dat linedancen er grappig uit joh! Zelf was ik er niet zo’n ster in dus besloot ik om een ritje te rijden op de mechanische stier. Ik hield het zo’n 45 seconden vol hahaha. Toen we naar onze Airbnb teruggingen, raakte ik weer aan de praat met dezelfde garderobe-vrouwen. We hadden een gesprek over waarom ze de konijnenoren droegen. Ik vond de konijnenoren interessant en mocht ze hebben als souvenir. De eerste avond in Calgary voor mij was compleet!

Kortom de afgelopen tien dagen waren geweldig. Eerst mama en papa op bezoek. Ik was zooooo blij om ze te zien!!! We hebben zoveel gezien en gedaan. Zowel in Vancouver als in andere plaatsen. Zij hebben nu een indruk van waar ik woon en hoe mijn leven er hier uit ziet. Verder was de eerste avond in Calgary ook geslaagd. Een countrybar in Amerikaanse films komt aardig overeen met wat ik heb gezien bij The Ranchman hahahaha. In mijn volgende verslag vertel ik jullie meer over mijn trip naar Calgary.

Tot snel,
Liefs,
Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 61669

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: