Super leuk weekend Toronto maar eerst even relaxen - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Super leuk weekend Toronto maar eerst even relaxen - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Super leuk weekend Toronto maar eerst even relaxen

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

08 Juni 2018 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

Ja, bijna Toronto. Ik kan niet wachten om woensdag te gaan! Nieuwe indrukken op doen, lekker vrij zijn en afspreken met Patricia. Ik ken haar van mijn reis door Australië. Zelf heeft zij al verschillende keren Amsterdam bezocht en heb ik haar rondgeleid. Nu is het tijd om haar te bezoeken en kan ze mij rondleiden in Toronto. Maar eerst even nog werken en relaxen. Als je wilt weten wat ik heb gedaan in Toronto en hoe ik gerelaxt heb, dan zou ik zeker verder lezen.

-14 april-
Omdat Nynke en ik ons hadden afgemeld voor het weekend skiën in Whistler besloten wij om lekker een soort van spa-dagje te doen. Het programma begon met een bezoek aan de zonnebank. Even heerlijk twintig minuutjes relaxen en ondertussen een kleurtje opbouwen. Helaas werden het geen twintig minuutjes maar acht minuutjes, want volgens de zonnebankmedewerker was dit lang genoeg en zouden we al een flink kleurtje opbouwen. Nou, dat kleurtje hadden we niet gekregen en de tijd was te kort om te relaxen. Dan maar lekker gaan lunchen bij Tacofino in Gastown. Dit hadden we zeker verdiend. Daarna had Nynke een afspraak om haar wenkbrauwen te doen. Intussen kon ik lekker zitten en spelletjes doen op mijn telefoon. Daarna hebben we een heerlijke warme chocolademelk gedronken en gekletst over van alles en nog wat. De tijd vloog voorbij en voordat we het wisten was het alweer tegen zessen. We besloten om terug naar North Van te gaan en hebben nog meer gerelaxt. ’s Avonds zijn we uitgaan eten bij Yale Brewing Company. Daarna zijn we naar the Roxy gegaan. Ai, dit was niet ons beste idee. Het viel erg tegen. Het was te druk, de mensen waren irritant en de muziek kon ons niet in de dansstemming brengen. Het werd totaal geen latertje voor ons.

-15 april-
Even lekker uitslapen na zo’n teleurstellende nacht. Daarna had ik een heerlijk zondagsontbijtje gemaakt. Gekookte eitje, fruit, toast, jam, kaas en natuurlijk Nederlandse pure hagelslag. Jammie! Toen ik net wilde gaan afruimen, werd ik gebeld door mama. Het feestje van Sam en papa werd gevierd en daardoor heb ik met de hele familie en vrienden geskypet. Super gezellig om weer even iedereen te zien! Toen zijn Nynke en ik naar Ambleside Park gegaan voor een wandeling. Even lekker uitwaaien, heerlijk! Daarna hebben nog even boodschappen gedaan (lees: snacks voor onderweg en avondsnacks). Hierna zijn we weer teruggegaan naar huis zodat Nynke haar spullen kon pakken. Even later heb ik haar afgezet bij Earls voor haar ride naar Squamish. Ik ben daarna teruggegaan naar huis en heb nog lekker gechillt met een serie op Netflix.

-16 april-
Het is weer maandag en dat betekent dat er weer gewerkt moet worden. Alles verliep rustig in de ochtend. Daarna heb ik eerst met Sam gefacetimed voor zijn verjaardag. Happy birthday little brother! Hij vertelde dat hij een leuk en gezellig feestje had gehad. Fijn om te horen brüder! Daarna heb ik met mijn nichtje Esther geskypet. We hebben gezellig gekletst over hoe het met haar en ging en hoe het met mij ging. De tijd vloog voorbij en voordat ik het wist moest ik weer gaan werken. Na het werk heb ik nog heerlijk gerelaxt.

-17 april-
Zoals als altijd weer gewerkt. Tussendoor heb ik de was bijgewerkt voor het gezin. Er lag nog aardig wat was van het weekend. ’s Avonds heb ik mijn spullen gepakt voor Toronto.

-18 april-
Jaaaa, vandaag vlieg ik naar Toronto! Ik heb er super veel zin in! Maar eerst nog even werken. Julia bood vanochtend mij aan om mij bij de Skytrain af te zetten. Daar zeg ik geen nee tegen. Om 09:15 vertrok ik naar het vliegveld. Eenmaal op het vliegveld kon ik meteen doorlopen naar de Securitycheck. Even wachten, erdoor heen en naar de gate lopen. Ik hoefde niet lang te wachten om te boarden. Vijf uurtjes later was ik in Toronto. Eenmaal bij het hostel aangekomen, kon ik meteen inchecken. Eerst even een korte rondleiding en vervolgens lekker naar de kamer. Inmiddels had ik toch wel honger gekregen en koos er voor een sushi burrito te gaan eten. Een sushi burrito is eigenlijk een super grote sushi roll. Ik vind sushi erg lekker maar de burrito size is mij toch te groot. Geef mij maar de kleine variant. Daarna heb ik nog even een avondsnack gekocht bij de supermarkt en heb deze heerlijk opgepeuzeld in het hostel. Intussen zocht op wat ik morgen wilde gaan doen. Toen ik mijn sightseeing samen had gesteld, was het tijd om te gaan slapen.

-19 april-
Vanochtend had ik vroeg mijn wekker gezet. Ik wilde namelijk zoveel mogelijk van Toronto zien. Even ontbijten en toen op pad. Mijn eerste stop was Humber Bay Park. Ik had op de website van Narcity gelezen dat je er een prachtig uitzicht op Toronto had. Ook had ik op diezelfde website gelezen dat er in het park twee prachtige bezienswaardigheden waren: Humber Bay Arch Bridge en het Toronto Sign gemaakt van drijfhout. Na een korte tramrit en een korte wandeling zag ik als eerste de Humber Bay Arch Bridge. Hier heb ik even een instagram-waardige foto gemaakt hahaha. Het uitzicht vanaf de brug was super! Daarna ben ik opzoek gegaan naar het Toronto Sign. Na enkele keren goed rondgekeken te hebben en het gevraagd te hebben aan een local, had ik de spot gevonden. Maar wat bleek…. Het Toronto Sign stond er niet meer. Wel een beetje balen, ach ja dan maar op naar de volgende stop. Deze stop was the Historical Distillery Neighbourhood. Hier heb ik heerlijk rondgeslenterd en ook weer prachtige plaatjes geschoten. Het mooiste om te zien vond ik het woord ‘LOVE’ in 3D-letters met allerlei hangslotjes. Het waren niet alleen hangslotjes van verliefde stelletjes maar ook van singles. Super tof! Even een korte pauze met een kopje thee en daarna ging ik door naar the St. Lawrence Market voor een lekkere lunch. the St. Lawrence Market is een grote overdekte markt met allerlei eetkraampjes, snoepkraampjes en enkele souvenir-kraampjes. Ik heb mijn ogen uitgekeken bij de verse viskramen en de verse pastakramen. Bij een van de kraampjes mocht ik ravioli proeven. Yummie! Nu had ik toch ook wel honger gekregen. Ik besloot om naar viskraam te gaan en bestelde een lobster roll en salade. Ook weer erg lekker. Ik had namelijk nog nooit kreeft gegeten. Met een heerlijk gevuld maagje ging ik door naar de CN Tower. In Berczy Park werd ik verrast met een fontein omringd allerlei hondjes. In eerste instantie dacht ik dat de honden echt waren maar het bleken standbeelden te zijn. Het werd niet voor niets the dog fountain genoemd. Ook waren er in dit nog een prachtige muurschildering en een prachtig standbeeld te zien. Daarna ging ik door naar de CN Tower. Deze heb ik alleen van de buitenkant kunnen bezichtigen, omdat het nog gesloten was van de sneeuwstorm van enkele dagen geleden. Ik vond het niet heel erg dat ik niet in de CN Tower kon gaan. Inmiddels was het tijd om richting West Queen Street te lopen. Hier had ik een tour die ging over de Street Art in Toronto. Samen met twee vrouwen uit Montreal kregen we een tour van Aaron. Hij leidde ons rond langs te prachtige Street Art van West Queen Street. Hij legde uit welke stijlen er waren en hoe we Street Art Artists konden herkennen. Wow er zaten prachtige kunstwerken tussen. Na de tour heb ik naar Kensington Markets bezocht. Toen ik Kensington Markets hoorde, dacht ik dat het hetzelfde concept was als de St. Lawrence Market. Echter was dit niet het geval. Het waren, voornamelijk Aziatische, winkels die in gewone gebouwen zaten en de buurt had de naam Kensington Markets. Toch heb ik mijn ogen uitgekeken in de Aziatische winkels. Bijvoorbeeld bij de Japanse snoepwinkel: aparte smaken KitKat, maak-je-eigen-snoep-sushi kit en gefrituurde mini-krab. Erg interessant! Nu was ik toch wel moe en besloot om een lekker verfrissende bubble tea te drinken en uit te rusten. Voordat ik terugging naar het hostel heb ik nog even avondeten gekocht. Daarna heb ik gegeten en vervolgens ben ik gaan chillen. Morgen staat de Niagara Falls op de planning. Ik ben benieuwd!

-20 april-
Om 07:30 ging de wekker. Jaaaa, de Niagara Falls! Ik heb er zin in! Eerst even omkleden en lekker ontbijten. Om 09:00 uur werd ik opgehaald bij het hostel door shuttle service. Even later werd ik met nog een paar andere mensen afgezet bij de bus. Onze eerste stop was Souvenir City. Hier konden we souvenirs en eten kopen. Even de toerist uitgehangen door foto’s te maken van een big moose en met een big souvenir van the Niagara Falls. Daarna reden we door naar de echte Niagara Falls. Hier hadden we drie uurtjes om the Niagara Falls en het ‘stadje’ te bekijken. Wat een prachtig natuurwonder zijn the Falls. Zoveel kracht komt er vrij met het vallende water. Niet te geloven! Wat mij opviel, was dat het aan de Canadese kant veel drukker was dan de Amerikaanse kant. Daarna heb ik het ‘stadje’ nog verkend en genoten van het zonnetje. Rond drieën werd de tour voortgezet. Onze volgende stop was een ander ‘dorpje’ genaamd Niagara at the Lake. Onderweg hebben we de Flower Clock gezien. Ook hebben we historische plekken gezien waar rond 1800 de oorlog tussen Canada en Amerika plaatsvond. Eenmaal in Niagara at the Lake aangekomen, konden we lekker onze benen strekken. Bij een schattig winkeltje heb ik zeep gekocht. Het grappige was dat deze zeep in Amsterdam werd gemaakt. Daarna heb ik nog een paar foto’s gemaakt van een ouderwetse apotheek en een ouderwets snoepwinkeltje. Na een half uurtje werd de tour voorgezet naar een wijngaard waar we wijn mochten proeven. Jaaa, hier keek ik echt naar uit! Lekker wijntjes proeven daar zeg ik geen nee tegen hahaha. De wijngaard was tegelijkertijd ook een college. Studenten leerden hier van begin tot het einde wijn te maken; informatie-tours geven en sommelier te worden. Lol misschien is dit nog wel een college voor mij met mijn liefde voor wijn hahaha. De eerste wijn die we mochten proeven was een witte Sauvignon Blanc met druiven uit eigen wijngaard. Daarna mochten we een rode en witte ijswijn proberen. Nee, lieve mensen dit is geen bevroren/slushy wijn maar wijn die wordt gemaakt van bevroren druiven. IJswijnen zijn over het algemeen een stuk zoeter dan Spätlese wijn. Dat moet we erg zoet zijn hoor ik jullie denken. Inderdaad maar toch nog steeds erg lekker. Na deze wijnproeverij was het tijd om terug te keren naar Toronto. ’s Avonds ben ik met Patricia uitwezen eten bij de Amsterdam Brewhouse. Het grappig was dat Patricia dacht dat ze daar typische Nederlandse gerechten serveerden. Echter was dit niet het geval. Ze serveerden er pub-food. Niet dat dit verkeerd was. Ik heb lekker gegeten.

-21 april-
Vandaag ging mijn wekker om 08:30. Vandaag ging ik met Patricia naar the Art Gallery of Ontario. Hier was de exhibition Infinity Mirrors van de Japanse kunstenares Yayoi Kusama. Patricia was zo lief om al rond 07:00 in de rij te gaan staan. Er was namelijk maar een beperkt aantal kaartjes beschikbaar. Om 09:30 voegde ik mij bij Patricia in de rij. Gelukkig heeft ze niet voor niets gewacht, want wij wisten een kaartje te bemachtigen. De exhibit was prachtig en eigenlijk niet in woorden uit te leggen. Toch ga ik het proberen… Er was een kamer met allerlei gekleurde rond stippen. We kregen bij het binnen komen van deze kamer een velletje met gekleurde cirkelvormige stickers. Deze mochten op allerlei plekken plakken (bank, tafel, stoel, fiets, muur). Ook was een kamer met oneindig veel lichtjes. Hier werd het super donker en dan begonnen de lichtjes te knipperen. Nadat we deze exhibit hadden gedaan, moest Patricia gaan. We spraken af om ’s avonds ergens te gaan eten. Ik heb daarna nog verder rondgedwaald in the Art Gallery of Ontario. Daarna ben ik naar een speciaal winkeltje gegaan waar ze birthday cake truffels en crack pie ijsjes verkochten. Het ijsje en de truffels heb ik gekocht. Deze heb ik later lekker opgegeten. Mijn culinaire tocht werd voortgezet met als volgende stop: Labothery. Hier kon ik zelf bubble tea maken. Ik koos voor groene thee met mango, passievrucht, ananas jelly en lychee parels. Super yummie!!! Onder het genot van mijn zelfgemaakte bubble tea ben ik naar ik naar Allan Gardens gelopen. Dit is een gratis botanische tuin midden in de stad. Prachtige bloemen en planten gezien. De laatste stop was Casa Loma. Dit is een museum in een kasteel wat ook weer in de binnenstad van Toronto is te vinden. Het grappig was, was dat Suzan bij de verkeerde Casa Loma terecht was gekomen. In eerste instantie was zij naar de buurt Casa Loma gelopen in plaats van het museum. Later had zij het museum gevonden. Gelukkig was het niet zo ver van elkaar vandaan. Daarna ben ik naar het Japanse restaurantje gelopen waar Patricia en ik gingen eten. Ik had een lekker gerecht. Dit was rijst met een omelet. Het andere gerecht vond ik minder. Het was vis met gefrituurde uienschillen. Alleen de uienschillen roken en smaakten erg apart. Ach ja, toch weer een ervaring rijker laten we zeggen. Op de terugweg naar het hostel heb ik nog lekker door Chinatown gelopen en heb foto’s gemaakt van de prachtige Street Art.

-22 april-
Vandaag koos ik ervoor om lekker uit te slapen tot een uurtje of 09:30. Ook weer even lekker ontbeten. Sina, een Duitse au pair bij mij uit de buurt, was ook in Toronto en we hadden afgesproken om samen naar The Toronto Sandwich Fest at the Artscape Wychwood Barns in the Saint Clair West area. Hier hebben we verschillende soorten sandwiches geproefd. Ook hebben we een potje Jenga gespeeld. Ik voelde me weer even kind met de zenuwen door mijn lijf gieren en hopen dat de toren niet zo gaan omvallen. Vervolgens hebben nog heerlijk in het park genoten van het zonnetje. Tegen vieren was het tijd om gedag te zeggen tegen Sina en mijn bagage op te halen bij het hostel. Op naar het vliegveld en terug naar Vancouver. De vlucht liep voorspoedig en tienen (Vancouver-tijd) was ik weer in North Vancouver.

Het relaxen heeft me erg goed gedaan. Zo kon ik optimaal genieten in Toronto. Ik heb erg genoten en veel nieuwe indrukken opgedaan. De Street Art en the Art Gallery of Ontario vond ik het gaafste. Ook ben ik blij dat ik Patricia gezien in haar hometown. Morgen weer gewoon werken. Hopelijk volgen er nog meer reisjes!

Tot een volgende keer!

Liefs,
Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 61662

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: