Afscheid nemen van vriendinnen in Vancouver (2) - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Afscheid nemen van vriendinnen in Vancouver (2) - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen van vriendinnen in Vancouver (2)

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

13 Oktober 2018 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

Zoals de titel al zegt, is het weer afscheid nemen van vriendinnetjes. Dit maakt me toch wel verdrietig, want ik kan toch wel zeggen dat sommige meiden goede vriendinnen zijn geworden. Gelukkig heb ik ook leuke en afleidende dingen gedaan. In dit verslag zal ik jullie vertellen hoe het afscheid nemen is gegaan en wat die leuke en afleidende dingen zoal waren.

-1 augustus-
Omdat David en de meiden en de jongste pas in de namiddag thuiskwamen, kon ik tot mijn verbazing nog een keertje uitslapen. ’s Middags ben ik lekker naar Aloutte Lake geweest. Hier heb ik lekker in het zonnetje gelegen, een boekje gelezen en geluncht. Ik wilde graag naar Aloutte Lake, omdat Riverdale daar is opgenomen. Als die-hard fan hoor je dan daar naar toe te gaan natuurlijk hahaha. ’s Avonds hebben we met de hele host-familie enchilada pie gegeten. Dit is een soort lasagne maar dan van enchilada’s. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het nu lekker vind of niet lekker vind. Na het eten had ik met Georgia afgesproken om the Celebration of Lights te gaan bekijken vanuit Dundarave Park. Onder het genot van een drankje, chocolade en perziksnoepjes genoten van de vuurwerkshow.

-2 augustus-
Oi, dat was weer even wennen om na de vakantie een hele dag te werken. De meiden en jongste zaten net als ik nog in vakantie-modus. Na het werk hadden Katie en ik onze laatste dinner club bij Burdock & Co. Katie vliegt namelijk maandag de 6de terug naar Guernsey. Ook Nicolla gaat de 7de. Alleen gaat zij nog niet meteen terug naar Australië, maar gaat met haar ouders een road trip doen. Men, wat zal het anders worden zonder hen. Ik ga deze meiden echt missen! Tijdens onze dinner club hadden we dan ook zeker veel te bespreken. Herinneringen werden opgehaald en er werden plannen gemaakt om naar Guernsey of London te komen. Katie gaat haar master volgen in London. Lol weer twee logeeradresjes erbij. Aankomende zaterdag ben ik uitgenodigd door Katies host familie voor het goodbye dinner van zowel Katie als Nicolla. Dan wordt het echt afscheid nemen.

-3 augustus-
Met de jongste, een vriendinnetje van hem, haar zusje en haar moeder zijn we wezen zwemmen vandaag. We hebben gezwommen bij Aquatic. Dit is een overdekt zwembad in West Van. Ik vond het erg leuk om een keer iets anders te doen dan anders. De kinderen hadden zo’n schik. Prachtig om te zien. Na het zwemmen heb ik tot 16:30 gewerkt. Met de jongste heb ik spelletjes gedaan en lego gebouwd. De oudere kinderen waren aan het chillen op hun kamers. ’s Avonds zijn Katie, Nicolla en ik voor de laatste keer uitgegaan in Downtown. Eerst gingen we naar een Ozzie bar. Ik was hier als eerste en wachtte buiten op de meiden. Op een gegeven moment kwamen twee jongens naar mij toe en raakten we aan de praat. Het leek erop dat de Ozzie bar al gesloten was, maar dat was niet zo. Het gevolg was dat de jongens en ik alvast starten met drankjes. Niet veel later joinden Nic en Katie ons. We hadden de grootste lol. We lieten de jongens raadden waar we vandaan kwamen. Hahahaha zelfs met tips als een komt uit Nederland, een uit Engeland en een uit Australië maar wie? wisten het nog niet te raden. Daarna wilden we ze voor gek houden door onze namen te verwisselen. Hahahaha alleen Katie had de memo niet helemaal begrepen en zei haar eigen naam. Hahahaha Nic en ik gingen helemaal stuk. De jongens zeiden dat ze ons op de gastenlijst konden krijgen van MIA Nightclub in Gastown. Wij dachten chill. Niet veel later waren we daar. Wat bleek onze namen stonden niet op de gastenlijst. Nee, wij gingen geen $25 betalen voor een paar uurtjes dus besloten we naar the Lamplighter te gaan. Hier maakten we ook toch weer wat mee. We waren aan het kletsen en drankjes aan het drinken toen opeens twee gasten bij onze tafel kwamen staan en vroegen waar zij het beste uit konden gaan. Alle drie gaven we enkele recommmendations. Daarna volgde een heel gesprek en op een gegeven moment vroegen ze onze namen. Toen Katie haar naam zei, vroeg een gast: ‘Are you for real?’ Katie: ‘Yes of course, I’m for real, why?’. Wat bleek de heren hadden vrijgezellenfeest en de bruidegom ging trouwen met zijn aanstaande Katy. Enkele keer als de bruidegom met een Katy/Katie sprak, moest hij haar een drankje kopen. Katie on the other hand moest haar naam op zijn t-shirt schrijven. Lol Katie had een gratis drankje gescoord. Als nooit tevoren hebben we heerlijk gedanst, gedronken en gekletst. In de vroege uurtjes gingen we naar huis.

-4 augustus-
Ugggghhhh, my head is pounding. Ja ja een katertje. Dan nog maar iets langer in bed blijven liggen. Rond twaalven kwam ik weer tot leven. Lekker gedoucht en spullen gepakt om te logeren bij Katie. Daarna nog even meer chillen. Vanaf vijf uur was ik welkom bij Katies host family in Coquitlam. Katie had verteld dat het een afscheidsbbq zouden worden. Echter was dit niet het geval. Ik vond het niet heel erg dat het geen BBQ werd. Instead had Katies host dad een super lekkere paella gemaakt met kip, chorizo, mosselen, Sint Jacobsschelpen en garnalen. Mijn god dat de lekkerste home made meal dat ik heb gehad in Vancouver. Ik begin weer helemaal te watertanden als ik eraan terugdenk. Na het eten hadden we ook nog een heerlijke ijstaart en deden we afscheidscadeautjes voor Katie en Nicolla. ’s Avonds hebben Katie, Nicolla, Karen en ik nog heerlijk gekletst op de veranda onder het genot van een drankje. Na een tijdje begonnen we het koud te krijgen en besloten we naar onze slaapplek te gaan. Ja, mensen wij mochten zo waar in een echte RV logeren die op de oprit stond. Je weet wel zo’n super super grote campers zijn dat. Lol nu kon slapen in een RV ook van mijn bucket list afstrepen. In de RV hebben we nog verschillende drankspelletjes gegaan. We hadden de grootste lol en lachten ons helemaal kapot. Katie was de eerste die KO ging (oftewel een schoonheidsslaapje ging doen). Karen, Nicolla en ik hebben nog verder gekletst. Tegen tweeën begonnen onze oogjes ook wel dicht te vallen en zijn wij ook KO gegaan.

-5 augustus-
De volgende ochtend hadden Katies host parents een heerlijk ontbijt voor ons gemaakt. Fresh berries, pancakes, bacon en sausages. Oh my god dit was het perfecte ontbijt na een avondje lachen en drinken. Na het ontbijt was het echt tijd om afscheid te nemen. Ik kon het nog steeds niet bevatten dat Katie en Nicolla morgen gaan. Ik ga de avonturen met ze missen. Wat wel erg leuk is, is dat ik Karen meer heb leren kennen. We hebben maandag afgesproken om berries te gaan plukken bij Krause Berry Farm. De meiden besloten om naar the Gay Pride te gaan maar ik had nog een hike die ik heel graag wilde doen. Voor mij geen Gay Pride dus. De hike die ik wilde doen, was Lindeman Lake. Het was een niet al te moeilijke hike en het meer was mooi. Het had ook weer zo’n prachtige emerald kleur. In het zonnetje at ik mijn lunch en had ik een welverdiende pauze. Na de hike ben ik weer teruggereden naar Coquitlam, want ik had het afscheidsdiner van Luise. Nicolla en Karen waren er ook. Daarnaast waren er ook nieuwe gezichten. We gingen eten bij Brown Social House. Het was een gezellig diner. Na het diner was het echt tijd om afscheid te nemen van Nicolla en Luise. Daarna ben ik weer richting the North Shore gereden en ben ik lekker mijn bedje ingedoken.

-6 augustus-
Een extra dagje vrij chillings! Met Karen had ik afgesproken om berries te gaan plukken bij Krause Berry Farm in Langley. Aardbeien, bessen en bramen heerlijk vers fruit. Ook weer een nieuwe ervaring. Wist ik veel dat bramen aan struiken groeiden. Ik wist dat bessen en aardbeien dat wel deden. Tijdens het plukken van de berries hadden we de grootste lol. Vooral als we bessen proefden en ons realiseerden dat sommige toch wel erg zuur waren. Na hard gewerkt, lol not, vonden we dat we wel een lekkere lunch hadden verdiend. Jammie, jammie, jammie een milkshake van verse aardbeien en frietjes. Na de lekkere lunch hebben we nog even rondgekeken bij de markt. Karen kocht een heerlijke blue berry pie. Daarna zette Karen mij af bij de Skytrain en ging ik naar Gastown. Bij Local had ik met Carolien afgesproken. Zij was met haar familie op vakantie in Canada. Ik ken Carolien nog van de middelbare school. Onder het genot van een drankje hebben we gezellig bij gekletst. Super leuk om iemand zo dicht van huis te ontmoeten aan de andere kant van de wereld. Om zes uur liep ik met Carolien terug naar haar familie. We hebben nog even gekletst met zijn allen en daarna moest ik ook gaan. Ik had namelijk met Kate, haar zus (Anna) en halfzus (Mara) afgesproken om naar Granville Island te gaan. Toen we op Granville Island aankwamen, bleken alle eettentjes al gesloten te zijn. Bummer! Kate’s zus is vegetarisch dus stelde ik voor om naar Meet te gaan in Gastown. We hebben hier heerlijk onze buikjes rond gegeten. Ook heb ik erg gelachen met de meiden. Natuurlijk wilden Anna en Mara alle juicy gossip weten van hun zusje. Niet dat ze heel veel loskregen bij ons. Na het eten was echt tijd om ook afscheid te nemen van Kate. Zij gaat met haar zus en halfzus een road trip maken door Canada en daarna verhuist Kate naar Calgary. Men wat ga ik haar missen. Ik had het gevoel dat Kate en ik elkaar al veel langer kennen dan een paar maanden. Now all my close friends are gone. Dat maakt me toch wel sad. Gelukkig blijven de memories!

-7 augustus-
Het was werkdag van 08:30am tot 4:30pm. ’s Avonds heb ik heerlijk gechillt met Netflix en wat chippies.

-8 augustus-
Weer een werkdag van 08:30am tot 4:30pm. Met de jongste al spelende de dag doorgebracht. ’s Avonds ben ik naar de film Mamma Mia 2 geweest. De film was oké maar ik vond het eerste deel toch beter.

-9 augustus-
De summer schedule is nog steeds van kracht. Mijn werkdag duurde tot 4:30pm. Om zes uur had ik met mijn tante en oom, Sonja en Eric, afgesproken om een hapje te gaan. Zij hadden mij uitgenodigd bij hun Airbnb. Sonja en Eric waren ook een road trip aan het maken aan de westkust van Canada. Sonja had een heerlijk home cooked dinner gemaakt met rijst, veel groente, kip en een lekker sausje. Sinds lange tijd had ik weer een toetje gegeten. Als ik met de host kinderen eet, eet ik nooit toetje. Een aangename afwisseling. Ik had gezorgd voor gebakjes voor bij de thee en koffie. Deze kwamen van Bjorn Bar en waren een succes. We hebben veel gekletst over wat ik en zij zoal hebben gedaan en gezien in Canada. Op een gegeven moment zag ik iets bewegen in de tuin. Wat bleek, het was een stinkdier. Ooh nee hopelijk begint het niet te stikken. Pfff, gelukkig is het niet gebeurd. Niet veel later kwam het andere stel thuis waar mee Sonja en Eric op reis waren. We hebben nog even gepraat en daarna heb ik afscheid genomen van iedereen. Rond tienen reed ik weer naar Pemberton Heights. Ik vond het erg leuk en gezellig om ze gezien te hebben aan de andere kant van de wereld.

-10 augustus-
Het is weer vrijdag. Eerst heb ik gewerkt tot 4:30pm. Na het werk nog gechillt. ‘s Avonds family dinner gehad en daarna heb ik drankjes gedaan Downtown met Gio. Yummy cocktails! Ook weer een latertje hahaha.

-11 augustus-
Eerst maar eens even mijn slaapgebrek verminderen door uit te slapen. ’s Middags ben ik met Georgia naar de UBC Botanical Gardens geweest. Ik had nog een ticket van Groupon hiervoor open staan. Dus heb deze maar eens verzilverd. Ik had me toch even een pech-momentje. Ik was bij de bus stop aan het wachten en toen scheet er een kraai op mijn arm. Vloeken, tieren, grrrr en een splash of water over mijn arm. Krot kraai!! Toen ik Georgia dit vertelde, ging ze helemaal stuk. Thanks mate… De UBC Botanical Gardens vielen best wel tegen. Ik miste de mooie felgekleurde bloemen. Het waren alleen hoge bomen en veel varens. Het hoogtepunt was the Tree Walk. Je loopt over wiebelbruggen die hoog in de bomen hangen. Na ons bezoek zijn we naar Doolin’s Pub gegaan en hebben we nacho’s gegeten en ciders gedronken. Ook hebben we weer wat af gelachen. Daarna ben ik naar huis gegaan en heb ik lekker gechillt met een serie op MTV.

Kortom, het afscheid nemen van Katie, Nicolla en Kate viel niet mee. Zij waren mijn close vriendinnetjes over hier. We hebben veel avonturen beleefd en daar heb ik mooie herinneringen aan overgehouden. Ik hoop dat onze vriendschap zal blijven en dat ik de meiden kan bezoeken in Engeland, Australië en Nieuw-Zeeland. Ik ben benieuwd hoe de komende tijd er zal uit zien zonder hen. In mijn volgende verslag kan ik misschien meer hierover zeggen.

Tot snel,

Liefs,
Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 61691

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: