Voor het eerst gekampeerd in Canada, super tof! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Voor het eerst gekampeerd in Canada, super tof! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Voor het eerst gekampeerd in Canada, super tof!

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

14 Oktober 2018 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

In mijn vorige reisverslag vertelde ik dat ik afscheid heb genomen van veel van mijn vriendinnen. Gelukkig heb ik er twee nieuwe vriendinnen bij gekregen. Ik heb de namen van de meiden waarschijnlijk al vaker laten vallen maar voor diegene die iets gemist hebben, zal ik de namen nog een keertje noemen. Het zijn Karen uit Schotland en Georgia uit Engeland. Met hen heb ik de afgelopen dagen leuke dingen ondernomen. Ik zal jullie vertellen wat.

-12 augustus-
Zondag, alweer de laatste dag van het weekend. Ik heb deze dag al typend doorgebracht in the Public Library in Downtown. Ik liep een beetje zwaar achter met mijn reisverslagen en heb hieraan gewerkt. Hierna ben ik naar huis gegaan en heb ik nog extra gewerkt vanwege de hoeveelheid was.

-13 augustus-
Het is weer maandag, buhh niet de meest favoriete dag van de week. Deze week hebben de jongste jongen en het jongste meisje danskamp van hun dansstudio Driftwood Dance Academy. Hierdoor ben ik tussen negen en twee vrij. Dit is mijn schedule tot 24 augustus. Super chill nu kan ik tussendoor er weer op uit gaan. Toevallig ben ik er vandaag niet op uitgegaan maar heb ik het strijken en vouwen afgemaakt.

-14 augustus-
Eerst even gewerkt tot negen. Na het werken had ik met Karen afgesproken om te gaan lunchen bij Coquitlam Grill. Ik keek ernaar om met Karen bij te kletsen over van alles en nog wat. Onder het genot van classic eggs Benedict en een cranberry sapje is het bijkletsen zeker gelukt. De tijd vloog voorbij. Hierna had ik weer nieuwe energie om te gaan werken. ’s Avonds heb ik heerlijk gechillt met een serie op MTV.

-15 augustus-
De dag begon met werken. Nadat ik de kids weg had gebracht naar het danskamp zat mijn ochtendshift er alweer op. Het was een heerlijke zonnige dag en ik besloot om naar Ambleside Beach te gaan om lekker te zonnen. Tegen tweeën was het weer tijd om terug te rijden naar het werk. Het was een rustige afternoon shift. ’s Avonds ben ik met Georgia drankjes gaan doen bij Tap & Barrel. Hier maakten we ook weer wat mee. Ik raakte aan de praat met een jongeman naast ons. Na een heel gesprek stelde hij zichzelf voor als Cayle. Hoorde ik het nou goed, was zijn Kale als in kool? Ja, dat had ik goed gehoord. Georgia en ik hadden het niet meer. We gingen helemaal stuk. Ook vertelde hij dat hij net verhuisd was vanaf Vancouver Island en dat hij nog niet veel mensen kenden. Georgia nodigde hem voor de grap uit voor haar verjaardag en dacht dat hij toch niet zou komen. Om 11 uur gingen we richting huis, want er moest morgen gewoon weer gewerkt worden.

-16 augustus-
Georgia is vandaag jarig en dat gaan we vanavond vieren. Maar eerst moest er nog even gewerkt worden. De oudste dochter kwam vandaag terug van Camp Summit en ik mocht haar ophalen bij de drop off. Onderweg kletsten we over wat ze allemaal gedaan had: kayakken, knutselen en houtbewerking. Ze had erg genoten. Na het werk heb ik snel gedoucht en ben ik naar The Two Lions gegaan. Dit is een bar waar alle locals van North Vancouver naar toen gaan en dan voornamelijk de oudere generatie. Elke donderdag is karaoke. Zo ook vandaag. Toen ik binnen kwam lopen, zag ik Cayle. Ik ging helemaal stuk en lordy we were wrong hahaha. Ik dacht ook namelijk dat hij niet zou komen opdagen. Ook heb ik super veel lol gehad met Georgia en haar Britse vriendinnen. Op een gegeven gingen wij een karaoke-show geven. Wat doe je als je met vier Britse meiden bent? Juist ja, de Spice Girls met het nummer Wannabe. Ik was Mel C aka Sporty Spice. Ik deed het bijna in mijn broek van het lachen. Rond enen ging het lichtje uit en zijn we naar huis gegaan. Relax een vriend van Georgia kon mij in Pemberton Heights afzetten. Hupsakee bed in en slapen.

-17 augustus-
Hahahaha wat is het toch als ik met Georgia op stap ben geweest en katers. Ik stond ingepland om een uurtje te werken. Echter werden dit er vier. Niet zo heel chill met een kater. Na het werk ben ik met Georgia en haar host kind naar Park Royal geweest. Hier hebben we heerlijk rondgelopen en we onszelf getrakteerd op een vette hap. In het begin van de avond heb ik mijn spullen gepakt voor het Wild Water Rafting en de kampeertrip naar Chilliwack. Mijn vrijdagavond heb ik doorgebracht met een zak chips, ginger ale en een serie op Netflix.

-18 augustus-
Om 9 uur werd ik bij Carly, een vriendin van Georgia, verwacht om te verzamelen voor onze trip naar Chilliwack. In tegenstelling tot Georgia, Carly en Kayla. Zij hadden een lichte kater. Stephanie was net als mij fris en fruitig. Georgia kent Carly, omdat zij de vorige au pair was bij Georgia’s host family. De andere meiden zijn vriendinnen van Carly. Ook gingen de vriendjes van Carly en Stephanie mee. Een andere vriendin van Carly, Chance, en haar vriend joinden ons in Chilliwack. Lol later dan gepland, vertrokken we richting de campingsite in Chilliwack. Na ingecheckt te hebben, was het tijd om de tent op te gaan. Georgia had voor haar verjaardag een zespersoonstent van haar host family gekregen. Zeker een vet lekkere ruime tent. We hadden de tent super snel opgezet en dan te bedenken dat Georgia nog nooit een tent had opgezet. Toen was het tijd voor de lunch. Deze was inbegrepen bij de prijs en was gelukkig goed en voedzaam. Na de lunch was het tijd om ons klaar te gaan maken voor het raften. Hup bikini aan en in de rij gaan staan voor een wetsuit, helm, waterproofsocks en een life jacket. Brrrrr dat was wel even koud. Alle spullen waren nog nat. Niet super relax maar ook weer part of the experience. De vrouwen hadden gekozen voor het Wild Water Rafting. De mannen hadden kozen voor Wild Water Kayaking. In de bus hadden we de grootste lol om de instructeurs. Zij maakten allerlei dirty jokes. Aan de start van het parcour kregen we een instructeur toegewezen. Wij kregen Nick toegewezen. Hij was een van de weinige Canadese instructeurs. Om hem voor de gek te houden, hadden we onszelf allemaal bijnamen gegeven. Ik heette Bucket, Georgia was Princes Daisy en Chance was Beavis. Van Carly, Kayla en Stephanie weet ik de bijnamen niet meer. Ook Nick kreeg een bijnamen: Lord Voldemort. Als wij allemaal bijnamen hadden, dan moest onze boot ook naam hebben. Dit werd Cherry Pop. Onderweg hadden we grootste schik met al onze bijnamen. Met zijn alle hielden we Lord Voldemort verschillende keren voor de gek. Andere instructeurs hielden hun groep ook voor de gek. Zo was er een boot met zes Aziaten. De instructrice van de boot riep keihard down voor de grap. Allemaal tegelijk bukten de Aziaten. Ik viel bijna uit de boot van het lachen. Onderweg heb ik ook nog even gezwommen en meegedreven met de boot. Gave ervaring! Op een gegeven moment zei Lord Voldemort dat we met zijn alle aan de achterkant van de boot moesten komen zitten. Dit deden wij netjes en ja hoor nu was het zijn beurt om ons voor de gek te houden. Hij stuurde ons richting een flinke rots en door de flinke vaart werd de voorkant omhoog gelanceerd. We lachten ons kapot. Bijna op het einde van het parcour maakten we een stop bij een waterval. Hier hebben we een groepsfoto gemaakt en kregen we een sinaasappel als snack. Na 14km zat het raften erop en gingen we weer met de bus terug naar de campingsite. Even warme kleding aan doen en een warme hap eten. Toen was het tijd voor de avondactiviteiten. De vriendjes van Chance, Carly en Stephanie hebben mij verschillende soorten beer pong geleerd. De Tetris-variant en beer pong/flip the cup variant. Joh, die gasten waren goed! Elke pingpongbal ging er meteen in. Er was ook een open-mic-avond. Georgia zong de longen uit haar lijf. De andere meiden en ik hielden het bij dansen. Ook hebben Georgia, Stephanie en ik nog vrienden gemaakt met mensen die een kampvuur hadden. Lol wij deden dit alleen omdat we het koud hadden. Tegen tweeën gingen Georgia en ik maar eens even kijken hoe het slapen in de tent beviel.

-19 augustus-
Goh hoe verrassend Suzan had weer een kleine kater. Eerst maar eens even een ontbijtje naar binnen werken. Scrambled eggs, bacon en pancakes doen wonderen. Daarna hebben we de tent afgebroken. We konden met Chance en haar vriend mee terugrijden naar North Van. Super chill. We hebben de spullen ingepakt en zijn vrij snel daarna gaan rijden. Tegen lunchtijd waren we weer terug. Ik had inmiddels wel weer trek in lunch dus zijn Georgia en ik een burger gaan eten bij Tap & Barrel. Goed katervoedsel. ’s Middags heb ik uitgerust en niet meer heel veel gedaan.

-20 augustus-
Het is weer maandag. Een gewone werkdag. Tussendoor heb ik gezellig met Floor gefacetimed en daarna met papa. ’s Avonds ben ik wezen uiteten met David, de meiden en de jongste. We gingen naar Maru Korean Bistro. We hebben heerlijke bimibap, fried chicken en lettuce wraps gegeten. Deze plek was zeker de moeite om nog een keer terug te komen. Rond achten had ik met een vriend van mij, John, afgesproken om drankjes te gaan doen in Gastown bij the Black Frog Eatery. Tegen elven was het weer tijd om terug te gaan naar de North Shore.

-21 augustus-
Weer een gewone werkdag vandaag. Met de oudste dochter moest ik naar de tandarts. Ik moest op haar wachten en besloot om Sjuul te facetimen. We hebben gezellig bij gekletst en de tijd vloog voorbij. Om drie uur begon ik weer met werken. ’s Avonds heb ik gechillt en een filmpje gekeken.

-22 augustus-
Het werken gaat gewoon door. Tussendoor had ik met Suus geskypet om plannen te maken voor onze trip naar Vancouver Island. We hebben een lijstje gemaakt van wat we willen zien. Nu is het een kwestie van een route uitstippelen. Ooh ik krijg er zoveel zin in! Ik kan niet wachten om haar alles te laten zien in Canada. ’s Avonds heb ik een begin gemaakt met het pakken van mijn koffertje. Hoezo dat hoor ik jullie denken. Nou… Vrijdagmorgen vlieg ik naar San Francisco, California in the States. Zo veel zin in en ik ben ook erg benieuwd hoe deze stad er uit zal zien.

-23 augustus-
Eerst weer gewerkt. Het was een gewone en rustige dag. ’s Avonds gingen we met de familie uiteten bij Juke Friend Chicken, Ribs and Cocktails in Chinatown. Ook weer yummy food! Het grappige was, was dat ik niet had verwacht dat dit trendy restaurant op deze plek zou zitten. Toen ik terug was thuis heb ik verder mijn spullen gepakt en gekeken welke bezienswaardigheden ik wilde bekijken daar. Aaaah morgen San Fran!

Al met al was ik bang dat ik niks meer zou gaan ondernemen zonder Katie, Kate en Nicolla. Gelukkig heb ik met Georgia en Karen leuke dingen gedaan zoals raften, kamperen en lunchen. Stiekem heb ik weer twee dingen van mijn bucket list af kunnen strepen: kamperen in Canada en Wild Water Rafting. Ik hoop dat ik de komende weken nog veel leuke dingen kan gaan doen met deze meiden. Maar eerst maar eens San Francisco. In mijn volgende verslag zullen jullie lezen wat ik daar heb gedaan.

Tot gauw!

Liefs,
Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 61696

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: