San Fran here I come! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu San Fran here I come! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

San Fran here I come!

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

08 November 2018 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

Wanneer jullie dit reisverslag lezen, ben ik alweer terug van mijn tweede bezoekje aan de Verenigde Staten van Amerika. Jawohl, ik ben een weekend naar San Francisco geweest. Een super leuke bijkomstigheid was dat Lance, een vriend uit Nieuw Zeeland ook in San Francisco was. Ik zal jullie vertellen hoe dit weekend en de dagen erna eruit zagen.

-24 augustus-
Vanochtend al een hele vroege vlucht naar San Francisco. Om 6:15 vertrok het. Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik toch wel een beetje nerveus was om met het vliegtuig te gaan. Ik had echt die horror stories van border security USA in mijn hoofd. Wat als ze mij er zouden uitpikken en als ik iets verkeerds zou zeggen? Dadelijk kom ik the States niet in. Een paar vragen kreeg ik maar: waar ik vandaan kwam, wat ik ging doen en welk beroep ik deed. Na de border security kon wel een vreugde dansje doen. Vanaf het vliegveld ben ik met de metro naar mijn hostel gegaan. Het hostel heette Adelaide Hostel en zat Downtown. Super chill! Nadat ik mijn spullen had afgezet, heb eerst even uitgezocht waar ik een OV-kaart kon halen. Dit was dichtbij het hostel dus dat dan eerst even regelen. Daarna begon de sightseeingtour die ik zelf had opgesteld. De eerste stop was Balmy Alley. Dit is een straatje met street art, die maatschappelijke misstanden aankaart. Vervolgens ben ik door gelopen naar de Castro buurt. Inmiddels was het alweer lunchtijd en ben ik gestopt bij een Cubaans lunchtentje. Dit tentje heette Cuban Media Noche. Hier heb ik mezelf getrakteerd op een heerlijke Cubaanse sandwich en een mimosa, mmmm. In de Castro buurt heb ik heerlijk rond geslenterd en aardig wat foto’s gemaakt. Tijdens een korte break kreeg ik text van Lance of ik later op de dag al plannen had. Naar wat op neer getext te hebben, was het plan er om ’s avonds drankjes te gaan doen met hem en zijn beste vriendin, Luisa. Toen liep ik door naar the Painted Ladies. Dit zijn die huisjes die je altijd ziet als een film zich in San Fran afspeelt. De volgende stop was de wijk Haight-Ashbury. Wow, zelden heb ik zo’n interessante mensen zien lopen. Punkers, hippies en fantasy characters. Ook weer een hele ervaring. Toen stonden de Tiled Steps op het programma. De treden van deze trap hadden prachtige mozaïek. Mijn laatste stop was the famous Golden Gate Bridge. Natuurlijk kon een fotosessie hier niet ontbreken. ’s Avonds was het tijd voor drankjes. We hadden afgesproken bij het hotel van Luisa en Lance. Wat bleek? Hun hotel zat om de hoek van mijn hostel hahahaha. Toen ik bij de bar hun hotel aankwam, zaten Lance en Luisa al aan de wijn en G&T. Ik stelde me voor aan Luisa en niet veel later had ik ook een G&T. Lance had mij al weleens verteld over Luisa en nu had ik een gezicht bij de naam. We waren gezellig aan het kletsen met zijn drieën, toen Lusia zei dat ze super zin had ik chips en dips. Daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk. Wij naar de convenience store. Niet alleen met chips en dips kwamen we de winkel uit maar ook met wijn, gin en tonic. Het theekransje werd voorgezet op de kamer van Lance en Luisa. Lekker muziekje op de achtergrond en nog meer gekletst. Je hebt zoveel te vertellen als je elkaar vier jaar niet hebt gezien. Het werd zeker geen vroegertje.

-25 augustus-
De volgende ochtend ben ik er weer op tijd op uit gegaan. Mijn eerste stop was Union Square. Een modern plein wat opvalt in vergelijk met de rest van de stad. De rest van de stad heeft meer beach vibes. Vervolgens ben ik naar Chinatown gelopen. Oef al die geuren van gedroogde ik weet niet wat maakte mijn maag toch wel een beetje van streek. Ik ging er dan ook met een iets sneller tempo door heen. Mijn tour vervolgde zich naar Little Italy. De geuren van pizza en pasta kwamen me tegenmoet. Toch even wat meer appetijtelijk dan in Chinatown. Vervolgens ben ik naar the Ciot Tower gelopen. Hier had ik een prachtig uitzicht op de stad. Ik kon Alcatraz zien, de Golden Gate en nog veel meer. Ook een lekker een korte break gehad in het zonnetje. Daarna ben ik naar pier 33 en pier 39 gelopen en heb ik deze bekeken. Helaas waren er geen tickets meer beschikbaar voor Alcatraz. Helaas heb ik de gevangenis niet kunnen bezoeken. Bummer  Toen ben ik door gelopen naar Fisherman’s Wharf. Hier heb ik geluncht met een Clam Chowder. Deze viel tegen moet ik zeggen. Op naar de volgende stop: Lombard Street. Dit keer liep ik niet naar Lombard Street maar nam ik de beroemde cable car. Ik stond zo waar aan de buitenkant. Dus dan hang je uit de cable car. Lombard Street is een zigzaggende eenrichtingsverkeer straat. Deze straat is in verschillende Amerikaanse films te zien. Ik vond het een erg schattig straatje. Mijn laatste stop was de wijk Presido. Eigenlijk wilde ik ook nog naar Golden Gate Park gaan. Alleen dan zou het te laat worden en het was ook verder weg dan dat ik had gedacht. Ik besloot het park voor morgen te bewaren. ’s Avonds had ik weer met Lance en Luisa afgesproken. Toen ik bij de bar kwam, bleek alleen Lance er te zijn. Luisa was super moe en lag al te slapen vertelde Lance. Lol hebben een soort van kroegentocht gedaan. We starten bij de bar in hun hotel. Daarna gingen we naar een coole Tiki Bar. Echter was er een lange rij en moesten we te lang wachten. Op naar de volgende bar dan maar. We kwamen terecht bij een of andere kleine kroeg. Hier hebben we een drankje gedaan en toen zijn we verder gelopen. We kwamen daarna terecht bij een of andere Irish Pub. Hier speelde een live band. Hahaha de gemiddelde leeftijd van de band was vijftig. Trouwens ze speelden wel erg goed. Lekker van die Golden Oldies songs. Ook de gasten in de bar waren rond die leeftijd of ouder. Ik heb me kapot gelachen. We hebben lekker gedanst, weer veel gekletst en weer enkele drankjes gedronken. Ook dit keer geen vroegere nacht.

-26 augustus-
Om tien uur was het tijd om uit te checken. Ik had nog een paar dingetjes op mijn lijstje staan. Een daarvan was the Golden Gate Park. Gisteren was het niet meer gelukt om hier naar toe te gaan en dus koos ik ervoor om het op mijn laatste dag te doen. Na een heerlijke wandeling in het park ben ik weer naar the Golden Gate Bridge gegaan. Hier meetten ik Luisa en Lance again. We hebben lekker in het zonnetje gechillt en gepraat over onze future plannen. Voornamelijk waar ieders volgende reis naar toe gaat. Toen was het toch echt tijd om afscheid te nemen. Dit keer ook geen good bye maar see you later. Ik ging mijn spullen ophalen bij het hostel en daarna een vroeg diner gehad. Ik had een lekker pizza, salade en een wit wijntje. Yummy! Vervolgens ben ik naar vliegveld gegaan. Om 20:00 uur zou mijn vlucht moeten vertrekken. Echter had de vlucht vertraging. Hierdoor was ik pas rond middernacht weer terug in North Van.

-27 augustus-
Julia had gevraagd of ik eerder kon beginnen. Ai, dat viel me even iets zwaarder dan ik had gedacht. Ik merkte toch wel dat ik moe was. De dag leek hierdoor ook veel langer te duren. Om vier zat mijn shift er op. Ik ben toen lekker naar mijn kamer gegaan en heb hier heerlijk gechillt met een serie op MTV. ’s Avonds heb ik met de familie gegeten en daarna ben ik op tijd gaan slapen.

-28 augustus-
Vandaag was het een gewone werkdag van 08:30 tot 16:30. De jongste dochter had haar eerste dag op haar nieuwe school. Ze vond het spannend. Toen ze terug kwam, vertelde ze dat ze het erg naar de zin had gehad. Ook was Zachell aan het werk. We hebben weer lekker bij gekletst over van alles en nog wat. Intussen hielp ik haar met enkele huishoudelijke taken. Zo vloog de dag om. Ook was het lang geleden dat ik een home cooked meal van Zachell had gehad en ik keek er dan ook erg naar uit. ’s Avonds heb ik rustig aangedaan. Ik was nog niet helemaal uitgerust van het weekend (LOL ik klink echt als een oude muttie).

-29 augustus-
Ook weer een rustige werkdag. Ik had zelfs de tijd om met Suus te Skypen om plannen te maken voor onze vakantie. We weten dat we naar Vancouver Island willen. We willen het noorden, zuiden, oosten en westen zien. Ook weten we welke plekken en parken we willen gaan bezoeken. Port Hardy, Cape Scott Provincial Park, Tofino, Victoria en Goldstream Provincial. Natuurlijk zijn er nog veel meer plaatsen die we willen gaan zien. Alleen dat is nog te veel om op te noemen. ’s Avonds heb ik gechillt met een serie op Netflix.

-30 augustus-
Voor vandaag stond ik van 08:30 tot 16:30 ingepland. Rond het middaguur waren alle kinderen op pad. Nu had ik lekker de tijd om een home made dinner op tafel te zetten. Het werd een typisch Canadees gerecht met een twist. Het heette pierogies. Normaal gesproken vult men dit deeghapje met vlees en aardappelpuree maar sinds ik niet zo’n fan ben van aardappelpuree koos ik voor bloemkoolpuree. Dit maakte het ook gezonder. Ook voegde ik geroosterde kip en geraspte kaas toe. Even lekker kruiden en de vulling was klaar. Nu was het tijd voor het deeg. Niet moeilijk. Alleen duurde het langer om het deeg in kleine rondjes te verdelen en uit te rollen. Uiteindelijk heb ik er zo’n veertig gemaakt. De helft heb ik samen met het gezin gegeten en de andere helft heb ik ingevroren. Na het eten had ik afgesproken om met Bradley drankjes te gaan doen in Gastown. Deze keer gingen we naar The Irish Heather. De cocktails waren hier zeker lekker!

-31 augustus-
Eerst heb ik gewerkt. Na het werk had ik nog lekker de tijd om te chillen met een serie op Netflix. Daarna was het Friday Family Dinner Time. We hebben we weer heerlijk gegeten en gekletst. ’s Avonds had ik met Georgia afgesproken om naar de film te gaan. We kozen voor Christopher Robin. Deze film ging over een volwassen Christopher Robin die terug gaat naar de wereld van Winnie the Pooh. Om Winnie the Pooh in 3D te zien, vond ik echt schattig. Eeyore blijft mijn favoriet. Nog zo veel meer schattig dan Pooh. Na de film heb ik Georgia thuis afgezet, naar huis gereden en mijn bedje ingekropen.

Samenvattend weer een toffe week. Met als hoogtepunt San Francisco, wat ik echt een super gave Amerikaanse stad vind. Zeker om Lance weer zien na drie en half jaar en leuk om zijn bestie te ontmoeten. Voor de rest heb ik een rustige week gehad. Ook ben ik er weer lekker op uit geweest met Bradley en Georgia dat ook weer gezellig was. Jeetje, ik realiseer me dat ik nog maar twee maanden heb in Vancouver. Wat vliegt de tijd! In mijn volgende verslag zal ik jullie vertellen wat ik heb gedaan.

Tot de volgende keer!

Liefs,
Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 61672

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: