Oh ja, carnaval - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Oh ja, carnaval - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Oh ja, carnaval

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

06 Maart 2018 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

Waar voor de provincies onder de rivieren de carnaval begint en iedereen nu waarschijnlijk al meerdere biertjes of wijntjes achter de kiezen heeft, had ik niet helemaal door dat carnaval al zo snel er aan kwam. Het is nu de tweede keer dat ik carnaval mis, omdat ik op reis ben. Ik miste carnaval ook niet echt totdat ik de foto's, Snapchats en filmpjes zag. Ook kreeg ik een telefoontje vanaf de Mertzitting van mijn Ottersumse vriendinnetjes en dan mis ik het toch wel weer. Gelukkig heb ik zelf ook genoeg leuke dingen gedaan en zal jullie vertellen wat.


-8 februari 2018-
Zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn vorige verslag hebben kunnen lezen was ik niet helemaal fit. De verkoudheid was nog niet over. Alles zat goed dicht en besloot om niet naar the NO RUN CLUB te gaan. De afgelopen tijd ben ik nauwelijks naar Antidote Yoga geweest want ik had geen auto tot mijn beschikking. Gelukkig kon ik dit keer wel gaan omdat David niet de auto nodig had. 's Avonds was het zo ver. Antidote Yoga is een heerlijke langzame en relaxe yoga. Hierna was ik weer heerlijk uitgerust en kon ik heerlijk gaan slapen.

-9 februari 2018-
Na de ochtend gewerkt te hebben, stond Flow Yoga op het programma. Lekker alles stretchen en lekker bewegen. Na dit uurtje waren mijn spieren nog niet helemaal los en besloot ik om weer naar de shiatsu masseur gegaan. De masseur maakte mijn spieren los. Oi dat heb ik geweten. Sommige momenten waren toch wel pijnlijk. Echter was het wel weer een lekker massage. Om in een relax-modus te blijven, besloot ik om 's avonds lekker te Netflixen.

-10 februari 2018-
Ooh waarom gaat mijn telefoon om 09:00 uur in het weekend? Ik wil nog langer slapen…. Dit was mijn eerste gedachte toen ik mijn telefoon hoorde gaan. Deze gedachte verdween als sneeuw voor de zon toen ik opnam. Yasmille, Suzanne, Vera en Anouk belde mij vanaf de Mertzitting. Ik hoorde voornamelijk de muziek, maar het was echt een super leuke verrassing van de meiden. Ik vond het echt heel leuk om te zien hoeveel lol zij wel niet hadden. Na opgehangen te hebben, realiseerde ik mij dat ik carnaval met mijn vriendinnetjes toch wel miste. Anderzijds had ik ook leuk programma voor de dag. Eerst heb ik lekker gewandeld in Ambleside Park. Vooral lekker omdat het zonnetje scheen. Daarna ben ik naar Bella Ceramica geweest. Dit is een studio waar je keramieken kopjes, borden, beeldjes en spaarpotten kunt beschilderen. Deze worden daarna voor je gebakken. Een week later kan je je kunstwerk ophalen. Ik had ervoor gekozen om een bord te beschilderen. Heerlijk ontspannend was het om schilderen en creatief bezig te zijn. Voordat ik het wist was de middag omgevlogen.

-11 februari 2018-
Vandaag was Marine weer in Vancouver en hadden we afgesproken om elkaar te meeten. Marine had nog enkele bezienswaardigheden op haar lijstje staan die ze graag wilde zien. Dus besloten we om deze te gaan bekijken. Een van de bezienswaardigheden was de orka in blokken en voor de rest hebben heerlijk rondgedwaald. Ook hebben we David's Tea gekocht. Dit merk heeft heel veel verschillende smaken. De een is nog meer speciaal dan de ander. Marine en ik hebben gekozen voor een witte Jasmijnthee en een groene thee. Vorige week had Marine verteld dat zij een bubbelbad in het hotel had. Haar idee was om te gaan relaxen in het bubbelbad na onze wandeling. Dit leek mij een strak plan. Niet veel later zaten we een lekker warm bubbelbad. Wat wil een mens nog meer! Daarna moest ik helaas weer de kou in om naar huis te gaan brrr.

-12 februari 2018-
Via de au pair Facebookpagina heb ik een Nederlandse au pair leren kennen. Ja, super leuk om eindelijk een Nederlands iemand te leren kennen. Haar naam is Nynke, komt uit Friesland en is iets ouder dan mij. Yes, nice eindelijk iemand boven de 24. Enkele dagen eerder hadden we afgesproken om ergens een theetje te gaan doen. Helaas ging dit niet door. Toen stelde ik voor om naar Bowen Island te gaan. Ik had Bowen Island nog nooit gezien en vandaag zou het droog blijven. Ook had ik Marine uitgenodigd. Zij had Bowen Island ook nog nooit gezien. Ik ontmoette Nynke op Lonsdale Quay voor een theetje bij Starbucks. Even lekker in het Nederlands kletsen voordat we Marine zien bij de veerboot in Horseshoe Bay. Samen reisden Nynke en ik naar Horseshoe Bay. Even later zaten we op de veerboot naar Bowen Island. Een heerlijk zonnetje scheen in ons gezicht. We besloten om eerst een hike te gaan doen rond om Killarney Lake. Onderweg zijn we verschillende keren gestopt om mooie foto's te maken. Na deze hike bezochten het kleinste snoepwinkeltje van heel Canada en trakteerden wij onszelf op snoepjes. Ken je nog die hamburger-snoepjes en pizza-snoepjes van vroeger? Ik was helemaal gelukkig toen ik die pizza-snoepjes vond. Ze deden me denken aan de vierdaagse, want toen at ik deze snoepjes altijd. De verkoopster in het snoepwinkeltje gaf ons de tip om warme chocolademelk te gaan drinken bij een cafeetje boven op de berg. Ze zei gaf aan dat we snel moesten zijn, want om vier uur zou het cafeetje sluiten. Ja wat doe je dan… We hielden de enige taxi aan die op Bowen Island reed. Het ritje was erg kort, maar we hebben super erg gelachen met de taxichauffeur. Alle juicy details van het eiland kwamen aan bod hahaha. Het cafeetje was gelukkig nog open en dus trakteerden we onszelf op een warme chocolademelk en een overheerlijke bonbon. Deze calorieën moesten er ook weer af en liepen terug naar het tapasrestaurant. Op de heenweg hadden we wij een tapas restaurant gespot waar van drie tot zes happy hour was. We zeiden tegen elkaar: hier gaan we avondeten. We hebben heerlijke tapas gegeten en sangria gedronken. Voordat we het wisten, was het alweer avond. We besloten om de eerstvolgende veerboot terug te pakken naar het vasteland. De terugreis verliep voorspoedig en voordat ik het wist was in weer bij mijn host-familie. Kortom was een super leuke en super gezellige dag. We hebben genoten van het weer en heerlijk gekletst met zijn alle. Zeker voor herhaling vatbaar om met deze meiden af te spreken!

-13 februari 2018-
Vandaag moest ik gewoon weer werken. Het extra lange weekend heeft mij goed gedaan. Met Marine had ik afgesproken om haar in North Vancouver te meeten en dat zij mij de thee zou geven. Zondag had zij namelijk de thee meegenomen naar haar hotel. Daarna heb ik even vlug boodschappen gedaan en voor de rest heb ik Zachell geholpen en met haar gekletst. Om 15:00 uur mocht ik weer beginnen met werken.

-14 februari 2018-
Het werken in de ochtend verliep prima. De kinderen naar school gebracht en voordat ik het wist, was het alweer negen uur. Daarna heb ik Wynnie geholpen met de was. Wynnie's auto was stuk gegaan in de ochtend en voordat ik naar Flow Yoga ging, gaf ik Wynnie een lift naar huis. Leuk om te zien waar zij woont. Ook kwam ik erachter dat zij niet heel ver van ons vandaan woont. 's Middags heb ik samen met Nana de familie gedag gezegd. Zij moesten naar de begrafenis van de vader van Julia. Hij was plotseling overleden. Erg treurig voor de familie. Hierdoor had ik onverwachts twee dagen vrij. Vrijdagavond komen Julia en Isla weer terug en zondag David en de rest van de kinderen.

-15 februari 2018-
Omdat ik vandaag vrij was, besloot ik om te gaan skiën. Mijn keuze viel dit keer op Mount Seymour. Gisteren had ik gekeken voor skilessen op de website. Echter kon ik deze alleen telefonisch boeken. Ik in de ochtend bellen. Nope geen gehoor, dan maar op de gok en hopen dat er nog een plekje vrij is bij een ski-les. Ik dacht nog: donderdag zal het vast wel niet druk zijn. Hahaha what was I wrong. Alle lessen van mijn level die er waren, zaten vol. Nou ja, dan maar alleen oefenen op de piste. Achteraf gezien vond ik het eigenlijk heel leuk. Ik kreeg meer vertrouwen in het ski-skills en durfde met verschillende snelheden naar beneden te gaan. Na zo'n drie uurtjes bezig geweest te zijn, heb ik geluncht. Toen heb ik nog een uurtje geskied en daarna terug naar het huis van de host-familie. 's Avonds kon ik lekker naar Antidote Yoga gaan. Ik heb weer genoten en was helemaal zen na afloop.

-16 februari 2018-
In de ochtend heb ik met papa en Sam geskypet en heerlijk gekletst over hun carnaval. Ze hadden een goede carnaval gehad zo te horen. Rond het middaguur ben ik boodschappen gaan doen. Ik had namelijk niet echt avondeten in huis. Ik was vandaag niet naar de yoga-les van twaalf uur gegaan want ik wilde 's Avonds naar Crush Hush gaan. Dit les duurt 75 minuten. Het eerste deel is sporten en het tweede deel is Yoga. In de pauze kon ik lekker genieten van een Ginger biertje.

-17 februari 2018-
Auw spierpijn van Crush Hush. De trainer ging er goed tegen aan gisteren. Overdag heb ik niet heel veel spectaculairs gedaan. Ik had een klein wandelingetje gemaakt en voor de rest gechillt. 's Avonds had ik met Nynke afgesproken om naar de Chinese Garden te gaan. In het kader van het Chinese Nieuw Jaar werd hier een lantaarn festival georganiseerd. Tijdens ons bezoek aan de Chinese Garden kwamen we Toni en Nicole tegen (twee andere Duitse au pairs). Met hen hebben we gekletst en Chinese raadsels opgelost. Zo waar wisten we er allemaal eentje op te lossen en wonnen we een prijsje. Na onze prijsjes (notieboekjes en pennen) geclaimd te hebben, gingen Toni en Nicole naar huis. Voor Nynke en mij was het duidelijk. De avond was nog maar net begonnen. Tja en wat ga je dan doen… Drankjes drinken bij een bar in Gastown. Dit vind ik de leukste en gezelligste buurt van Vancouver. Veel eettentjes, leuke winkels (niet Zara, Roots of H&M) en leuke barretjes. Nynke en ik besloten om naar de Local te gaan. OMG daar zag ik twee acteurs van Riverdale zitten (Casey Cott en Hart Denton). Zo stoer!!! We kozen ervoor om cocktails te gaan drinken. Ik hoor jullie al denken dit gaat anders lopen dan je zou verwachten. Na onze eerste cocktail voegde de Britse Katie zich bij ons. Zij is een au pair vriendin van Nynke. Toen begonnen we plannen te smeden over misschien wel uit gaan. Ondertussen bleven de cocktails komen. Ja maar waar naar toe? en ik zie er niet uit om uit te gaan… waren twee veel gehoorde argumenten. Na wat rondvraag gedaan te hebben, werd het besluit genomen om uit te gaan in onze truien, Timberlands en backpacks. We belandden in bar met live-muziek. Het was zo'n soort bar waar ik niet zo snel naar toe zou gaan. De muziek was een mix van Rock, Indy en een touch of hipster. Maar wat hebben we voor een lol gehad, heerlijk gedanst en heerlijk gedronken. Een super verrassende avond en dan wel op een goede manier. Wie had dat gedacht, dat het een latertje zou worden. Ik in ieder geval niet. Hopelijk morgen geen katertje.

-18 februari 2018-
Na de korte nacht werd ik, vooral verbaasd, wakker zonder kater. Ik heb zo waar een drankje gevonden wat mijn geen kater geeft, jippie!!! Oef alleen wel erg moe. Maar ja wat wil je met twee uurtjes slapen. Vandaag had ik met Bernice afgesproken om naar de Chinese New Years Parade en naar een Wellness Show te gaan. Ik was iets later dan gepland bij de Chinese New Years Parade. Toch heb ik nog een goede indruk kunnen krijgen van de parade. Daarna gingen naar the Vancouver Convention Centre waar de Wellness show werd gehouden. Het bleek een beurs te zijn met verschillende stands over vegetarische en veganistisch eten, spiritualiteit, massages, readings over gezond leven en nog veel meer. Bernice en ik hebben veel geproefd en veel dingen uitgeprobeerd. Een van die dingen was een massage-apparaat. Dat was overigens wel een heerlijk. Ook hebben we onze bloeddruk laten meten. Deze was gelukkig goed. Als laatste hebben we kokos-chips geproefd, puur kersensap gedronken, Spaanse Empanadas en nog veel meer. Ik heb zeker een geslaagde dag gehad met Bernice. Na al deze indrukken en korte nacht viel ik 's avonds als een roosje in slaap.

Kortom, ik heb hele leuke dagen gehad. Ik had nog niet echt door dat carnaval zo snel eraan kwam en miste het eigenlijk ook niet. Alleen toen ik de foto's en Snapchats zag van mijn broers en vriendinnetjes en het telefoontje kreeg van hen miste het juist wel weer. Toch heb ik op mijn eigen manier 'carnaval' gevierd. Door uit te gaan met Nynke en Katie en andere leuke dingen gedaan te hebben. Volgend jaar ben ik er weer bij met carnaval.

Tot snel!
Liefs,
Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 61708

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: