De laatste dagen van de kortste maand van het jaar - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu De laatste dagen van de kortste maand van het jaar - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

De laatste dagen van de kortste maand van het jaar

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

06 Maart 2018 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

De kortste maand van het jaar is voorbijgevlogen. Iedereen heeft carnaval gevierd en heeft waarschijnlijk meerdere hersencellen verloren. Ook is iedereen vermoedelijk een paar centen lichter. Ik ben wel een paar centen lichter en zal jullie vertellen waarom.

-19 februari 2018-
Het is maandag en na zo vast geslapen te hebben dacht ik: nu ben ik weer opgeladen. This was too good to be true. Ik was zo waar nog steeds moe van zaterdag. 's Ochtends heb ik gewerkt en was blij dat het maar zo kort was. Daarna ben ik weer gaan slapen. Wat eigenlijk een uurtje zou moeten zijn geweest werd het dubbele. Het heeft mij wel goed gedaan, want om drie uur kon ik er weer tegen aan.

-20 februari 2018-
Over vandaag kan ik kort en krachtig zijn: gewerkt, gechillt en gewerkt.

-21 februari 2018-
Mijn dag begon met de lunches klaarmaken voor de kinderen en daarna de kinderen naar school te brengen. Om 12 uur ben ik lekker naar Flow Yoga gegaan. Even heerlijk zen worden en tegelijkertijd bewegen. Om 2:15 was het weer tijd om te werken. Na het werken had ik een super leuk vooruitzicht. Ik ging namelijk een ticket boeken naar Calgary. Samen met Nynke en Marine ga ik naar Calgary. Dit is van 30 maart tot 2 april. Wow over een maand zijn mama en papa hier. Zij zullen terug vliegen op 30 maart aan het einde van de middag en ik vlieg 's avonds naar Calgary. In beide heb ik super veel zin!!!

-22 februari 2018-
Vandaag heb ik gewerkt en ben ik naar de NO RUN CLUB geweest. We werden weer lekker afgemat door onze trainster. Pff, ik heb het geweten. In de middag startte ik vroeger, omdat Isla haar grote dansoptreden had 's avonds. Ik ging haar eerder op school ophalen zodat ze genoeg tijd om zich om te kleden, haren en make up te doen. Om drie uur was Isla klaar en bracht haar weg. Daarna kon ik eten koken en toen was het tijd om Angus op te halen. Angus en ik hebben samen gegeten. Vervolgens ben ik samen met Julia, een vriendin van Julia, Cherry en Angus naar het optreden van Isla gegaan. We waren op tijd vertrokken, dat we zelfs tijd over hadden om een tussenstop te maken voor een drankje. Angus met vier volwassen vrouwen die een glaasje wijn drinken. Dat heeft er vast grappig uit moeten zien. Toen onze wijn op was, was het ook tijd om te gaan. Isla's optreden begon om half zeven. Er waren verschillend dansoptredens van verschillende leeftijden, solo's, duo's en groepen. Isla had een solo, een duet en twee groepen. Wow haar solo en duet waren prachtig! Wat kan zij goed dansen! Stiekem was ik ook super trots op haar. Ik kon echt zien dat dansen haar ding is. Erg interessant om te zien waar Isla de afgelopen tijd aan gewerkt heeft met dansen. Zeker weer een geslaagde avond.

-23 februari 2018-
Na dat ik klaar met werken, begon het vanaf 10 uur heftig te sneeuwen. Binnen de kortste keren lag er zo'n tien dan wel niet vijftien centimeter sneeuw. Ik ga toch maar proberen om naar yoga te gaan. David had mij al afgeraden om niet met de auto te gaan. Dan zit er niet veel anders op dan de bus te pakken. Eenmaal halverwege besloten sommige buschauffeur niet meer rijden en andere namen alternatieve routes. Ik ben nu al halverwege en ga niet meer terug. Gelukkig de bus die ik moest nam een alternatieve route. Uiteindelijk kwam ik tien minuten te laat aan bij Flow Yoga en kon ik nog aansluiten. De terugweg heeft twee uur langer geduurd dan normaal. Dat was minder. Ach ja gelukkig hoefde ik niet ergens op tijd te zijn. Nou ja alleen 's avonds dan. Om 8 uur had ik een balletvoorstelling op de planning staan. Ik besloot om op tijd te vertrekken. Dit was een slimme zet. De eerste bus kwam niet opdagen. Ik ben toen naar een andere bushalte gelopen waar de bussen wel kwamen. Gelukkig had ik nog de tijd om avond te eten en op tijd te zijn voor de balletvoorstelling. Deze was trouwens prachtig. Modern ballet en het verhaal ging over Romeo and Julliet. Voordat de tweede act begon, kon ik een betere plaats krijgen. Mensen naast mij op het balkon waren weg gegaan. Dus kon ik doorschuiven, veel beter zicht nice! Weer een nieuwe ervaring erbij. Toevallig kwam de bus een stuk sneller en kon er goed doorgereden worden en was ik niet al te laat terug in North Vancouver.

-24 februari 2018-
Vandaag ben ik met Alice (Zweedse au pair) en Emilie (Deense au pair) naar het Queen Elizabeth Park geweest. Dit park ligt in de buurt Shaughnessy South Cambie. Vanuit het park heb je een prachtig uitzicht op Downtown Vancouver. Omdat het gisteren en vannacht nog veel had gesneeuwd, was alles prachtig wit. We hebben heerlijk rondgewandeld. Daarna zijn wij naar the Eastside Fleamarkets geweest. Lekker rondgekeken en niks gekocht. Vervolgens hebben we geluncht bij een vegetarisch restaurant genaamd Meet. Ooh mijn bietensalade met feta smaakte heerlijk! Toen was het tijd om terug te gaan, want 's avonds hadden we een surpriseparty van Sina (Duitse au pair) voor haar 20ste verjaardag. Om 17:45 verzamelden de andere bevriende au pairs, Emilie, Alice en ik bij de buren. Zij zaten ook in het complot. Na enkele minuten gewacht te hebben, liepen we naar Sina's huis. Sina opende deur en wij riepen surprise en zongen happy birthday. Sina was helemaal overwhelmed en moest huilen van blijdschap. Echt te lief! Daarna hebben we lekker hapjes en drankjes gehad. Ook werd er Just Dance gespeeld. Om half 8 werden wij opgehaald door de limousine om uit te gaan eten bij Milestone. Tijdens de rit hebben we gezongen, gedanst, gekletst en sommige meiden hebben uit het raam gehangen. Bij Milestone hebben we heerlijk gegeten en gedronken. Ook werden er plannen gemaakt om uit te gaan. Ik besloot om niet mee uit te gaan en ben lekker naar huis gegaan. Erg leuk om te zien hoe de host-familie van Sina dit voor haar geregeld had en ik vond het ook erg gezellig om met zijn alle dit mee te maken.

-25 februari 2018-
Vandaag had ik een heerlijke chill zondag. Met Netflix en een wandelingetje. Voor de rest heb ik niet heel veel boeiend gedaan.

-26 februari 2018-
Zoals gewoonlijk begon mijn dag met werken. Omdat Zachell niet meer op de maandag werkt maar op dinsdag mag ik voortaan koken voor de kinderen. Vandaag koos ik voor spaghetti met bolognese-saus. Easy peasy!

-27 februari 2018-
Vandaag was er een memorabel moment tijdens mijn werk. Aan het einde van de ochtend kwam Zachell naar mij toe dat de wc van de kinderen verstopt zat. Aah nee dacht ik, niet chill. Zachell gaf aan dat ze al een paar keer geprobeerd had om te wc te ontstoppen maar geen succes. Toen ging ik het proberen. De eerste paar keren geen succes. Maar opeens lukte het en liet ik een vreugdekreetje. Hahaha Zachell schrok er zelfs van. Ze dacht dat het toilet was overstroomd. Gelukkig konden we erom lachen toen Zachell zag dat het water was weggestroomd. Ik word zo waar nog handig hahaha. Gelukkig hoefde Julia geen loodgieter in de schakelen. 's Avonds kreeg ik van mijn host-family een early birthday/thank you for unplugging the toilet cadeautje. Dit was een mini Bonsaiboompje. Echt schattig en ook bedankt!

-28 februari 2018-
Na het werken werd er een pakketje voor mij afgeleverd. Wat zou dat zijn? Het bleek een sjaal, Nederlandse tijdschriften, chocoladerepen en een shirt te zijn als early birthday presents van mama, papa, Sam en Sjuul. Dit had ik niet verwacht. Dank jullie wel! Nadat ik alles uitgepakt had, was het alweer bijna tijd om naar Flow Yoga te gaan. Weer even heerlijk ontspannen. 's Avonds heb ik met de host-familie en de host-grootouders mijn verjaardag gevierd met een diner bij Earls. Yummie, yummie! Ook werd ik bedolven met cadeautjes van iedereen. Heel erg lief om een sjaal, handschoenen, bioscoopbonnen en cadeaubonnen te krijgen. Ik ben echt goed verwend! Ik mocht een dessert kiezen en koos voor sticky toffee cake. Toen het dessert kwam, werd er voor mij gezongen en mocht ik het kaarsje uitblazen. Zo voelde ik mij toch wel stiekem al een beetje jarig. Op de dag zelf ga ik met bevriende au pairs uiteten en drankjes doen. Heel misschien gaan we nog uit. Wie weet!

Al met al rustige dagen achter de rug. Ik heb genoten om mijn verjaardag te vieren met de host-family. Gezellig met zijn alle onder het genot van lekker eten. Ik kijk uit naar vrijdag met de bevriende au pairs. Nu kan het af tellen gaan beginnen voor het bezoek van mama en papa. Gevolgd door Calgary. Ik kan niet wachten!!

Tot snel!
Liefs,
Suzan

  • 06 Maart 2018 - 21:34

    Margret Hendriks:

    Fijn Suus dat jullie pap en mam haast komen.Geniet ervan alvast en dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 61709

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: