Alweer een maandje in Vancouver. - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Alweer een maandje in Vancouver. - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Alweer een maandje in Vancouver.

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

16 December 2017 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

Net als de vorige keer heeft het een tijdje geduurd om dit reisverslag te typen. Ik ben met van alles bezig en lees hieronder zoal met wat. Met een lekker muziekje ga verder waar ik ben gebleven en dat was bij 20 november 2017.

-20 november 2017-
Over deze dag kan ik lekker kort zijn. Ik heb gewerkt in de ochtend. Tussen de middag ben ik naar yoga geweest en heb ik daarna lekker gechillt. Om 15:00 uur begon ik weer met werken.

-21 november 2017-
Nadat ik klaar was met werken in de ochtend moesten er even wat dingen geregeld worden. Op mijn to do lijstje stond: een Canadese bankrekening open, telefoon gebruiksklaar maken voor in Canada en een rijbewijs van British Columbia aanvragen. De bankrekening open was het snelste gepiept. De telefoon is helaas niet gelukt, omdat de man bij de telefoonshop ook het toestel niet SimLock vrij kon maken. Dat moest toch echt de Nederlandse provider doen. Dan maar op zoek naar een andere oplossing. Als laatste stond op mijn toe do lijstje het rijbewijs. Ik dacht dat is ook zo gepiept. Dit was in zekere zin wel het geval, toch heb ik nog niet mijn rijbewijs van British Columbia. Het zit namelijk zo. Ik moet mijn Nederlandse rijbewijs inleveren. De mevrouw achter de balie kon mij niet vertellen wat er zou gebeuren met rijbewijs (vernietigen of terugkrijgen). Ik besloot om mijn Nederlandse rijbewijs te behouden. Ik heb drie maanden te tijd om rijbewijs te veranderen. Dat betekent dat ik tot 2 februari de tijd heb. Eenmaal terug bij mijn host-familie heb ik opgezocht wat ik kon doen aan de telefoon. Eerst op YouTube gekeken of ik de telefoon zelf SimLock. Na een stuk of vijf filmpjes gekeken te hebben, leek het mij geen goed idee om dit zelf te gaan doen. Vervolgens heb ik met mama contact gehad over het achterhalen van de provider. Daarnaast heb ik Dienst Wegverkeer (RDW) gemaild over het rijbewijs. Al met al een ding van mijn to do lijstje kunnen afstrepen.

-22 november 2017-
Vandaag mocht weer koken. Zoals de meeste wel weten, vind ik koken leuk. Het blijft een uitdaging om voor andere mensen te koken. Ik weet nog niet zo goed wat het gezin lekker vindt en hoeveel iedereen eet. Ik koos ervoor om een wok-gerecht met flanksteak, broccoli, wortel, mini maïskolven, rijst en een zelfgemaakte woksaus. Na de voorbereidingen was het tijd voor yoga. Lekker ontspannen! ’s Avonds heb ik Pippa opgehaald bij haar middelbare school. Dankzij haar goede navigatie-skills was ik goed teruggereden.

-23 november 2017-
Om 12:00 uur was het tijd voor NO RUN CLUB. Wat ik niet verwacht had van mijzelf was, was dat ik best veel zin in had. Een uurtje lekker zweten en daarna lekker moe zijn. Fijn gevoel! Nadat ik klaar was met werken in de avond, had ik een heerlijk ontspannende yogales. Ik kwam helemaal zen en uitgerust terug bij de host-familie.

-24 november 2017-
In de ochtend heb ik weer lekker gewerkt. Vandaag koos ik ervoor om niet deel te nemen aan Friday Family Dinner, omdat ik een sportles had gepland. Dit was CRUSH HUSH. Onderweg naar de sportschool kwam ik Marina tegen (Sam kent haar van zijn exchange in Helsinki) bij het busstation. Al kletsend, reisden wij naar de sportschool. CRUSH HUSH had ik nog niet eerder gedaan, dus ik wist ook niet wat ik kon verwachten. De eerste drie kwartier deden we een ciruitje. Afzien, maar wel op een lekkere manier. Daarna hadden we een pauze en konden we kiezen uit Ginger Beer en gewoon bier. Ik koos voor Ginger Beer, omdat ik het gewone bier niet lustte. Na deze pauze hadden we nog een yogales. Weer heerlijk ontspannen!

-25 november 2017-
Vandaag was het een chill dagje. Zo’n dagje met uitslapen, Netflixen, ontbijt en lunch in een en lui zijn.

-26 november 2017-
Na gisteren gechillt te hebben, wilde ik vandaag erop uit gaan. Ik koos ervoor om naar the Vancouver Art Gallery te bezoeken. Eerst heb ik de verschillende tentoonstellingen bekeken. Sommige tentoonstellingen vond ik mooier dan andere. Ondertussen zag ik dat er allerlei activiteiten te doen waren, zoals een zelfportret maken en schilderen. Toen ik klaar was met alle tentoonstellingen te bekijken, leek het mij leuk om te gaan schilderen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik ontdekte hoe leuk en ontspannend het was om creatief bezig te zijn. Hierdoor besloot ik om een zelfportret van mijzelf te maken. Ook weer heel ontspannend en interessant. Toen ik klaar was, raakte ik aan de praat met de vrouw die de activiteit begeleidde. Ze vond het leuk om te zien dat ik lang was blijven zitten en zij zag mij zichtbaar genieten. Ik gaf aan dat ik het ook erg leuk vond en dat ik het leerzaam vond om te realiseren hoe leuk en ontspannend ik tekenen wel niet vind. Voor mij was het ook al weer tijd geleden dat ik zo geconcentreerd bezig was met tekenen. Al met al een superleuke, creatieve en leerzame dag. Om de dag af te sluiten heb ik bubble tea gedronken. Daarna heb ik Ramen Noedels gegeten in een gezellig tentje aan Robson Street.

-27 november 2017-
Na de kinderen naar school te hebben gebracht, ben ik rond een uur of 10:00 uur samen met mijn host-oma naar een grote outdoorwinkel geweest. Hier heb ik wandelschoenen gekocht, die fijner en beter zijn voor mijn voeten. Daarbij zijn ze ook hoger en krijg ik geen blaren (even afkloppen). Natuurlijk niet al geheel onbelangrijk: ze zijn waterdicht. Deze week de wandelschoenen maar eens gaan inlopen. Ook heb ik een mailtje teruggekregen van Dienst Wegverkeer (RDW). Als ik weer terug ben in Nederland moet ik een nieuw rijbewijs aanvragen, niet zo chill. Nu alleen nog even kijken wanneer ik het rijbewijs ga regelen.

-28 november 2017-
Via Facebook heb ik contact gelegd met een Deense au pair. Haar naam is Simone. Vandaag hadden we afgesproken om samen waffels te gaan eten in Downtown Vancouver. De tijd vloog voorbij en voordat we het wisten was het weer tijd om naar onze host-families terug te gaan voor werk. We hebben voornamelijk gekletst over onze host-families en een skidagje gepland. Het was superleuk om een nieuw iemand te leren kennen. Vrijdag zien we elkaar weer, want dan gaan we skiën. Misschien gaan er ook nog andere au pairs mee en zo leer ik nog meer nieuwe mensen kennen.

-29 november 2017-
Vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven een pre-surgery-dinner gehad. Pippa wordt morgen namelijk aan haar knie geopereerd. Omdat Pippa na morgen de eerste week niets mag, gingen wij uiteten met het gezin. Pippa mocht kiezen en koos voor sushi. Yummie, yummie. Ik heb heerlijk mijn buikje rond gegeten. Daarnaast heb ik nigiri sushi met octopus geprobeerd en koude, zure rijstnoedels geproefd. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik beide wel dan wel niet lekker vind. Natuurlijk had Pippa onze favoriet besteld: zalm sashimi. Mmmm, lekker!! Na het eten gingen we terug naar het huis om te kerstboom te decoreren. Eerst werden de mooie kerstversieringen uitgezocht door Pippa, Isla en Angus. Harry voegde zich later bij het gezelschap. Met kerstmuziek op de achtergrond, mocht elke een kerstversiering in de boom hangen. Natuurlijk werd ook het fototoestel erbij gehaald. Grappig om de traditie van kerst mee te maken in Canada. Het bracht ook de gedachte naar thuis op: wanneer zouden mama en papa de kerstboom opzetten? Welke kleur zouden ze dit jaar hebben? Hahaha zullen mama en papa ooit zo vroeg de kerstboom opzetten? Al met al weer een prachtig moment om mee te hebben mogen maken met gezin.

-30 november 2017-
Pippa werd vandaag geopereerd aan haar knie. Dat betekende dat de ouders in de ochtend thuis waren. Dit betekende niet dat ik niet hoefde te werken. Ontbijt maken voor Angus, de lunch maken voor de twee jongste. Daarna Isla en Angus naar school brengen. ’s Middags lekker gesport tijdens de NO RUN CLUB. In de loop van de dag contact gehad met Simone over het skiën. We besloten om het te verplaatsen naar zondag. Dan konden we meer waar voor het geld krijgen. Intussen hield Julia mij op de hoogte over de operatie met Pippa. Alles wat goed verlopen en aan het einde van de dag mocht Pippa naar huis.

-1 december 2017-
Lekker onverwachts een dagje vrij, heerlijk uitslapen! Daar was ik wel even aan toe. Ik had vrij, omdat Julia voor Pippa er was en vanuit huis werkte. Ik heb vandaag lekker gechillt. Zo’n dagje met Netflix.

-2 december 2017-
Rond een uur of drie was het tijd om naar mijn host-grootouders (ook wel Nana en Papa genoemd) te gaan. Wij waren uitgenodigd om daar te komen eten en de kerstboom te komen versieren. Toen we binnen kwamen, stond er een heerlijke hapjesplank klaar. Een glaasje wijn erbij, wat wil ik nog meer. Daarna mochten Isla, Harry en Angus om de beurt een kerstdecoratie uitzoeken en ophangen in de boom. Deze momenten werden ook weer vastgelegd op camera hahaha. Vervolgens werden we door Nana gevraagd aan te schuiven aan tafel. Eerst mochten we onze Christmas Crackers openen. In de Christmas Cracker zat een papieren kroontje, een papiertje met raadsels en een klein cadeautje. Ik kreeg een sleutelhanger in de vorm van een kompas. Daarna ging het diner van start. Voor het eerst in mijn leven heb ik Yorkshire Pudding gegeten. Daarnaast had Nana verschillende groente klaargemaakt en een lekkere roast gemaakt. We eindigden met heerlijk toetjes: een boomstam gemaakt van opgerolde cake met chocolade gedecoreerd, gingerbread men, shortbread cookies en meringue paddenstoeltjes. Heerlijk! Pippa was thuisgebleven en daarom gingen we na het eten vrij snel terug.

Ja en zo ben ik alweer een maandje in Vancouver. De tijd vliegt en ik heb al veel leuke dingen gedaan. Ook komen er steeds meer leuke dingen bij en wordt mijn lijstje van dingen doen steeds langer hahaha. Op naar het volgende verslag, hopelijk zal ik hier wat minder tijd tussen laten (of dat gaat lukken is de vraag hahaha).

Liefs,
Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 61727

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: