Rustige dagen - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Rustige dagen - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Rustige dagen

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

22 Januari 2018 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat er een verslag is geweest. Ik zal jullie weer even op de hoogte brengen van wat ik zoal heb gedaan de afgelopen tijd. Deze dagen zijn rustig verlopen, omdat de vakantie van de kinderen er weer op zat.

-8 januari 2018-
De kerstvakantie was voor de kinderen voorbij. Behalve Harry, hij had nog een weekje extra. Vanaf zaterdag tot woensdag was hij in Whistler. Julia sloot zich aan vanaf vandaag. Dit betekende dat ik alleen was met de andere drie kinderen, de vader, Nana en Papa. Deze dag heb ik mijn gewone uren gewerkt. Om 7:45 was weer even wennen na enkele dagen uitgeslapen te hebben.

-9 januari 2018-
Vandaag begon ik met werken as usual. Daarna wilde ik iets gaan doen. Eerst dacht om een hike te gaan doen. Echter had ik geen auto tot mijn beschikking en kon ik niet op de plaats van bestemming komen. Toen besloot ik om te gaan schaatsen. Op Grouse Mountain hebben ze een schaatsbaan. Ik mocht ijshockey-schaatsen lenen van de familie wat mij goed uitkwam en ze paste mij ook nog eens. Eenmaal op de schaatsbaan was het toch wel weer wennen. Ja wat doet Suzan dan? Ze pakt een kinderrekje om in evenwicht te blijven. Het heeft er vast hilarisch uitgezien. Na enkele minuten durfde ik alleen te schaatsen. Ik heb genoten en het leuke was: ik had bijna de hele schaatsbaan voor mij alleen. Om 2 uur was het tijd om richting de bus te gaan zodat ik op tijd was voor het werk.

-10 januari 2018-
Vandaag heb ik gewerkt. Om 12 uur heb ik een yoga-les gehad. Wat weer lekker relax was. Ook heb ik met Sam geskypet. Ouderwets gezellig om bij te kletsen. 's Avonds na het werk heb ik met Anni (Finse au pair) samen een weekendje naar Whistler gepland. We gaan van vrijdag 19 januari tot zondag 21 januari. Daarna heb ik nog even gechillt met een serie op Netflix.

-11 januari 2018-
Zoals gewoonlijk begon ik de dag met werken. 's Middags ben ik naar the NO RUN CLUB geweest. Lekker nieuwe energie op doen. Pippa's verjaardag is morgen maar we vierden het vandaag al zodat opa en oma erbij konden zijn. Morgen gaan zij namelijk op vakantie. Met Pippa, een vriendinnetje van Pippa, Angus, Julia, Nana en Papa gingen naar een Italiaans restaurant. Zo lekker eindelijk een keertje geen pasta Bolognese maar andere sauzen. Ik koos voor een pasta Carbonara. Yummie, yummie! Omdat het Pippa's verjaardag mocht zij een gratis dessert uitkiezen. Dit waren gefrituurde deelbolletjes gevuld met Nutella. Ook weer erg lekker. Ze deden mij denken aan oliebollen. Terug van het restaurant heeft Pippa nog enkele cadeautjes opgemaakt. Ondertussen werden er soesjes gegeten. De rest deed ze vrijdag.
-12 januari 2018-
Voor vandaag stond er een ski-les op het programma. Eerst even werken natuurlijk in de ochtend. Deze keer had ik een andere ski-lerares, Annika. Ik kon niet bij Kerry worden ingepland, omdat zij geen groepslessen voor volwassen gaf vandaag. Wij begonnen met een groepje van vier. Na een kwartier werden we groepje van twee. De andere twee personen wilden liever naar een level 3 klas. Ik vond het erg prettig dat we maar met zijn tweeën waren. Hierdoor kregen we meer aandacht wat betekende meer tijd om nieuwe dingen te leren. Aan het einde van de les kon ik met de ski-lift naar de pistes en had ik geleerd om bochten te maken. Zeker weer een geslaagde les! 's Avonds hadden we Friday Family Diner. Dit keer zonder Nana en Papa, want zijn waren onderweg naar het zonnige Mexico.

-13 januari 2018-
Eerst had ik uitgeslapen. Normaal gesproken ben ik de zaterdag vrij. Vandaag echter niet. Ik had met Julia afgesproken om te werken. Ik begon om 14:30 en eindige om 22:30. Tot 17:00 hielp ik Pippa met de voorbereidingen voor haar verjaardagspartijtje. Daarna ging ik met de jongste twee op pad. Wij gingen uiteten en naar de film Paddington 2. Het was gezellig en interessant om dit te gaan doen met de jongste twee. Je bent niet meer in een thuissetting maar buiten de deur setting. De kinderen hebben goed gegeten en de film vonden ze ook leuk. En natuurlijk hebben ze hun buikjes rond gegeten met popcorn. Ook bracht ik ze na bed. Dit komt eigenlijk zelden voor, wat het ook weer erg leuk maakt.

-14 januari 2018-
Mijn ochtend begon goed. Ik heb heerlijk uit kunnen slapen. Nadat ik rustig was opgestart, ben ik naar het Lighthouse Park gegaan. Hier heb ik een heerlijke hike gemaakt. Gelukkig was het droog alleen wel super mistig waardoor ik de vuurtoren niet helemaal goed kon zien. Toch heb ik een paar mooie foto's kunnen maken van het uitzicht op Bowen Island. Op deze foto's is de mist redelijk weggetrokken. Lekker wandelen in de buitenlucht heeft mij weer goed gedaan. Ik kon weer fris en fruitig naar de host-familie terug keren. 's Avonds heb ik nog heerlijk gechillt met een serie op Netflix.

-15 januari 2018-
Ik begon de dag met werken. Daarna had ik met Alice (Zweedse au pair) afgesproken om koffie te gaan drinken. We hebben veel de host gezinnen gepraat en over andere dingen. De tijd vloog voorbij. Het was erg gezellig en voordat ik het wist was het weer tijd om te gaan werken. Het was een rustig middagje/avondje werken. Net als alle voorgaande dagen. Na het werken heb ik met Anni alles definitief geregeld voor Whistler.

Al met al een paar rustige dagen achter de rug. Nu alles geregeld is voor Whistler krijg ik steeds meer zin om te gaan. Aanstaande vrijdag (19 januari) is het al zo ver. Ik vertel er in mijn volgende verslag alles over.

Tot dan!
Liefs,
Suzan

  • 24 Januari 2018 - 19:00

    Stiena:

    He lieve schat mooi verslag merk dat je het leuk hebt en leuk zeg lekker skieen het is hier vooral harde wind en veel regen . op werk ook saai heel rustig momenteel . Tijd om het huis goed te poetsen ha ha he dikke knuffel ik hoor wel weer doeiiiiiiii

  • 24 Januari 2018 - 19:20

    Margret Hendriks:

    Ha
    lieve Suus wat een uitzicht op die eerste foto zeg,wowwww.
    En wat een activiteiten doe je.Je geniet ervan dat hoor ik wel,super.
    Mooi om weer te lezen.
    Liefs Margretxx

  • 02 Maart 2018 - 09:13

    Mieke En René Heldens:

    Hoi Susan

    Zo te lezen, heb je het goed naar je zin.
    Wat een ervaring.
    Vandaag ben je jarig, hartelijk gefeliciteerd, hele gezellige dag.
    Wat fijn dat papa en mama komen. Hele fijne tijd samen.

    Hier ook alles goed, het is winter bereikt maar wel prachtig weer.

    Liefs René, Thijs, Leo, Luc, Ilse, Fleurtje en Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 61728

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: