De beroemde Great Ocean Road en Grampians. - Reisverslag uit Perth, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu De beroemde Great Ocean Road en Grampians. - Reisverslag uit Perth, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

De beroemde Great Ocean Road en Grampians.

Door: SuzanHendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

05 Mei 2012 | Australië, Perth

Lieve allemaal,

Op 29 april eindigde mijn tour van Alice Springs naar Adelaide. Na een heerlijk nachtje geslapen te hebben, besloot ik dagje rond te gaan dwalen in Adelaide. Ik had een dagje vrij en 1 mei zou mijn trip van Adelaide naar Melbourne beginnen.

Mijn vrije dag begon met een iets minder leuk, maar noodzakelijk klusje. De was doen. Gelukkig zat er een gezellig cafeetje in buurt van de wasserette. Ik besloot om mezelf maar eens lekker te verwennen. Een heerlijk ontbijtje. Lekkere verse jus d'orange en pancakes met verse banaan, verse bosvruchten en heerlijke sinasappelsiroop. Mmmm! Daarna de was gecheckt en die was klaar. Zo dat was ook weer gedaan. Nu was het tijd voor de leukere dingen. Zoals kaarten verstuurd naar het thuisfront. Daarna ben ik Adelaide gaan verkennen. Mooie en overzichtelijke stad met mooie parken, gebouwen en leuke winkeltjes. Na enkele uurtjes had ik het wel gehad met ronddwalen en trakteerde mezelf op een aardbeientaartje :). Daarna terug naar het hostel om mails te checken, rondhangen in de loungeroom, avondeten en te slapen, want de volgende ochtend was het tijd voor de Grampians en de Great Ocean Road.

- Dinsdag 1 mei-
Dit keer was het niet zo super vroeg om te vertrekken. Ik werd om tien over zeven ophaald en tour kon beginnen. Dit keer waren met een kleinere groep van 16 mensen. De Zweedse meisjes en een ander Duits meisje van de Alice Springs tour waren er ook. Ik vond het erg leuk om hun weer te zien. Dit keer waren er drie andere Nederlanders, een paar Engelse en een paar Duitsers en twee Schotse mensen. Dit waren twee oudjes van 82 en 72. Ja, zelfs zo'n oude mensen gaan er mee op tours. Iedereen dacht eerst dat het een koppel was, maar wat bleek ze waren vrienden. We hebben erg gelachen om hun.
We reden door de Adelaide Hills naar de Grampians. In de Northern Gampians zijn we naar een mooie waterval wezen kijken. Ik heb er al verschillende gezien, maar komt toch zeker wel in de top 3. Daarna vervolgden we onze reis naar het hostel. 's Avonds zagen we wilde kangaroes. Echt super vet! Na een overheerlijke Curry gegeten te hebben, was het toch wel tijd voor een schoonheidsslaapje.

- Woensdag 2 mei-
We werden om 6 uur gewekt voor het ontbijt, want we zouden die morgen een flinke wandeling gaan maken. Nou dat heb ik wel geweten. Lopen over rotsen en die waren me toch een partij steil. Niet echt een feestje als je het mij vraagt. Maar eenmaal op de top... hadden we een super mooi uitzicht. Dat was het zeker waard. Op onze weg naar beneden begon het een beetje te miezeren en dat geeft niet echt een fijn gevoel als je over steile rotsen moet lopen. Gelukkig kwam ik veilig beneden :) Ik was best trots op mezelf dat ik deze hike had gedaan.
Eerst hadden we nog even een lekkere lunch. Zo lekker, zelfs dat de Emoes erop af kwamen. Ook heb ik koala's in het wild gezien. Zoooo schattig!
Daarna gingen we dan eindelijk naar de beroemde Great Ocean Road. We hebben Bay of Martyns, London Bridge en Loch Ard Gorge gezien. Het is echt heel mooi om te zien, maar verbaas jullie niet als ik jullie de foto's laat zien. Het zijn namelijk allemaal rotsen en zee.
Voor de zonsondergang zijn we naar de Twaalf Apostellen gegaan. Ook weer rotsen met zee foto's. Maar dit keer wel met een super mooie lucht erbij. Het was echt super mooi om te zien. Na een tijdje was het donker, dus op naar ons hostel. Nog lekker pizza's gegeten en een cider gedronken en toen kwamen er opeens onverwachte gasten binnen. Muizen in de woonkamer. Ik wist niet hoe snel ik op de tafel moest klimmen. Na een tijdje kon ik veilig van te tafel afkomen en was het tijd om een tukje te gaan doen.

- Donderdag 3 mei-
De volgende morgen vervolgenden we onze weg naar Melbourne. Dit was onze laatste dag alweer. Wat ging het toch snel. De dag begon met een stop bij de Otway RAnges. Hier was een regenwoud. Dit was geen tropisch regenwoud, maar dit had een ander soort klimaat. Alleen weet ik niet meer precies wat voor een. Haha zo interessant was het.
Onderweg hadden veel korte stops om foto's te maken. Zo hebben vuurtorens, monumenten en verschillende stadjes aan de kust gezien. Enkele stadjes waren Apollo Bay, Lorne, Anglesea en Bells Beach. Hebben jullie weleens gehoord van Rip Curl en Quicksilver. Dat zijn hele beroemde surfmerken. Deze merken zijn opgericht in de plaats Torquay. Hier waren ook dan de winkels van deze merken. Gezellig rondgesnuffeld en niks gekocht, lekker op zijn Nederlands shoppen hihi. Ook hadden we een korte stop, waar heel veel papegaaien waren. Als je vogelzaadjes op je hand deed, dan zaten er binnen noodtime enkele tientallen papagaaien op je hand. Ook hebben ze op mijn hoofd gezeten. Eerst was dat een beetje eng, maar later raakte je gewend eraan. Ook kwam ik nog Rick en Frank tegen van onze onze Alice Springs tour. Zo konden we weer even bijpraten. Dat was erg gezellig. Daarna reden we door naar Geelong en vervolgens eindigden we in Melbourne. 's Avonds hadden we nog een gezellig diner met de groep als afsluiting en toen zat de tour er al weer op :(.

- Vrijdag 4 mei-
's Morgens had ik nog even de tijd om Melbourne in te gaan. Ik had met een meisje van de tour afgesproken om naar de Eurika Tower te gaan. Dit is de hoogste toren van Melbourne. Het had een heel mooi uitzicht over de stad. Vervolgens hebben we nog een rondgedwaald en hebben we heerlijk thee gedronken. Daarna was het tijd om naar het vliegveld te gaan, want ik zou om half 3 terug naar Perth vliegen. Gisteravond was ik weer terug in Perth.

Het was een hele leuke en gezellige tour. De mensen waren weer heel anders en de tourguide ook. Deze tourguide was beter georganiseerd en kon ook goed koken. Deze mensen waren ook gezellig, maar wel anders dan de mensen van de eerste tour.
Ik denk dat ik de groep van de Alice Spring tour toch wel leuker vond. Ik vond het ook heel leuk en gezellig met de meiden uit Zweden, die ook bij de Alice Springs tour waren.
Al met al dit was ook weer een hele leuke tour.

Liefs en een knuffels en een kus Suzan

  • 07 Mei 2012 - 18:41

    Santhi :

    Hee lieve Suus,

    Het is altijd leuk om je reisverslagen te lezen!
    Ik vind het echt ontzettend knap dat je het zo lang volhoud! (Moet eerlijk zeggen dat wij jou missen in de grope) Geniet nog van de laatste paar weekjes en dan kunnen we eindelijk weer gaan bijkletsen+stappen!!

    Dikke kus

  • 11 Mei 2012 - 18:42

    Fenna:

    Soooooes! Oaaa was dit je laatste tour voordat je naar huis gaat? Het klinkt wel weer erg gaaf hoor. Vooral die papegaaien (ook al zou ik er voor geen goud in de buurt komen :D haha)

    En je pancakes met banaan klinkt ook best.. vies. Maar ook weer heel lekker. Ik stel voor dat we als je terugbent samen gaan ontbijten en dat ook gaan maken! Metttttt verse jus. Ooooo kan niet wachten tot je er weer bent <3 hoewel je verhalen ook altijd leuk zijn om te lezen.
    Dan moet je als je terugbent ook maar gewoon verhaaltjes schrijven over je boring leven hier, hihi.

    Koesieeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 722
Totaal aantal bezoekers 61721

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: