Nog 24 uur voordat ik terug naar Nederland. - Reisverslag uit Perth, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Nog 24 uur voordat ik terug naar Nederland. - Reisverslag uit Perth, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Nog 24 uur voordat ik terug naar Nederland.

Door: SuzanHendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

28 Mei 2012 | Australië, Perth

Lieve allemaal,

Dit is dan echt mijn laatste verslag vanuit Australie. Nog maar 24 uur voordat ik terug vlieg naar Nederland. Het gevoel is heel dubbel. Ik ben heel blij om vrienden en familie weer te zien. Maar ik vind het jammer om dit mooie en interessante land achter me te laten.

Acht en een halve maand geleden vertrok ik naar het onbekende. Inmiddels ben ik nu acht en een halve maand verder en heb heel veel dingen geleerd. Heel veel interessante mensen ontmoet en heel veel dingen gedaan en gezien. Dit kan niemand meer van me afnemen. Het is zo'n bijzondere ervaring en ik ben heel blij dat ik het heb mee mogen maken. Het liefst zou ik iedereen meenemen op deze reis. Om mee te maken, wat ik heb meegemaakt. De hoogte punten van Australie waren Oud en Nieuw in Sydney met Lyanne en Guus, de Blue Mountains, de East Coast tour, het skydiven, snorkelen in het Great Barriere Reef, mijn Red Centre Tour en nog zoveel meer.

Ook is wil ik nog heel wat mensen bedanken voor wat ze voor me hebben gedaan.
Allereerst Marion, omdat ik bij haar mocht wonen in Sydney. Zonder haar had ik geen dak boven mijn hoofd en geen werk. Ik ben blij dat Marion mij mijn eigen dingen liet doen. Zo leerde ik verantwoorde keuzes te maken en zelfstandig te zijn en zelf dingen te ondernemen.
Ten tweede wil ik Trevor en Crown Mushrooms bedanken. Trevor kan ik niet genoeg bedanken, want hij heeft me echt super verwend en heel goed voor me gezorgd. Zonder hem had ik sommige dingen helemaal niet gezien of gedaan. Crown Mushrooms wil ik bedanken, omdat ik anders geen baantje had gehad en ook geen geld. Haha en zonder geld kom je niet ver. Ik heb het erg naar mijn zin gehad bij Crown Mushrooms en dan vooral met mijn collega's. Alle verschillende culturen en accenten. De accenten waren vooral heel erg grappig om te horen. Vooral die van Aziatische mensen.

Ik vond het ook heel leuk om met Chelsea af te spreken. Het was echt heel leuk om haar te zien. Nu heb ik ook een rede om naar Canada te gaan, want zij gaat aankomende december voor twee jaar naar Canada.

Wat ik nog heb gedaan na mijn laatste verslag. Woensdagavond heb ik met iemand uit Nieuw Zeeland afgesproken. Ik had hem ontmoet in een van mijn eerste weekenden in Nieuw Zeeland. Enkele weken geleden kwam ik hem in Perth tegen en toen kwamen we met het idee om bij te kletsen en dat hebben we woensdagavond gedaan onder het genot van een Koreaanse BBQ en een drankje. Het was erg gezellig om weer iemand te zien van Nieuw Zeeland.

Daarna heb ik nog tot zaterdag gewerkt en de dag erna heb ik mijn collega's verwend met iets lekkers. Ze vonden het heel erg lief dat ik dat had gedaan en ik vond het ook leuk om voor hen te maken.

Zondag ben ik naar Perth geweest om souvenirs/bedankjes te shoppen en daarna naar Frementle geweest om mijn laatste weekenddag in Australie al feestend af te sluiten. Het was een erg gezellig avondje. We waren naar Little Creatures geweest. Het is een hele bekende bierbrouwerij/cafe in Frementle. Dit was ook weer super gezellig, maar toch had ik ook wel een beetje een naar onderbuikgevoel, want je weet dat je bijna teruggaat. Gelukkig was het blije gevoel er toch meer en hebben we uiteindelijk nog heerlijk gefeest.

Tja... en dan merk de volgende ochtend dat alles niet helemaal op en top is. Oftewel een licht katertje en waar kun je dan beter uitkateren... dan op het strand. Het was echt heerlijk strandweer vandaag. Zelfs een beetje bruine armen en benen gekregen hahaha. De zee was vandaag echt super helder. Ik hou van de zee en het strand.
Aan het einde van de middag begon het koeler te worden, dus een teken gedag te zeggen en om huiswaarts te keren.

Ik ben nog niet zo lang terug van uiteten. Trevor, Lori (een collega van de Mushroom Farm) en ik waren uit wezen eten. Het idee kwam van Lori en het eten was super lekker. Lori is heeft een heel grappig accent. Ze komt namelijk uit Roemenie. Het was echt heel lief om ons uit te nodigen en het was ook leuk om haar buiten het werk om te leren kennen.

Nu zit het avontuur er bijna op. Nog steeds is het heel onwerkelijk om morgen in het vliegtuig te stappen. Het gevoel kan ik niet echt beschrijven moet ik zeggen.
Tot woensdag allemaal en dan praten we nog wel verder in real life.

Dikke kus en liefs Suzan



  • 28 Mei 2012 - 17:55

    Joop:

    Venlo, 2e Pinksterdag, 19.30 uur en nog 25 graden. dinsdag en woensdag nog mooi en droog. we proberen het voor je vast te houden, zodat de overgang bij aankomst niet te groot is, maar dan..... Donderdag 6 mm regen ;-( . Dank je wel voor alle enthousiaste verhalen en wellkom terug.

  • 29 Mei 2012 - 19:24

    Santhi :

    Lieve Suus,

    Het is telkens weer heel mooi om jouw reisverslagen te lezen. Wat heb jij veel gezien.. Dit is zeker om jaloers op te zijn............ Maar gelukkig zien wij jou morgen weer!!

    xxxx

  • 30 Mei 2012 - 15:16

    Fenna:

    Suuuuuuus <3 haaaaaw. Ik vind 't wel sneu dat je afscheid hebt moeten nemen, maar zoals je zei, dat hoort erbij. Vanavond (of nu al?) zie je je familie weer, en dat moet ook 'n heerlijk gevoel zijn! Ik kom je ook zeker snel opzoeken. Ik zit nu nog in Breda tot en met vrijdag, maar daarna kom je niet meer van me af (: haha.
    Ik heb er zin in je weer te zien, kan stiekempjes niet wachten mwiwihihi. Groooooootse plannen! Ik zou maar oppassen.. nee oke. Dat valt ook wel weer mee, maar ik heb je wel gemist.

    Gelukkig heb je nog wel kunnen genieten van die laatste dagen en wanneer je dit leest, zit je alweer in Nederland. Oi oiiiiiiiii. Tijd is - ondanks je weg was - voorbijjjjjjjj gevlooooogen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 61720

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: