Veel gesport, lekker er op uit en nieuwe plannen - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Veel gesport, lekker er op uit en nieuwe plannen - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Veel gesport, lekker er op uit en nieuwe plannen

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

28 Juni 2018 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

In mijn vorige verslag wist ik nog niet wat ik ging doen of waarnaartoe ik ging de komende tijd. Echter terwijl ik deze intro typ, weet ik welke tripjes ik ga doen en welke leuke dingen ik ga doen. In dit reisverslag zal ik jullie vertellen wat ik zoal gepland heb. Veel leesplezier gewenst!

-1 mei-
Mijn dag begon zoals gewoonlijk met werken. Er waren geen bijzonderheden tijdens het werken. Echter waren er wel een bijzonderheden toen ik vrij was. Overdag ben ik op bezoek gegaan bij Toni in Port Moody. Eerst had ze mij een rondleiding gegeven in het huis van haar host-familie. Ik dacht dat mijn host parents al een groot huis hadden. Dit was nog groter. Daarna hebben we rondgelopen in Rocky Point Park. We hebben heerlijk genoten van het uitzicht. Vervolgens hebben een super lekker ijsje gegeten bij Rockey Point Ice Cream. Ik had salted caramel mmmm. Toen hebben we Nicolle (Duitse au pair) opgehaald en zijn we naar Sasamat Lake gereden. Hier hebben we lekker van het zonnetje genoten en een kort wandelingetje gemaakt. Voordat ik het wist, was het alweer tijd om terug te gaan naar North Van. ’s Avonds heb ik zowaar een Class Pass proefabonnement aangevraagd. Nu kan ik weer gaan sporten. Jippie! Meteen daarna heb ik ook lessen gereserveerd. Ik kan niet wachten om nieuwe soorten yoga en andere sporten uit te proberen!

-2 mei-
Na het werk in de ochtend had ik mijn eerste Class Pass les. Ik had gekozen voor Bikram Yoga bij Ohana Yoga in North Vancouver. Het verschil tussen Bikram Yoga en gewone yoga is dat het in de yoga-ruimte zo’n 38 graden Celsius is. Ook leer je 26 verschillende yoga-poses die elke les worden herhaald. Het zweet droop letterlijk van mijn lichaam en na deze les kon ik mijn sportkleren uitwringen. Maar ik vond het wel een super leuke les! De instructrice was relax en de studio was erg welcoming.

-3 mei-
Eerst even gewerkt en om 12:00 uur had ik The No Run Club geboekt bij Ashley. Ik keek er echt naar uit om weer een intensieve work-out te doen. Helaas kreeg ik vandaag te horen dat Distrikt Movement ermee gaat stoppen. Super jammer, want ik heb het er erg naar mijn zin gehad. Ook was het fijn om met dezelfde mensen yoga te doen of een work-out te doen. Nu zal ik op zoek moeten gaan naar een andere gym. Ik hoop dat ik net zo’n leuke kan vinden met zo’n leuke mensen. Volgende week donderdag is dus mijn laatste No Run Club.

-4 mei-
In de ochtend heb ik even anderhalf uurtje gewerkt. Oi, ik voelde toch wel spierpijn van gisteren. Ik heb besloten om vandaag naar de kapper te gaan, want mijn haar is toch echt te lang. Ik word er gek van. Van verschillende au pairs heb ik gehoord dat Axis in Downtown een goede kapper moet zijn. Laat ik daar maar naar toe gaan. Om 12 uur was ik er. Echter hadden ze nog geen plekje vrij. Rond drieën hadden ze een plekje vrij. Ik besloot dat te doen. I needed to run some errands. Eerst heb ik een massage gedaan bij mijn favoriete tentje. Het was weer hard nodig. De masseuse bevestigde dit ook hahaha. Daarna heb ik geluncht met een broodje van de Subway. Vervolgens heb ik sokken en kaartjes gekocht bij London Drugs. Ik had nog net genoeg tijd om een bubble tea te kopen bij mijn lievelings-bubble-tea-tentje op Robson. Eenmaal terug bij Axis kreeg ik hairstylist Mao toegewezen. Ik vond het spannend om mijn haar te laten knippen, want ooh god wat als het er niet uit zou zien. Ik koos ervoor om een heel stuk korter te gaan. Uiteindelijk zag het er super gaaf uit en Mao heeft het top gedaan. Al met al een goede ervaring. Toch blijf ik het liefste naar Floor gaan. Zij knipt, verft en styliet mijn haar het allerbeste! ’s Avonds hadden we Friday Family Dinner. Dit keer waren er ook vrienden van Julia bij. Weer heerlijk gegeten en interessante gesprekken gevoerd.

-5 mei-
Zaterdag, jippie! Vandaag ben ik met Nynke op stap geweest. Beide wilden graag de Street Art in Vancouver zien. Lol het was nog een zoektocht om de prachtige kunstwerken te vinden. Sommige Street Art was super kleurijk en andere Street Art was weer heel indrukwekkend. We zagen afbeeldingen van een pauw, angle wings en gezichten. Na heel wat meters gemaakt te hebben, was het tijd voor een welverdiende lunch. Nynke stelde voor om naar Local te gaan in Kitsilano. Een lekker wijntje en een lekkere salade. Daar zeg ik geen nee tegen. Rond vieren gingen we beide weer naar huis. Ik heb nog even heerlijk genoten van de zon met een boekje en wijntje in de tuin. What do I want more? ’s Avonds heb ik mijzelf getrakteerd op nog een glaasje wijn en een kaasplankje. Heerlijk!

-6 mei-
Zondag, de laatste dag van het weekend . ’s Middags had ik met Katie geluncht en hebben we plannen gemaakt voor Victoria op Vancouver Island. 19 mei gaan we samen met Luise (Duitse au pair) naar Victoria. We hebben afgesproken dat ik de ferry boek en Katie de accommodatie. Voor Katie en mij is het de tweede keer en voor Luise de eerste keer. Ik heb er super veel zin in! ’s Avonds hebben we met de hele familie lekkere roasted lamb, lekkere groenten en lekkere aardappeltjes uit de oven gegeten. Daarna heb ik nog lekker een filmpje gekeken en voordat ik het wist, was het weekend weer voorbijgevlogen.

-7 mei-
Vandaag hadden iedereen van de kinderen, behalve de oudste, een Pro D-Day. Ze waren de hele dag vrij en dat betekende dat ik moest werken van 09:00 uur tot 18:15. De kinderen hebben lekker hun eigen ding gedaan zoals lipgloss maken van krijtjes, lego bouwen en series kijken. ’s Avonds heb ik met alle kinderen gegeten en was ik om 18:15 klaar.

-8 mei-
In de ochtend heb ik lekker gewerkt. De tijd vloog voorbij. Daarna was het tijd voor mijn wekelijkse yoga-les. Alleen dit keer was het bij een nieuwe studio, genaamd Hive Yoga. Deze was aan de andere kant van de straat waar Distrikt Movement zat. Ik kan de studio gemakkelijk vinden. Het was een leuke les. De instructrice gaf duidelijke instructies en hielp mij als ik in de knoop zat. Om drie uur was het weer tijd om te werken. Zachell had vandaag lekker voor ons gekookt. Yummie! Om 18:15 zat mijn dag er weer op.

-9 mei-
Omdat Wynnie vandaag ziek was, heb ik een paar uurtjes langer gewerkt in de ochtend. Vervolgens was ik naar Bella Cheramica gereden om dan eindelijk mijn kunstwerk op te halen. Het kunstwerk lag al zo’n drie weken op mij te wachten. ’s Middags heb ik gewerkt en gekookt voor de kinderen. Na het werken, ben ik nog een uurtje gaan wandelen in de buurt met een muziekje. Daarnaast heb ik lekker genoten van het lenteweer.

-10 mei-
Vandaag had ik zoals gewoonlijk gewerkt. Om 12:00 uur was mijn allerlaatste No Run Club at Distrikt Movement. Ik heb alles gegeven bij de allerlaatste les. The No Run Club ga ik missen, omdat ik er altijd met veel plezier naar toe ging en Ashley, de instructrice, en de mensen waren echt super leuk en gezellig. Morgen geven de oprichters van Distrikt Movement een afscheidsfeestje en daar ga ik ook naar toe. Dan is het echt gedaan. Om 3 uur moest ik weer aan het werk: Isla naar het dansen brengen en Pippa ophalen bij het roeien in Deep Cove. Vanwege het (mogelijke) drukke verkeer was ik op tijd vertrokken. Gelukkig viel het verkeer reuze mee en was ik ruim op tijd in Deep Cove. Nu kon ik lekker rondlopen en foto’s van de omgeving maken. Tegen half 6 was Pippa klaar en toen zijn we terug naar huis gereden. Intussen had Harry Angus opgehaald. We hadden samen gegeten en om 18:15 was ik klaar. Ik heb nog even heerlijk gechillt met een serie op Netflix.

-11 mei-
In de ochtend hoefde ik alleen maar te werken en kon daarna heerlijk gaan genieten van de zon. Ik ben naar Kitsilano Beach geweest om bij te kleuren. Boekje, snacks, handdoekje en water. Nice and warm! ’s Avonds hadden we family dinner zoals elke vrijdag. Echter was dit Friday Family Dinner anders dan anders. Vandaag herdachten we Great grandmother Crerar. Het zou vandaag haar honderdste verjaardag zijn geweest. We aten een gerecht dat Great grandmother Crerar altijd maakte voor haar family dinners. Het was roasted ham, creamy potatoes, veggies and green salad. Daarna was het tijd om naar de afscheidsparty van Distrikt Movement te gaan. Er waren verschillende dansoptredens, drankjes en hapjes. Ik heb gekletst met verschillende mensen die ik kende van de yoga-lessen en the No Run Club. Na een anderhalf uurtje was ik uitgekletst met iedereen en had ik mijn drankje op. Dus ben ik naar huis gegaan en heb nog even een aflevering van een serie gekeken.

-12 mei-
Ooh lekker even uitslapen. Nou ja, ik kan niet heel goed meer uitslapen. Ik word tegenwoordig in het weekend wakker om 07:00 uur. Gelukkig kon ik wel weer in slaap vallen. Om 09:00 uur ging mijn wekker, want ik ging met Katie en Nicola Grouse Grind hiken. Een paar ‘fun’ trail facts:
- Lengte 2.9 km
- Elevation: 853 meter
- Aantal treden: 2830
- Top: 1127 meter
Of te wel een zware hike. Maar Katie, Nicola en ik wisten de Grouse Grind hike te bedwingen. We waren super trots op ons zelf. Boven aan de top hebben genoten van een koel drankje en een lekkere lunch. Omdat je de Grouse Grind niet mag afdalen, zijn wij terug met de gondola teruggegaan naar de parkeerplaats aan de voet van de berg. ’s Avonds had ik verjaardag van Sarah (Australische au pair). Zij had ons uitgenodigd bij The Back and Forth Bar. Bij deze bar kun je darten, beerpongen en andere bordspelletjes doen. Wij hadden gekozen voor het spel Put the card with the meme. Om de beurt mocht een speler een meme voorlezen en dan moesten de andere spelers er een picture bij zoeken. Wie de meeste memes had, was de winnaar. Sarah en haar andere vrienden gingen nog uit naar the Fox maar ik was toch wel erg moe van de hike en besloot om lekker mijn bedje in te duiken.

-13 mei-
Vroeg uit de veren vandaag voor moederdag. Met de familie deed ik mee aan the Mother’s Day Run. Samen met Pippa en Angus rende ik de 3 kilometer. Julia, Maureen en Isla renden de vijf kilometer. David en Harry renden de 10 kilometer. Tony juichte ons alle aan langs de zijlijn. Ja, drie kilometer rennen is voor Suzan een hele uitdaging. Aangezien ik nauwelijks had getraind. We hebben lol gehad onderweg. Samen haalden we de finish-line. Daarna juichten we samen met Tony de andere familie-leden aan. Toen iedereen klaar was met rennen, zijn we terug naar North Vancouver gegaan. Hier hebben we lekker genoten van een zelfgemaakte brunch. Met een yummy quiche, mimosa’s, croissants, gerookte zalm olijfbrood en nog meer lekkers. Alle calorieën die ik eraf had gerend, waren er nu weer aan gegeten lol. Tegen een uur of twee appte Katie mij of ik zin had om mee te gaan naar the VanDusen Botanical Gardens en de sunset kijken bij English Bay. Dat leek me erg gezellig en een half uurtje later was ik onderweg. In het zonnetje hebben we heerlijk rondgelopen in the Botanical Gardens. Ook hebben we verschillende fotoshoots gehouden. Daarnaast hebben we ons innerlijke kind weer naar boven gehaald door in een doolhof te verdwalen en eruit te komen. Als laatste hebben we nog even gechillt op het gras en plannen gemaakt waar we gingen eten. Besloten om ergens een restaurant te zoeken dichtbij English Bay. Toen hebben we de bus gepakt. Eenmaal aangekomen bij English Bay zagen we Hook. Dit is een erg lekker sea food restaurant. We konden er ook snel terecht. Ik had een heerlijke cocktail en krab sandwich met een salade. Alles was perfect getimed en zo hadden we nog genoeg tijd om genieten van the sunset bij English Bay.

Al met al heb ik weer genoten van het sporten en de uitstapjes. Ik ben er veel op uitgeweest zoals jullie hebben kunnen lezen. Daarnaast kijk ik ook erg uit om weer terug te gaan naar Victoria. De stad te ontdekken over dag. Op naar mijn volgende avonturen!

Tot de volgende keer!

Liefs,
Suzan


P.S. Jullie raden het nooit….
Ik ben zowaar eerste geworden in mijn leeftijdscategorie bij de drie kilometer. Jippie!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 61737

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: