Een tripje naar Victoria met Katie en Luise - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Een tripje naar Victoria met Katie en Luise - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Een tripje naar Victoria met Katie en Luise

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

15 Juli 2018 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

Deze week ga ik een lekker lang weekendje naar Victoria op Vancouver Island met Luise en Katie. Maar eerst ga ik andere dingen doen voordat ik het weekend weg ga. Ik zal jullie vertellen wat ik zoal gedaan heb en hoe het lange weekend er uit zag. Veel leesplezier!

-14 mei-
Vandaag was het een gewone werkdag. Ik heb niet heel veel gedaan na het werk: een beetje chillen en Netflix kijken.

-15 mei-
In de ochtend heb ik lekker gewerkt. Voor vandaag had ik een power yoga class geboekt bij Hive Yoga. Oi, ik kon toch wel merken dat ik wat stijver was dan normaal. Toch was het een heerlijke work-out. In de middag hadden de twee jongste play dates bij hun vriendjes. Daardoor kon ik Zachell helpen met het huishouden. ’s Avonds heb ik weer heerlijk gechillt met een serie op Netflix.

-16 mei-
Vandaag heb ik lekker gewerkt. De dag ging snel voorbij. Tussen mijn shifts door ben ik naar een nieuwe gym gegaan. Die heette Level 10 Fitness Inc. Ik had gekozen voor de work-out Booty Camp. Ik dacht nog dit kan een niet al te zware work-out zijn. Men, what was I wrong! Met drie andere vrouwen deed ik deze work-out. Het was een gezellig groepje en onze trainer was toch wel een beetje een drilmeester. Na de work-out was ik helemaal kapot. Maar wel op een goede manier, dat je voelt dat je iets gedaan hebt. Morgen zal ik vast wel de gevolgen ervanonder vinden hahaha.

-17 mei-
Jippie! Vandaag komt Nynke langs. Ik keek uit weer bij te kletsen met haar. Maar eerst moest er gewerkt worden. Na het werk zijn we gaan shoppen bij de grootste shopping mall in Vancouver, genaamd Metropolis at Metrotown. Hier hebben ze meer dan tweehonderd winkels. We zijn naar Levi’s, Victoria Secret, Plenty en nog een paar andere winkels. Ook hebben heerlijk geluncht bij Chachi’s. Beide hadden we twee heerlijk belegde broodjes en een sapje. Yummie! Helaas had Nynke niet kunnen slagen. Ik had wel bij Victoria Secret kunnen slagen. Om drie uur moest ik weer aan het werk en toen is Nynke naar Downtown gegaan. Na het werk hadden we bedacht om naar de Night Markets in Richmond te gaan. Toen we daar aankwamen, vonden we het wel erg rustig en stil. Wat bleek, de Night Markets waren niet open op donderdag. Alleen vrijdag, zaterdag en zondag. Hahaha lekker handig van ons. We besloten om ergens anders te gaan eten. Alleen was er niet heel veel in de buurt. Dan maar terug naar Downtown. Wat nog open was, was The Spaghetti Factory in Gastown. Hier hebben we lasagne met een salade gegeten. Tegen tienen zijn we weer teruggegaan naar the North Shore en hebben we een beauty-slaapje gedaan.

-18 mei-
In de ochtend heb ik een anderhalf uurtje gewerkt. Daarna hebben Nynke en heer gechillt en bij gekletst. We wilden toch nog wel even iets gaan doen voordat Nynke teruging naar Squamish. Nynke kwam met om bij Pier 7 te gaan lunchen. Daar zeg ik geen nee tegen. Ik had een heerlijke salmon fresh bowl en Nynke had de tuna poke salad. Nadat we onze buikjes hadden rond gegeten, was het tijd om terug te gaan naar mijn host-familie. Nynke werd daar om drie uur opgehaald. Toen Nynke weg was, heb nog even kort de was gedaan. Ook moest ik mijn spullen pakken voor Victoria, want morgen ga ik met Luise en Katie daarnaartoe.

-19 mei-
In alle vroegte begon mijn dag. Rond een uur of zeven had ik met Luise en Katie afgesproken om samen naar Tsawwassen te reizen om de ferry naar Swartz Bay te pakken. Onderweg merkten we al dat het druk werd bij de ferries en dit werd bevestigd toen we de rij voor ferry-tickets zagen. Helaas hadden we geen tickets meer kunnen scoren voor de 10am-ferry, dus werd het er eentje later. Eenmaal aangekomen in Swartz Bay hadden we nog een busritje naar Victoria voor de boeg. Gelukkig konden we wel eerder inchecken bij de Airbnb. We zaten super dicht bij het centrum van Victoria. Zo’n 15 minuten lopen. Nadat we onze spullen hadden gedropt, begon onze tour met Katie als onze tourguide. Het beginpunt was Fisherman’s Wharf. Eerst hadden we de woonboten bekeken en probeerden we zeehonden te spotten. Helaas was dit niet gelukt. Onze magen begonnen nu toch wel te knorren. We besloten om te gaan lunchen. Katie en ik hadden heerlijk gestoomde mosselen gegeten. Luise had een vegetarische taco. Ons toetje was een lekker ijsje. Onze tour werd vervolgd naar Ogden Point. Dit is een hele lange pier die leidt naar mini vuurtoren. Natuurlijk mochten de instagramwaardige foto’s niet ontbreken. Vervolgens zijn we naar het Mile Zero monument gelopen. Dit punt markeert de start van de 8000 km Trans-Canada Highway. Daarna zijn we naar Beacon Hill Park gelopen en hebben eerst de vlaggenmast bekeken. Ook hebben we genoten van het prachtige uitzicht. Als tweede hebben we hoogste totempaal van de wereld mogen aanschouwen. Je moest toch wel een heel stuk van de totempaal weglopen, wilde je het helemaal op de foto krijgen. Op de terugweg naar de Airbnb liet Katie ons een speciale voortuin zien. In deze voortuin lagen allerlei beschilderde stenen. De ene beschilderde steen leek op een sigaar en de andere leek op een spiegelei. Onze laatste stop was het huis van Emily Carr. Zij was een beroemde Canadese schilder en schrijfster. Nu was het tijd voor een rustpauze. ’s Avonds hebben we heerlijk gegeten bij een vegan restaurant, genaamd Be Love. Ik had een Pad Thai met Tofu. Daarna zijn we naar the Sticky Wicket Pub geweest. Hier hebben we een lekker drankje gedronken en een dansje gegaan. Tegen middernacht zijn we teruggegaan naar de Airbnb en zijn we heerlijk in slaap gevallen.

-20 mei-
Bij onze Airbnb zat een heerlijk ontbijtje inbegrepen. Roerei, toast, thee en een sapje. Zeker een goede start van de dag! Daarna hebben we de Legislature bezocht. Dit is een parlementsgebouw waar gekozen vertegenwoordigers van British Columbia bij elkaar komen om te debatteren over de provinciale wetten. Vervolgens hebben we het Royal British Columbia Museum bezocht. Hier hadden ze twee interessante en leerzame exhibitions. De eerste heette Egypt: The Time of Pharaohs en de tweede ging over het ontstaan van British Columbia. Vervolgens hebben we geluncht bij verschillende foodtrucks. Ik had groente-frietjes. Na de lunch gingen we door naar Chinatown. Hier hebben we door een super smal steegje gelopen. Er was alleen eenrichtingsverkeer mogelijk. Katie ging daarna terug naar de Airbnb. Luise en ik zijn teruggegaan naar Beacon Hill Park, omdat we de duck pond en de Petting Zoo nog wilden zien. Zo lief al die kleine eendjes, schildpadjes en kleine geitjes. ’s Avonds hebben gegeten bij Bin 4 Burger Lounge. Ik had een heerlijke Griekse burger en een heerlijke witte sangria. Yummie! Terug bij de Airbnb hebben we verschillende drankspelletjes gedaan. Wat erg gezellig was en we hebben elkaar hierdoor ook beter leren kennen. Katie en ik wilden daarna nog uit gaan. Luise besloot om niet mee te gaan. Katie en ik besloten om naar Dacry’s Pub te gaan. Hier hebben we enkele drankjes gedronken en een dansje gedaan. Rond een uur sloot de Pub alleen waren wij nog lang niet uitgefeest. Wat bleek alles ging rond een/twee uur dicht. Faal… want Katie en ik hadden ons ingesteld op een lange nacht. Om onze teleurstelling te verlichten, trakteerden wij onszelf op kipnuggets van de McDonalds.

-21 mei-
Happy Victoria Day everyone! Onze laatste dag in Victoria. Eerst weer genoten van een heerlijk zelfgemaakt ontbijtje. Daarna hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar de parade wezen kijken. Katie en Luise wilden al vroeg teruggaan naar Vancouver, omdat zij morgen moesten werken en het verste moesten reizen. Ik besloot om nog langer te genieten van Victoria en het mooie weer. Ik heb mijn middag doorgebracht in Beacon Hill Park. Daarna heb ik mijn spullen opgehaald en heb daarna nog even gechillt in het park bij de Legislature. Ik had gepland om de ferry van 6:00 pm te pakken. Echter werd dit de ferry van 7:00 pm vanwege de mega-drukte. Tegen tienen was ik weer terug bij mijn host-familie.

-22 mei-
Vandaag had ik een extra dagje vrij. De host-vader was naar Seattle met de twee meiden en de jongste zoon. Heerlijk een dagje vrij! Eerst lekker uitslapen natuurlijk. Daarna had ik een heerlijk Filipijns ontbijt van Zachell gekregen. Een hele tijd terug had ik Zachell verteld dat ik Filipijns eten wilden proeven. Toevallig had ze nog leftovers en had ze die meegenomen voor mij. Het ontbijt was een soort van zoete sticky rice in bananenbladeren. Sweet and sticky at the same time, yummie! Vervolgens ben ik naar het strand gegaan. Tegen lunchtijd was ik weer terug. Als lunch had Zachell Filipijnse loempia’s met zoetzure saus. Ooh zo lekker en ik had loempia’s al zo lang niet meer gehad. Deze smaken net wat anders vanwege het gehakt. Om drie uur had ik met Sina en Alice afgesproken om Sarah haar verjaardagscadeautje te geven. Sarah was helemaal verbaasd. Daarna heb ik Zachell nog geholpen. Ik sloot mijn dag af met een serie op Netflix.

-23 mei-
Vandaag kon ik weer een beetje uitslapen. De kinderen en de host-vader zouden pas tegen lunchtijd terugkomen van Seattle. In de middag was het weer gewoon het gewone werkschema. ’s Avonds heb ik een wandelingetje gemaakt door de buurt.

Al met al weer leuke dagen gehad. Heerlijk bij gekletst met Nynke en natuurlijk leuke dingen gedaan. Het tripje naar Victoria was zeker geslaagd. Ik heb weer veel nieuwe dingen gezien en gedaan. Lekker genoten van het prachtige weer! Met Katie en Luise heb ik ook lol gehad en heb ze weer beter leren kennen. Ik kan niet wachten om meer leuke tripjes te gaan doen!

Tot snel!

Liefs,
Suzan

  • 15 Juli 2018 - 17:11

    Margret Hendriks:

    En nu op naar de gezellige dagen met je broers toch Suusxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 61706

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: