Relaxing days and my brothers are almost coming - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Relaxing days and my brothers are almost coming - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Relaxing days and my brothers are almost coming

Door: Suzan Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

07 Oktober 2018 | Canada, North Vancouver

Lieve allemaal,

Vanaf deze week treedt mijn summer schedule in werking. Dit betekent dat ik minder tussendoor vrij heb en hele dagen werk. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn. De host familie is vanaf 13 juli op vakantie en dan zal het niet lang meer duren voordat Sam en Sjuul hier zijn. Ik kan niet wachten om ze Vancouver te laten zien! Maar eerst zal ik jullie een update geven over wat ik de laatste dagen heb gedaan.

-2 juli-
Een extra dagje vrij. De dag na Canada Day is een standaard vrije dag. Heerlijk uitslapen dus. Aan het einde van de middag had ik de Good Bye Party van Sina. Maar eerst even mijzelf verwennen met een massage en een manicure/pedicure. Weer heerlijk los en weer prachtige shiny nails. Zoals ik al vertelde, is het Sina afscheidsfeestje. Eerst gaat ze nog reizen en dan vliegt ze terug naar Duitsland. Ik ga onze gesprekken missen die we hadden als we de host-kids naar school hadden gebracht. Om 17:00 uur begon het. Sarah (Australische au pair), Alice (Zweedse au pair), Greta, Laura en Gesine (alle drie Duitse au pairs) waren er. Ook waren er vrienden van Sina’s host familie. Alice had ik al een hele tijd niet meer gezien, omdat ze nu in Squamish werkt bij een familie. We hadden elkaar weer veel te vertellen. Sina’s host familie had een heerlijke Canadese barbecue voor ons verzorgd. Een toetje kon natuurlijk niet ontbreken: een carrot cake met een lieve good bye note. ’s Avonds hebben we met Sina, Laura, Gesine en Sina’s host parents beer pong gespeeld. Ik heb me kapot gelachen om al onze beer pong skills. Lol niet dat ik zo’n succes was ofzo hahaha. Op een gegeven moment kwamen Sina en haar host vader aanzetten met horse whiskey. Oef, dat was sterke tattie. Rond middernacht was het tijd om te gaan. Dit keer ook geen good bye maar see you later.

-3 juli-
Lekker nog een dagje vrij vandaag. David is een weekend hiken in Cape Scott Provincial Park op Vancouver Island. Hij is samen met de oudste dochter, een vriendin van haar en de jongste zoon. De jongste dochter is naar een summer camp. Ik had dus lekker een dagje om in de zon te liggen. Weer even mijn vitamine D op peil brengen. ’s Avonds had ik met Katie afgesproken om naar The Salt Tasting Room te gaan. Dit was ons tweede eetclubje. The Salt Tasting Room staat bekent om haar borrelplanken en bijpassende wijnen. Katie en ik kozen voor een kaasplank met Mahon kaas, Franse Brie en Ashley geitenkaas. Hier kregen we drie condiments bij: honing, gezouten amandelen en vijgenjam. Een vleesplank kon natuurlijk ook niet ontbreken. Op de vleesplank lagen Lomo ham, Bresada ham en truffel salami. Ook hier kregen we weer drie condiments bij: Arbeqvina olijven, Cipalini uien en cornigions. De bijpassende wijnen voor Katie waren twee witte en een rode. Voor mij waren het twee rosés en een witte. Ik heb weer genoten van de lekkere wijnen en lekkere borrelplanken, yummy!

-4 juli-
Vandaag nog een laatste dagje vrij gehad. In de ochtend ben ik naar yoga geweest. Deze yogastudio heette MAA Yoga Studio en ik had gekozen voor Hatha Yoga. Pfff, ik kon wel merken dat ik stijf was zeg. Niet alle oefeningen gingen even soepel. ’s Middags ben ik naar Park Royal geweest voor boodschappen. Ook heb ik een cadeautje gekocht voor Zachell’s zoon zijn verjaardag. Zachell heeft mijn uitgenodigd voor zondag, want dan vieren zij zijn eerste verjaardag. Ik kijk nu al uit naar al het Filipijnse eten. ’s Avonds ben ik er nog even op uit geweest. Met Max heb ik gewandeld, bij gekletst en genoten van het avondzonnetje.

-5 juli-
Vandaag heb ik de hele dag gewerkt. Alleen de jongste was thuis, dus zijn we er lekker op uitgegaan met zijn tweeën. De dag begon met het uitkiezen van Star Wars costume voor een Star Wars themed verjaardagspartijtje. Hij koos ervoor om als Yoda te gaan. Daarna gingen we naar de wasstraat. De auto had echt een wasbeurt nodig. Vervolgens gingen we naar Egdemont Village. Hier hebben we een cadeautje gekocht voor een verjaardagspartijtje van een vriendje van de jongste. Natuurlijk wilde hij zelf ook spulletjes kopen maar dat zat niet in het budget. In plaats daarvan trakteerde ik ons op iets lekkers van Björn Bar. Dit hebben we heerlijk thuis opgesmuld. Toen was het tijd om de jongste om te toveren tot een echte Yoda. Hij leek er erg veel op. Niet veel later was het tijd om hem weg te brengen naar het verjaardagspartijtje. Hierna zat mijn werkdag er weer op. ’s Avonds had ik met Simone afgesproken om een hapje te gaan eten en bij te kletsen. We kozen voor Local in Gastown. Simone vertelde dat ze in augustus terug naar Denemarken. We spraken af dat we elkaar nog voor die tijd zouden zien. Helaas is dit niet meer gelukt en niet wetende was dit dus de laatste keer dat ik Simone zag.

-6 juli-
Het is weer weekend! Eerst even gewerkt van 8:30 tot 14:30 en daarna ben ik naar Lynn Valley gereden om met Kate te gaan chillen. Je kent het wel zo’n lekkere relaxte middag/avond die langer wordt dan dat je van tevoren gedacht had. Kate had het huis voor haar zelf en dus hadden we lekker Kate’s favoriete country music op hoog volume staan. Het dansen in de keuken kon daarbij niet ontbreken. Ondertussen kookten we een heerlijke vegetarische en lactosevrije stir fry. Tons of veggies, yummy! Als dessert wilden we lactosevrije chocolate chip cookies maken. Alleen hadden we geen pure chocolate chips in huis. Dan maar even naar de supermarcado rijden. Dichtbij de supermarkt was er een jazz-optreden aan de gang. Hier hebben we nog even naar gekeken. Oudere echtparen die aan het dansen waren en jonge kinderen die aan het dansen, really adorable! Eenmaal terug bij Kate’s huis hebben we de koekjes gemaakt. Lol het eten van deeg werd niet overgeslagen. De koekjes werden opgepeuzeld tijdens het kijken van Beauty and the Beast. Na de film ben ik teruggereden naar huis. Morgen zie ik Kate weer en dan gaan we naar een streetparty.

-7 juli-
Kate had ik allang niet meer gezien (hahaha gisteren nog :P). Op onze vrije zaterdag hadden we besloten om naar The Kitsilano Street Party te gaan. Al snel kwamen we terecht bij een interessante stand. We zagen mensen gooien met bijlen. Dat leek ons ook leuk om te doen en we besloten om aan te sluiten in de rij. Na enkele minuten gewacht te hebben, was het onze beurt. Eerst kregen we uitleg hoe we de bijl moesten gooien. Daarna mochten we zelf oefenen. Helaas geen bulls eye voor mij. Wel gooide ik een paar raak. Kate en ik hadden de grootste lol. Daaropvolgend liepen we naar andere stands met kleding, beauty products en food trucks. Kate stelde voor om Döner Kebab te gaan eten. Wow, dat had ik al lang niet meer gehad! Ik had een kipkebab met lekker veel knoflooksaus. Yummy! Ook hebben nog een tornado potato gegeten. Na het avondeten zijn we weer richting the North Shore gegaan. ’s Avonds heb ik heerlijk gechillt met een filmpje op Netflix.

-8 juli-
Ik ben uitgenodigd voor een Filipijnse kinderverjaardag. Zachell had mijn uitgenodigd voor haar zoons eerste verjaardag. Ik voelde mij zeer vereerd dat ik was uitgenodigd en keek er dan ook erg naar uit. De verjaardag werd gevierd in het park. Zachell en haar moeder hadden super veel lekkers gekookt/gebarbecued. Er waren gerechten zoals gestoofd rundvlees, BBQ pork, geroosterde vis, heaps of veggies, rijst en natuurlijk Filipijnse loempia’s. Ik heb al deze gerechten geproefd en heerlijk dat ze waren. Daarna was het tijd voor het dessert. Zachell en haar moeder hadden verschillende soorten sticky rice gemaakt. Er was taart, cassave in bananenbladeren en vanille- en yam-ijs. Ik heb van alles een beetje geproefd. Toch ga ik liever voor de hartige gerechten. Wat een interessante smaaksensatie voor mij was, waren de Filipijnse drankjes. De een heette Kapeng Barako. Het was een soort van afgekoelde koffie met super veeeeel suiker. Niet helemaal mijn ding. Het andere drankje heette Samalamig. Dit is een mix van gekleurde jelly, tapioca parels, bruine suikersiroop, water en heel veel ijsblokjes. Dit drankje vond ik erg zoet en was ook niet helemaal mijn ding. Toch vond ik het een hele ervaring om al deze Filipijnse gerechten te mogen proeven. Ik vond het ook erg gezellig om een Filipijnse verjaardag mee te maken. Gezellig met iedereen bij elkaar in het zonnetje in het park, cadeautjes en taart.

-9 juli-
Het is weer maandag. Vandaag heb ik de hele dag gewerkt. Samen met de jongste ben ik naar de Cornerstone geweest. Dit is een klein buurtwinkeltje. Hier hebben we wat lekkers voor onszelf gekocht. Daarna zijn we naar de eendenvijver geweest. Het grappige is dat ik in al zeven maanden nog nooit naar de eendenvijver was geweest. Terwijl de jongste er zo veel over heeft gesproken. ’s Middags had hij een kamp bij de dansstudio. In de drie uurtje dat hij weg was, heb ik de was gedaan en gekookt. Om vier uur was het weer tijd om hem op te halen. ’s Avonds heb ik met hem en de jongste dochter gegeten. Daarna zat mijn werkdag er weer op.

-10 juli-
Weer een dagje gewerkt volgens mijn summer schedule.

-11 juli-
Eerst gewerkt tot een uurtje of vijf en daarna heb ik nog heerlijk kunnen genieten van het zonnetje. Georgia en ik hadden afgesproken om naar Ambleside Beach te gaan. We hebben heerlijk in de zon gelegen en genoten van een drankje. Met een lekker kleurtje zijn we uitgaan eten bij Trattoria. Wat hebben wij gelachen met de obers. Ik denk dat het zonnetje een beetje naar ons hoofd was gestegen of was het toch de wijn hahaha. Tegen elven zijn we gegaan, want er moest weer gewerkt worden de volgende dag.

-12 juli-
De werkdag leek langer dan normaal. Het leek niet alleen, maar het was ook een lange dag. De familie gaat morgen naar Colorado voor een family reunion en daarna gaat David met de twee meiden en de jongste jongen een road trip doen. Dit betekent dat ik de komende twee weken vrij ben. Zoals jullie misschien wel weten komen Sjuul en Sam langs. Zoooo veeel zin in!!!

-13 juli-
Nadat ik de familie had uitgezwaaid, heb ik nog enkele uurtjes gewerkt. Ik heb de hele bovenverdieping onder handen genomen. ’s Avonds had ik met Georgia, Laura (Australische vriendin van Georgia), Bree (Australische vriendin van Laura) en Kate afgesproken om naar the Lonsdale Night Markets te gaan. Hier hebben we eerst een hapje gegeten en daarna zijn we naar een live band wezen kijken. De band speelde leuk uptempo liedjes en dan kan ik natuurlijk niet stil blijven staan. Vervolgens besloten we uit te gaan Downtown. We besloten om naar the Blarney Stone te gaan. Hier hebben we een paar drankjes gedaan en lekker gedanst. Kate voelde zich niet helemaal lekker, dus besloot ik om met haar mee naar huis. Achteraf gezien was ik blij dat ik eerder was gegaan. Ik was toch wel moe.

-14 juli-
Eerst heb ik lekker uitgeslapen. Daarna ben ik met Kate naar Ambleside Beach geweest. Hier hebben we heerlijk in het zonnetje gelegen en bij gekletst over de vorige avond. ’s Avonds heb ik heerlijk gechillt met een serie op MTV.

-15 juli-
Met Georgia ben ik er lekker een dagje op uitgegaan. We hebben Bowen Island bezocht. Georgia was nog nooit naar Bowen Island geweest en ik was er nog maar een keer geweest. Toen we aankwamen op het eiland hebben we eerste geluncht bij Steamworks. Ik had een lekkere visburger met yam fries. Met Georgia heb ik weer nieuwe plekjes ontdekt die ik nog niet eerder had ontdekt. Een van die plekjes was Grafton Lake. Hier hebben we heerlijk in het zonnetje gelegen en zelfs gezwommen in het meer. Zeer verfrissend! Daarna zijn we terug gewandeld naar de haven. Onderweg zagen we een hert vlak voor onze neus oversteken. Super tof! Ook maakten we een stop aan het strand. Nog even lekker genieten van de laatste zonnestralen. Om tijd te doden, hebben nog even gechillt in de haven. Tegen zevenen hebben we de ferry gepakt en zijn we weer richting the North Shore gegaan. Het was een leuke en gezellige dag met Georgia en ik had echt even het gevoel dat ik op vakantie was hahaha.

Al met al weer veel leuke ervaringen op gedaan. Ik moet nog we wennen aan mijn summer schedule met name dat ik tussendoor niet meer vrij ben. Zoals jullie hebben kunnen lezen, kan ik gelukkig nog wel veel leuke dingen doen na het werk en op de vrije dagen. Nog twee dagen en dan zijn Sjuul en Sam hier. Ik kan niet wachten om ze te zien! Ik vertel jullie er meer over in mijn volgende verslag.

Tot dan!

Liefs,
Suzan 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 61753

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: