2012 here I come - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu 2012 here I come - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

2012 here I come

Door: SuzanHendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

04 Januari 2012 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Ten eerste Happy New! Vandaag ben ik alweer een weekje in Australië. Het gaat toch best wel snel moet ik zeggen. Het is erg anders dan Nieuw Zeeland. Even een verslagje van dit weekje :).

Dinsdag was het dan zo ver. Om 11 uur 's ochtends Nieuw Zeelandse tijd vloog ik dan naar Sydney. Het begin van mijn volgende avontuur. Het was niet echt makkelijk om afscheid te nemen van Hilda en Frans, want ja je hebt er toch bij gewoond. Hilda vond het zelf ook niet makkelijk. Na een big hug was toch tijd om te gaan inchecken.

Na een vlucht van vier uurtjes (dit is tegenwoordig een kort vluchtje voor mij) kwam ik aan in Sydney. Marian, de vrouw bij wie ik woon, zou mij opkomen halen. Helaas was Marion een beetje ziekjes. Daarom kwam haar zoon Andrew en zijn vriendin mij ophalen. Dat was erg gezellig. Zo leerde ik hen meteen kennen. Na mijn spullen uitgepakt te hebben, kon ik aan schuiven voor heerlijke pompoenensoep. 's Avonds gingen Andrew, zijn vriendin en ik lekker uiteten bij een Thais restaurant.

De volgende dag ben ik naar het centrum gelopen. Nou heb ik geweten. De blaren stonden op mijn voeten. Bij het Opera House had ik met Lyanne en Guus afgesproken. Toen ik het Opera House zag, kon ik mijn ogen niet geloven. Je ziet het zo vaak in boeken en foto's en nu zag ik het met mijn eigen ogen. Echt ongelofelijk. Nog even snel een lekkere lunch gehad. Die middag zijn we naar het Sydney zee-aquarium geweest. Haaien, clowns vissen en kwallen gezien. Prachtig! Ook hadden we nog naar een straat-act gekeken en Sydney een beetje verkend.

De dag erna had ik weer met Lyanne en Guus afgesproken. Deze keer gingen we naar het beroemde Bondi Beach. Heel mooi geel strand met blauwe zee. Helaas niet de bekende strandwachten gezien, maar wel veel surfers. Na enkele uren lekker op het strand gelegen te hebben, gingen nog even de boulevard bewandelen. Daarna gingen we weer terug naar het centrum van Sydney. Onderweg hadden we besloten om naar de Sydney Skytower te gaan. Dit is een 350 meter hoge toren. Het geeft je een heel mooi uitzicht over heel Sydney. Dan zie je pas hoe groot Sydney is.

De dagen tot Oud en Nieuw heb ik doorgebracht met Marion, Andrew en zijn vriendin. Zo hebben heerlijk geluncht bij een heerlijk visrestaurant in Darling Harbour. Yummie, heerlijke zalm. Op Oudejaarsdag vertrokken Andrew en zijn vriendin weer terug naar New York, want daar wonen ze.

Nadat dat ik hun gedag had gezegd, ging ik op weg naar Lyanne en Guus om samen New Year te vieren. Wij zijn naar Yarranabbe Park gegaan. Het was iets meer van het Opera House af. Hier had je het mooiste uitzicht op de Harbour Bridge. Helaas konden we the Opera House niet zien, maar we kregen er een super mooi en goed zicht voor terug op the Harbour Bridge en de skyline van Sydney voor terug. Na enkele boodschappen gingen we richting het park. We waren daar om een uur of twee 's middag. Echt een festivalgevoel toen we in het park zaten. Met eten/drinken, picknickdekens en een heerlijk zonnetje. Na zeven uur wachten we kregen we onze eerste vuurwerkshow. Dat was om 9 uur. Echt heel mooi! Wat zou het vuurwerk van 12 uur dan wel niet geweldig moeten zijn.

Om 11 uur gingen een goed plekje zoeken om alles te kunnen zien. Na een drankje te hebben ingeschonken, was het dan bijna zo ver. We zagen cijfers op de brug verschijnen en het aftellen kon beginnen. 3... 2... 1... Happy New Year! Men ik heb nog nooit zoveel mooi vuurwerk gezien. Alle kleuren van de regenboog. In alle soorten en maten. Mijn favoriet was het rode vuurwerk. De show duurde ongeveer een half uur. Naast ons stond een groep Australische jongeren en net iets naar twaalven moest een meisje overgeven dat zag er zo grappig uit. Haha. Ze schaamde zich wel dat wij het gezien hadden. Zo raakte we wel aan de praat en gaven ze ons nog tips waar we uit konden gaan.

Wij, als diehardpartyers, waren nog niet moe. Dus gingen we vrolijk verder. We gingen eerst even onze spullen droppen bij het hostel van Lyanne en Guus. Toen hoorde we dat de hosteleigenaar kaarten had voor SOHO. Anne Peeters had me verteld dat dat een hele leuke club was. Dus besloten we daar na toe te gaan. Geluk als wij hebben, kregen we de kaarten gratis. Echt super chill! Na flink een aantal uurtje gedanst te hebben, gingen we toch maar terug naar huis. Om half 5 lag ik in mijn bedje. Mijn 2012 kon niet beter beginnen!

De eerste drie dagen van het nieuwe jaar ben ik begonnen met baantjes te zoeken. Het wil nog niet echt lukken :( maar ik heb er alle vertrouwen in. Morgen ga ik weer wat CV's uitdelen. Wie weet.

Ik moet eerlijk toegeven dat het wel erg wennen is. Ik had voor Oud en Nieuw even een dip. Ik miste thuis, mijn vriendinnen, Nieuw Zeeland en alles daar en de geldzaken wilden niet meewerken. Dus dat kwam er ook even uit. Gelukkig is het nu weer allemaal goed gekomen :D! En kan ik er weer met goede moed tegen aan.

Ik hoop dat jullie Oud en Nieuw ook leuk was. Succes met het komende jaar en dat er heel veel leuke, grappige, gezellige, leerzame en interessante dingen op jullie pad mogen komen in 2012!

Liefs Suzan




  • 03 Januari 2012 - 14:12

    Carolien:

    Hee Suus,
    Echt super leuk om te lezen dat je samen met Lyanne en Guus oud en nieuw hebt gevierd :) Jij ook een gelukkig 2012 en dat er nog veel meer leuke dingen op jouw pad mogen komen daar Down Under!

    Liefs Carolien xxx

  • 05 Januari 2012 - 19:13

    Fenna:

    Suusje!

    Wat een super oud en nieuw moet jij hebben gehad zeg. Bohhhh jaloers! En ook super dat je Lyanne en Guus hebt kunnen zien en dat dat afspreken gelukt is (: echt leuk.
    En dat werk komt vanzelf wel.. anders doneer ik je wel een paar euro's! Hahaha.

    Hoeveel tijd schelen we nu? :P

  • 15 Januari 2012 - 20:11

    Stiena:

    lieve suus, leuk verslag, voor jou ook alle goeds voor 2012,fijn dat alles goed gaat. lieve groet stiena en fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 61716

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: