Halfway, alweer vier maandjes weg - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Halfway, alweer vier maandjes weg - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Halfway, alweer vier maandjes weg

Door: SuzanHendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

20 Januari 2012 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Wow ik ben alweer om precies vier maanden en vier dagen van huis. Dat betekent dat ik op de helft van mijn verblijf ben. Alles gaat zo snel.

Zoals ik jullie in mijn vorige verslagje had verteld, was ik op zoek naar een baantje. Op een zonnige en lekkere warme middag liep ik door Newtown. De moed was me al bijna in de schoenen gezonken. Ik had mijn cv rond gemaild, maar geen reactie. Mijn laatste hoop waren de tips van Marion. Ze vertelde me dat ze werkplekken had gezien in Newtown. Niet ver hier vandaan. Na een korte wandeling kwam ik aan in Newtown. Ik had mijn cv's afgeven aan de werkplekken die Marion had gezegd. Op een gegeven moment zag ik een ijswinkel. Ik dacht: laat ik het daar maar eens proberen.

Even een sollicitatiegesprek gehad en ik mocht het diezelfde avond komen proberen. Dus naar vijftien minuten stond ik weer buiten. Ik was helemaal blij dat ik iets had gevonden. Nu kwamen de centjes weer binnen ;).

Ik werk dus in een ijswinkel, genaamd Gelatomassi. Het wordt gerund door twee Italiaanse broers Cici en Sal. Ze hebben die Italiaanse passie en temprament over zich. Komisch is dat om te zien. Dan heb je Falicia en Lin, zij zijn de managers. Falicia is enkele weken ouder als mij. Toen ze dat vertelde, dacht ik: wow, ik had je veel ouder geschat. Met Falicia werken is altijd gezellig. Samen een front vormen tegen de jongens haha. Dan heb je nog Sam de Pakistanse jongen, Ian de Ierse jongen en Frankie de Australische jongen. Ian heeft altijd een erg grappig accent. Daar lig ik dubbel om en met Sam is het lachen, omdat iedereen hem voor de gek houdt en om Frankie moet ik ook vaak lachen, want hij kan zo heerlijk nochalant doen.

Het werken is opzich wel leuk. Ijs scheppen is toch wel leukste. Ohja en natuurlijk alle smaken mogen proeven. Het zijn wel lange dagen die ik maak, maar dat is oké.

Deze week ben ik ook nog naar Manly geweest. Dit is een ander strand. Eerst ging ik met de trein naar Cirqular Key en dan met de veerboot naar Manly. Je vaart dan voor het Opera House langs. Dus ik heb weer wat mooie foto's. Het strand is weer heel anders dan Bondi. Op de terug weg heb ik nog even kaartjes gekocht voor de opa's en oma's.

Voor de rest doe ik dus niet veel anders dan werken. Gelukkig heb ik wel een trip geboekt van Gold Coast tot Cairns. Daar heb ik echt zin in. In Cairns wil ik nog heel erg graag gaan leren duiken. Lijkt me echt super. Voor de rest wil ik ook nog naar de Blue Mountains als ik in Sydney ben. Ik heb al een leuke dagtour op het oog. In mijn laatste twee maanden wil ik nog heel graag een trip maken van Melbourne naar Alice Springs, maar dat moet ik nog even helemaal gaan uitstippelen.

Vandaag was ik nog even naar Broadway shopping center geweest. Echt heel veel kledingzaken, moest me inhouden om niet alles te kopen. Na het in- en uitlopen van winkels, heb ik snel even boodschappen gedaan. Onderussen had ik bedacht om lekkere lemoncurd te maken. De lemoncurd is erg geslaagd moet ik zeggen yummie :) Lemoncurd doet me denken aan de tijd dat ik bij Krissy en Lewis woonde, want bij hun at ik dat altijd :D.

Dit is zo'n beetje wat ik na Oud en Nieuw heb gedaan. nu zij jullie weer een beetje op de hoogte ;). Voor de rest weet ik eigenlijk niet meer echt wat ik moet typen. Dus ik ga er weer vandoor :p

Dikke kus Suzan

  • 20 Januari 2012 - 21:12

    Joop:

    Hoi Suzan,

    Gefeliciteerd met je coole baantje. De meisjes van de koekjesfabriek stoppen na een tijdje met proeven. Ben benieuwd het jou vergaat. Over verschillende smaken gesproken, hebben je collega's ook allemaal een eigen accent Engels, afhankelijk van hun achtergrond? Sta zondag met fairtrade Jocushanen op de Vastelaovondmerret en ga daar met brabants accent Venlose leedjes zingen. Denk dat ik het dan heel goed uitspreek, maar daar denken Venlonaeren anders over.

    Liefs van Ans en mij

  • 22 Januari 2012 - 12:15

    Ans:

    Hoi Suzie,

    Altijd fijn om weer wat van je te horen. Je komt zo vrolijk over, hopelijk voel je je ook vaak zo. Liefs van Joop en Ans

  • 22 Januari 2012 - 16:50

    Fenna:

    Wow! Fijn Suus, dat je nu toch weer 'n baantje hebt :) en ijsscheppen en PROEVEN in de zomer is zo'n ramp nog niet. En je leert zo ook weer nieuwe mensen kennen enzo (: leuk!
    Dus als jij thuis komt van Australie, dan ga jij lemoncurd voor ons maken :D jummie!
    Doen we echt he :) x

  • 22 Januari 2012 - 19:18

    Myrthe:

    Hee Suus!
    Wat gaat de tijd toch snel haha, alweer 4 maandjes weg.
    Super fijn dat je een baantje hebt gevonden. Een ijssalon, leuk hoor!
    Gaaf dat je binnenkort weer een trip gaat maken:).
    Alvast heel veel plezier en werk ze!!

    Veel liefs van Myrthe

  • 22 Januari 2012 - 19:18

    Myrthe:

    Hee Suus!
    Wat gaat de tijd toch snel haha, alweer 4 maandjes weg.
    Super fijn dat je een baantje hebt gevonden. Een ijssalon, leuk hoor!
    Gaaf dat je binnenkort weer een trip gaat maken:).
    Alvast heel veel plezier en werk ze!!

    Veel liefs van Myrthe

  • 29 Januari 2012 - 10:28

    Sjaak En Els:

    Hoi Suzan,
    Werken in een ijssalon, dat moet letterlijk en figuurlijk lekker werken zijn. Heb je het stroopwafelijs al geintroduceerd? Dat moet een bron van herkenning zijn voor alle geemigreerde hollanders;) Leuk om je verslagen steeds te lezen. Fijne tijd nog en veel plezier met al wat je nog wil gaan ondernemen.
    Groetjes van Sjaak en Els

  • 31 Januari 2012 - 20:44

    Piet Arts:

    Erg gezellig daar zo te lezen, verzamelen maar veel ijs recepten voor mij dan kan ik je vader er mee verrassen.
    Ga je goed van Piet de keramisch activist.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 61723

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: