Holiday on the South Island! Part two - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Holiday on the South Island! Part two - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Holiday on the South Island! Part two

Door: SuzanHendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

10 November 2011 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Lieve allemaal,

Jaja, zo hier is het beloofde vervolg. Hopelijk kunnen jullie oogjes dit aan.
Ik was geëindigd met dinsdag 1 november. Dus dan begin ik nu met woensdag 2 november. Let's start!

-Woensdag 2 november-
We zijn nog altijd in het regenachtige Fox Glacier. Vandaag konden we kiezen voor een hike. Ik wilde dit in eerste instantie best graag doen. Maar het weer zat niet mee en ik was mijn regenjas verloren. Dus daarom heb ik me teruggetrokken van de hike. Gelukkig waren er genoeg andere die ook niet meegingen. Met Chelsea, Kath (Australisch meiden), Vicki, Emily (Schotse meiden) en Rachel (Engels meisje) hebben we lol gehad in het hotel waar we sliepen. Na enkele uren was iedereen weer terug van de hike. Luan (Engelse mevrouw) vertelde dat de hike leuk was en de gletsjer er heel mooi uitzag. Je kreeg regenkleding van de hike-organsatie. Als ik dat had geweten, was ik wel meegeweest. Naja volgende keer beter.
Hierna reden we richting Greymouth. Eerst gingen we naar onze accommodatie. We hadden nog enkele uren voordat we naar Monteith's Brewery gingen. Om de tijd te doven, gingen we bierpongen. Ik had het nog nooit van mijn leven gedaan. Eerst speelden Andy (Engelse jongen), Tom (Engelse jongen) en John (Belgische jongen) a.k.a. het Europese team tegen Josh, Dylan en Jarred a.k.a. het Amerikaanse team (ze kwamen alle drie uit Amerika). Helaas verloor het Europese team.
Maar Europa wilde revanche. Dus er kwam nog een potje. Dit keer speelden Jake, Jarred en Erin (het Amerikaanse team) tegen Rachel (Engels meisje), Aimee (Iers meisje) en mij. Wij waren het Europese vrouwenteam. Het was een zenuwslopende game en het ging gelijk op. Uiteindelijk wonnen het Europese vrouwenteam. Volgens mij moeten ze het gehoord hebben aan de andere kant van Greymouth. Zo hard hebben we het gevierd met onze mede-Europeanen. In de de bus hadden Jake, Jarred en Erin hun tijdelijke Walk of Shame. Haha dit hebben ze nog heel lang aan moeten horen.
's Avonds hadden we een tour door Monteith's Brewery. Eerst moesten we luisteren naar een saaie uitleg. Toen kreeg Andy (Engelse jongen) het idee om te gaan smsen, zodat ik niet naar de saaie uitleg hoefde te luisteren. Haha we hadden de grootse lol. Na de uitleg mochten we bier en cider gaan proeven. De cider was echt super lekker. Het bier niet echt. Na enkele ciders zat het er weer op.

-Donderdag 3 november-
Ooh vandaag was een verdrietige dag. De groep werd gehalveerd. Voor de meeste mensen van onze groep zat de tour erop. Ik vond het echt heel jammer, want met hun heb ik het meeste lol gehad. De mensen die over zijn gebleven, daar had ik nog niet zo super veel mee opgetrokken. Uiteindelijk is dat wel goed gekomen. Maar ik miste iedereen wel erg toen ze ons gedag hadden gezegd.
Eerst maakten we even een stop bij de pancake mountains. Dat zijn hele platte rotsen. Apart om te zien. Onze trip ging door naar Nelson. Hier konden we ook allerlei activiteiten doen. Ik had ervoor gekozen om lekker een dagje rond te slenteren. 's Avonds hadden we met de hele groep bij een Thais restaurant gegeten. Daarna konden we nog ergens iets gaan drinken. Dat heb ik gedaan met een paar andere en dat was erg gezellig. Helaas kwamen we erachter dat de bars in Nelson super vroeg sluiten (lees: half 11). Wij waren nog niet uit gefeest. Dus besloten ons feestje voort te zetten in de laadruimte van de bus met Scottie en Lance. Hier hadden we dikke schik en voordat we het wisten, was het alweer heel erg laat.

-Vrijdag 4 november-
Vandaag hadden sommige een wijntour en quadbiken. Ik had me voor geen van beide opgegeven en besloot lekker om langs het strand te lopen. Zo mooi was de zee daar. Ook heb ik nog even met het thuisfront gebeld. Het was leuk om te vertellen dat ik had gebungeejumpt en een Canyon Swing had gedaan. Ik vond mama's reactie echt grappig. Precies zoals ik had verwacht. Deze dag was niet zo heel interessant, dus vandaar dat ik er ook niet veel meer over weet te vertellen.

-Zaterdag 5 november-
De allerlaatste dag van de tour. Zo dat ging echt super snel voorbij. Ik heb er echt van genoten. De tijd vliegt als je het leuk hebt. Vandaag zouden we van Nelson terug rijden naar Christchurch. Onderweg stopten we bij Ohau Point. Hier hebben we heel wat zeehonden kunnen spotten. Haha er zat een hele dikke tussen. Nadat we een paar foto's hadden gemaakt, gingen we verder naar Kaikoura. Hier zou ik gaan zwemmen met dolfijnen. Helaas ging dit niet door, omdat de zee veelste wild was. Dit vond ik wel heel jammer. Ook ging het dolfijnen spotten en het walvissen spotten niet door om dezelfde reden. Je kon nog wel voor een wandeling kiezen. In plaats daarvan heb ik lekker met de overgebleven mensen lekker op het strand in de zon gerugbyd en gevoetbald. Dat was ook erg gezellig en sportief. Na deze inspanning ging onze reis door naar Christchurch. Enkele uren later kwamen we daar aan. Langzamerhand werd onze groep steeds kleiner. Uiteindelijk beleven er nog een paar over. Wij sliepen met zijn alle in dezelfde accommodatie. Na afscheid te hebben genomen van Lance en Scottie, zat de tour er toch echt op.
Ik heb er echt van genoten. Ik ga iedereen missen en ik wil iedereen bedanken voor deze onvergetelijke ervaring. De meeste gaan weer terug naar hun echte thuis. Voor mij is dit pas het begin...

-Zondag 6 november-
Om 11 uur 's morgen vloog ik weer terug naar Hamilton. Terug naar de Van Schie's. Terug naar de realiteit. Ik heb al heel veel leuke foto's gezien op Facebook. Ik hoop dat iedereen net zo genoten heeft als ik. In Australië ga ik weer zo'n tour doen en dan naar Alice Springs.


Dit was het verslag van het zuid eiland. Ik ben heel blij dat ik dit gedaan heb. Ik moet eerlijk zeggen, in het begin vond ik het heel spannend. Zo van kan ik dit wel, wat gaat er allemaal gebeuren en dergelijke.
Ik heb er geen spijt van gehad en het was het geld dubbel en dik waard. Met deze groep zou ik het zo nog een keer over willen doen.

Dikke kus Suzan.

  • 10 November 2011 - 09:56

    Fenna:

    Snoezie!

    Jij maakt echt veelste vette dingen mee. Wel jammer dat sommige dingen niet doorgingen, maar op Curacoa had je toch al eens met dolfijntjes gezwommen? :) dat scheelt dan weer!

    Ben echt superblij dat 't nog steeds goed met je gaat (en anders hoor ik het wel he!)

    Dikke zoenie

  • 10 November 2011 - 18:52

    Joop:

    Hoi Suzan, Geweldig dat je je zo vermaakt en ondertussen grenzen verleggend bezig bent. Beeldend beschreven ook, zie het zo voor me. Jammer dat je niet niet zo in de picture wilt staan, zodat ik tot nu toe tevergeefs onder foto's kijk. Grijns. Kijkal weer uit naar je volgende bericht.

    Groetjes van Ans en mij

  • 10 November 2011 - 21:02

    Ans:

    Hoi Suzy,

    Wat weer een avontuurlijke story's; voor jou reallifetime. Wij hadden het zondag as always gezellig op de verjaardag van jouw mum! Dag Suzan, big hugs. Ans

  • 12 November 2011 - 12:45

    Myrthe:

    Hee Suzan, super leuk om jou verslagje weer te lezen. Echt stoer van je om te bungeejumpen!! En echt een gave reis die je hebt gemaakt naar het zuid eiland. Ben jaloers haha. Nog heel veel plezier daar, geniet ervan:)!!!

  • 21 November 2011 - 12:36

    Laura:

    Suuuus!

    Het klinkt allemaal echt heel vet meid! Goed dat je zoveel geniet :)
    I'm proud of you!
    Ik ben echt jaloers op je.

    Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 61765

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: