Sunny Sunday at het balkon - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Sunny Sunday at het balkon - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Sunny Sunday at het balkon

Door: SuzanHendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

27 November 2011 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Lieve allemaal,

Ooh ik heb vanmiddag heerlijk in het zonnetje gezeten. Vanaf drie uur zat ik buiten en toen naar een uurtje ging ik naar binnen en zag tot mijn verrassing een afdruk van een korte broek. Zo snel gaat het hier. Het weer was erg lekker vandaag. Ik denk rond de twintig graden, gelukkig had ik vrij vandaag.

Ik ben hier nu alweer twee en een halve maand, wat gaat de tijd toch weer snel. Voor je het weet is het alweer Kerst. De 27ste of december vertrek ik naar Australie. Ik vind het wel heel spannend om aan iets nieuws te beginnen, want ik ben hier toch al aardig gewend geraakt.

Zoals de meeste mensen al weten, ben ik tijdelijk verhuisd naar Hamilton. Ik woon nu bij Lewis en Krissy, een jong getrouwd stel. Ik had ze van te voren een keer ontmoet. Dus ik vond het wel spannend of het zou klikken. Maar Lewis en Krissy zijn super gezellig en grappig en op z'n tijd lekker gek. Het is heel leuk om samen met hun te wonen. Het verschil met wonen in Ohaupo is, dat ik veel meer zelf moet doen. Gelukkig vind ik dat niet zo erg. Koken doe ik nu bijvoorbeeld zelf, dus ik kan kiezen wat ik wil. Ik heb een eigen kamer, net als in Ohaupo, met een lekker groot bed <3 en ik slaap op beneden verdrieping. De laatste twee weken in Nieuw Zeeland verblijf ik weer bij de Van Schie's en dan Ozzie.

Het huis is tien minuten van het centrum af. Een makkelijke loopafstand. Lekker naar de stad als ik een dagje vrij heb. Zo ben ik vorige week naar de film gegaan. Echt grappig om mee te maken in Nieuw Zeeland naar de film. Ik was naar Twilight geweest, een supere leuke film en met veel dingen die ik niet had verwacht.

Ik mag me nu ook officieel oberes noemen, want ik heb een nieuw baantje erbij. Ik werk nu in een bar/restaurant, genaamd Keystone. Het is een erg leuke bar/restaurant. Het is best een chique tent. Sommige dingen zijn toch wel heel precies, zoals het vouwen van de servetten. Dat moet op een bepaalde manier. Ik doe er van alles zoals, mensen serveren, drankjes maken, bestek polishen. Gister moest ik voor het eerst toiletten schoonmaken. Dat vond ik toch wel een beetje vies.. Het is 15 minuten lopen van mijn huis. Echt heel relax. Het werk is erg leuk, maar ook wel zwaar. Vanwege het velen staan. Mijn collega's zijn vooral meiden. Ik denk dat er maar twee of drie mannen als obers werken. Met iedereen is het super gezellig. Mijn Engels gaat steeds beter, omdat ik nu bijna alleen maar Engels praat.

Het werken op de Mushroom farm gaat gewoon door. Als ik moet werken daar, kan ik altijd met iemand meerijden. Dat hebben we heel goed afgesproken, erg fijn. Zo leer ik mensen van het werk op een andere manier kennen. Kelsey gaat stoppen bij de Mushroom Farm. Dat vind ik super jammer, want met haar kon ik het beste opschieten en zij was de enige van mij leeftijd. Nu heb ik niemand meer om lol mee te maken :(.

Op 12 november was Daniël twentyfirst. Het was echt super leuk en gezellig. Er was een live band, die ook heel goed was. Le-Anne, Linda en ik hadden gedanst op de live muziek. Super! Ik heb ook weer nieuwe mensen leren kennen en dat is ook altijd leuk. Het leukste om te zien was dat Daniël het hele grote glas leeg dronk. Hij deed er drie minuten over en dat is erg snel. Men ik doe het niet na. Kortom een geslaagd feestje :D.

Over enkele weken ga ik een tripje maken naar Taupo. Daar ga ik met enkele mensen skydiven. Ooh ik heb er super erg zin in. Ik hoef allen nog maar te boeken en dan is het echt :D. Yeah daar heb ik echt zin in! Voor de rest weet ik nog niet echt wat ik ga doen. Ik kijk wel wat er op mijn pad komt :)


Liefs Suzan



  • 27 November 2011 - 09:41

    Esmée En Marèl :

    wauw suus! weer een heel avontuur zo te horen. vooral het skydiven klinkt wel heel erg vet. Geniet ervan!

  • 27 November 2011 - 15:59

    Fenna:

    Suzie de oberin!

    HIhi. De centjes stromen zo binnen! En niet zeuren dat toiletten poetsen vies is. Hotelkamers schoonmaken, dan wil je niet weten wat je tussen die lakens tegenkomt!

    Maar wel goed hoor van je! :) En ook superfijn dat het leuk is bij dat nieuwe gezin. Maar je gaat over 'n maandje alweer naar AUSTRALIE. HoehoeHOE vet. Mwihih.

    Oh, ik wil ook nog naar Twilight. Ik wilde bijna vragen: ga je mee? .. maar ja.

    Veel plezier bij het skydiven he Suus. Take care xxxxxxx

  • 06 December 2011 - 13:00

    Mieke Heldens:

    Hoi Suzan, ik ben vandaag voor het eerst op jouw site geweest, leuk hoor. Wat heb je al veel gedaan en natuurlijk ook veel geleerd. Ik hoor natuurlijk regelmatig van mama hoe het met je gaat. Sinterklaas zit er ook weer op. Heb je ook Sint gevierd, nee dat doen ze daar natuurlijk niet maar je hebt het wel een klein beetje meegevierd via skype. Leuk hoor. Bij ons zit de verjaardag van Luc er weer op en Sint ook. Het was erg gezellig samen met Rene, Luc, Thijs, Ilse en Leonique. Thijs heeft tabloid Samsung gekregen, geweldig zo"n apparaat, ik heb gisteren even Mixedup nieuwe Nederlandse serie bij uitzending gemist bekeken, geweldig is het.Verder was Sinterklaasavond erg leuk met gedichten en surprises. Thijs vertrekt 1 februari naar Aruba zoals je weet, hij gaat daar op een technische school competentie gericht onderwijs introduceren met nog 2 jongens. Vanavond gaan wij, Rene en ik, reis boeken voor mei om Thijs te bezoeken, Leonique gaat ook in mei naar Thijs leuk he. Luc en Ilse hebben besloten om in huis te gaan wonen (Huuske van Truuske noemen wij het, hier heeft voorheen Truus (huishoudster) van Pastoor gewoond. Leuk he. Verder heb ik vanmorgen met mama hardgelopen, ging goed. Heeft mama de bloes nog geshowd via skype ? Nou Suzan straks fijne reis naar Australie, geniet ervan en heel veel liefs en groeten, Rene, Luc, Ilse, Thijs, Leonique en Mieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 61764

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: