De geweldige/gezellige/regenachtige week met mama. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu De geweldige/gezellige/regenachtige week met mama. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

De geweldige/gezellige/regenachtige week met mama.

Door: SuzanHendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

06 Maart 2012 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Zoals de meeste van jullie al hebben kunnen lezen, in mijn vorige verslagen, kwam mama op bezoek.

Nou 27 februari was het zo ver. Ik was erg gespannen om mama weer te zien. Ik had haar al 5 maanden niet meer in levende lijven gezien.
Mama zou om 8.45 's morgens landen. Ik had me voorgenomen om er op tijd te zijn. Helaas was dat mislukt (haha niet dat jullie dat niet zagen aankomen :P). De vorige dag had ik een lange werkdag gehad. Dus ik had me verslapen. De weg naar het vliegveld ging niet snel genoeg, want ik zat me al helemaal druk te maken, dat ik mama zou mislopen.

Op het vliegveld aangekomen, zag ik nog geen mama. Ze zou toch al niet mij aan het zoeken zijn dacht ik. Op het bord van alle vluchten zag ik ook in eerste instantie mama's vlucht niet staan. Maar toen zag ik hem gelukkig wel. Tot mijn grote verbazing zag ik dat haar vlucht vertraging had opgelopen. Haha uiteindelijk was ik dus toch nog op tijd. Wachten en wachten en wachten... 45 minuten later kwam mama dan eindelijk er aan lopen. Een emotioneel weerzien was dat. Ik was zoooooo blij om haar te zien.

Hierna zijn we eerst naar Marian gegaan en heb ik al mijn spullen gepakt voor het weekje bij mama te logeren in het appartement in Darling Harbour. Mama had nu ook gezien waar ik woonde. Ze vond het erg mooi en leuk om te zien. Daarna zijn we gauw genoeg naar het appartement gegaan en hebben we daar ons geinstaleerd en toen ergens gaan eten. Voor ik het wist was het alweer half 5 en moest ik gaan werken. Buhhhhh echt geen zin in. Mama ging ondertussen boodschappen doen en dergelijk.

Dinsdagmorgen stond er een heerlijk ontbijtje voor me klaar. Lekker met mama geontbeten. Na het ontbijt zijn we naar Bondi Beach geweest. Dat was echt heerlijk. Lekker geluierd. Aan het einde van de middag hebben we ook nog de Bondi to Cogee beach walk gedaan. Dit is een route langs vijf hele mooie stranden met hele mooie uitzichten. Na deze hele mooie wandeling, zijn we wezen uiteten in Darling Harbour. Het restaurant had heel mooi/oud/fransachtig meubilair. Mama en ik waren meteen verkocht.

Woensdagmorgen kreeg ik weer een heerlijk ontbijtje. Deze dag hadden we heerlijk door Sydney rondgeslenterd. Winkels bezocht en lekker terrasjes gepakt. Helaas was het niet echt terrassen weer :(. We zijn ook nog naar de beroemde Paddy's Market geweest. We vonden de groente en fruit markt interessanter dan de gewone marktkraampjes haha. Ze verkocht er echt rommel. Om half 5 moest ik weer werken. Buhhh ook niet echt zin in. Als diner hadden we lekkere hamburgers. Nee... niet die van de Mac, maar van Healty Burgers. Mama heeft toen een lekker rustig avondje gehad.

Donderdag was ook echt een super leuke dag. Trouwens alle dagen waren zo ver super leuk geweest. Vandaag hadden we een rondleiding in het Opera House. Echt een droom die uitkwam. Ik had het Opera House altijd al van binnen willen zien. Het is en blijft een geniaal bouwwerk. Aan het einde van de tour besloten we om een voorstelling te gaan kijken in het Opera House. Ook echt een droom die uitkwam. De voorstelling was pas 's avonds. In de tussentijd zijn we naar de Royal Botanic Gardens geweest. Hier hebben we heerlijk gechillt in dit mooie park. Ook zijn we nog naar een mooie, oude bibliotheek geweest. Vervolgens heerlijke pizza gegeten en mama een lekkere risotto. Voor we het wisten, waren we alweer in het Opera House voor de voorstelling. Het was een mooie voorstelling met veel oude liedjes erin van de jaren '30 tot de jaren '50. Mama en ik hadden genoten.

JAAAAAAAA 2 MAART!!!!
Mijn verjaardag. Ooh, ik had er super veel zin in :D. Eerst gingen we de stad om mijn verjaardagscadeau te kopen. Ik kreeg van mama, papa, Sjuul en Sam UGGS laarzen. Ze zijn echt super leuk. Bruin met een knoop en half hoog. Super stoer dus. Heel erg bedankt :D. Ook iedereen bedankt voor de leuke kaartjes en kleine cadeautjes. Daarna hadden we een heerlijke lunch bij een super schattig marco-biologisch verantwoord cafeetje (zoals papa dat altijd zo mooi zegt).
's Avonds kreeg ik van Marian als cadeau een super lekker diner bij de Boathouse. Het is een erg bekend restaurant. Als voor gerecht had ik heerlijke zalm en als hoofdgerecht hun beroemde Snapper Pie en als dessert een heerlijke chocolade pudding. Mmm... Het was ook erg gezellig met mama en Marian. Nu had mama Marian ook in het echt gezien. Het was toch echt wel een hele speciale verjaardag.

Alweer de laatste dag, zaterdag. Dat maakte me wel down moet ik eerlijk toegeven. We zijn toen naar de beroemde vismarkt van Sydney geweest. Poeh, wat stonk het daar zeg! En IIIIEEEE sommige vissen en inktvissen zagen er super ranzig uit. We hadden daar ook nog een heerlijke snack gehad. Drie keer raden wat.... Jammer geen vis, maar heerlijke aardbeien met chocolade. Yummie!! Vervolgens zijn we nog naar de Glebe Markets geweest. Ze hadden daar mooiere spullen als bij Paddy's Market. Daarna zijn we ook nog naar mijn werk geweest en hebben we een lekker ijsje gegeten. Nu weet mama waar ik werk. 's Avonds hadden we heerlijk gegeten bij een Indiaans restaurant. Op weg naar het restaurant zaten we bij jongens en meiden in de bus die naar Mardi Gras (gay parade) gingen. Die jongens droegen allemaal jurken en zongen heel erg hard. Dit was echt zo grappig om te zien. Ik lag helemaal krom. Als afsluiting van mama's trip zijn we vuurwerk gaan kijken. Nou ja... gaan kijken. We konden het direct zien vanuit het restaurant, waar we aan het eten waren. Echt super mooi was dat.

Van zaterdag op zondagnacht vertrok mama weer richting het vliegveld, want om 6 uur 's morgens vertrok haar vliegtuig weer. Toch ook wel weer emotioneel om haar weg te zien gaan. Al met al het was een super geweldige week. Ik had niks beters kunnen wensen voor mijn verjaardag. Ik heb ook van elk moment genoten dat mama hier was. En ja, zondag moest ik gewoon weer werken ;).

Volgende week oost kust. Ik kan niet wachten. Ik ben dan tot 31 maart weer iets moeilijker bereikbaar. Dus het verhaaltje zal ook iets langer op zich laten wachten. Maar dan weten jullie dat :)

Nogmaals bedankt voor alle felicitaties en cadeautjes :D.

Liefs en dikke kus Suzan

  • 06 Maart 2012 - 06:41

    Joop:

    Hoi Suzan, Ans had je moeder al gesproken en ik lees nu je uitbundige verslag. Gweldig zo'n verjaardagsweek waar jullie allebei intens van hebben kunnen genieten. Goed dat je tussen door nog moest werken, zodat al die lekkere hapjes meteen weer verbrand werden. Vel plezier ook weer aan de East Coast. Liefs en groetjes van Ans en mij


  • 06 Maart 2012 - 09:29

    Fenna:

    SUUUUUUUS! Wat geweldig om te lezen :D wiehoeheheheh. Oh. En jij helemaal blij met je Uggs (ik haat Uggs, maar tegenwoordig ga ik ze meer waarderen als ze iets meer eruit zien als sloffen hihi. Maar tof dat je 'n leuk verjaardagscadeau hebt! Kan je de herfst daaro weer door!)

    Ik dacht dat je geen vast adres had, of ja. Ik wist niet zeker voor hoelang, dus had ik geen kaartje gestuurd en nu lees ik dat je wel kaartjes hebt gehad. Dus nu voel ik me stom :(

    Maar je week klinkt echt super en ben echt blij voor je dat je je verjaardag goed hebt kunnen vieren :)

    We moeten snel even een skype-afspraak maken, maar dat doen we wel via sms als je niet bereikbaar bent via internet. We spreken elkaar snel Snoezie. (Mohhh, en ik ben zooooo jaloers op jouw leven right now.)

    <3 ZOENIE

  • 15 Maart 2012 - 17:55

    Sjaak En Els:

    Hoi Suzan, wat een feest, feest, feest;
    en jarig, en je moeder op bezoek en dan allemaal hele leuke dingen doen waar jullie met elkaar van genieten. Super!
    Geniet nog lekker van alles na en van wat je nog in het vooruitzicht hebt.
    Groetjes
    Sjaak en Els

  • 29 Maart 2012 - 21:00

    Fenna:

    SUUUUUS NIEUWE UPDATE PLEASE.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 61754

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: