Werken, Blue Mountains and mum is almost coming :D - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Werken, Blue Mountains and mum is almost coming :D - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Werken, Blue Mountains and mum is almost coming :D

Door: SuzanHendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

20 Februari 2012 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Terwijl iedereen lekker aan zuupen is tijdens de carnaval, ben ik nog steeds aan het werk bij Gelatomassi. Veel aan het sparen voor mijn trip naar de East Coast. Ik kan niet wachten, nog maar drie weken.

Het mysterie rond het pakketje is trouwens opgelost. De dag nadat ik het verslag had getypt, kreeg ik mijn pakketje van thuis binnen. Tot mijn grote verrassing zaten er ook nog lekkere chocolade pepernoten bij. Yummie :D en nieuwe kleren. Super bedankt mam, pap, Sjuul en Sam.

Echt gaaf, mama is volgende week om deze tijd bij mij. Ik kan niet wachten om haar te zien. Ik heb zoveel leuke dingen in mijn hoofd die we kunnen gaan doen. Van mooie strandwandelingen tot lekker shoppen. Ik ben benieuwd wat ze van Sydney vind.

Afgelopen vrijdag (17 februari) ben ik dan eindelijk naar de Blue Mountains geweest. Om 8 's morgens vertrok ik met het reisgezelschap naar de Blue Mountains. Onze reisleider heette Smokey en leek een beetje op Indiana Jones. Onderweg naar de Blue Mountains kregen we eerst een praatje over de geschiedenis van Australie. Haha dat was niet echt heel interessant, dus ik heb half geluisterd en half geslapen. Het viel me op hoe groot Sydney wel niet is. Voordat we Sydney echt uit waren, waren we alweer een dik uur onderweg.

Eerst kwamen we aan in Glenville. Dit is een klein stadje voordat je echt de Blue Mountains ingaat. Hier hadden we morning tea. Voor het eerst in mijn leven had ik een pie geprobeerd. Dit is een bladerdeeg taartje met een vleesvullig. Erg lekker.

Na de morning tea reden we verder naar een plek waar heel veel watervallen waren. Hier was ook een super mooi uitzicht op een hele mooie vallei. Daarna gingen we een wandeltocht maken. Onderweg vertelde Smokey allerlei dingen over planten, insecten en hoe de aboriginals hier leefden. Toen moesten we heel veel trappen omlaag. Onderweg kwamen een waterval tegen en op het eindpunt was er ook een. De watervallen waren prachtig. Ook liet Smokey zien hoe aboriginals hun verf maakte. Dit deden ze met een speciale steen.

Opeens sloeg het weer heel erg om. We waren die ochtend begonnen met 30 graden en nu ben begon het te donderen, bliksemen en te regenen. We moesten snel weg uit de vallei, want het werd te gevaarlijk. Toen moesten we weer alle steile trappen. Poeh dat was zwaar, toen merkte ik dat ik toch geen conditie meer heb. Bij de bus aan gekomen, begon het toch echt te plenzen.

Onze tour werd vervolgd naar Katoomba. Een stadje (eerder dorpje) midden in de Blue Mountains. Hier kregen we een heerlijke lunch voorgeschoteld. Ik had ook wel honger moet ik zeggen naar die flinke workout.

Na de lunch gingen we naar de beroemde bergen De Drie Gezusters. Weer heel wat steile trappen later, kwamen we eerst bij een woongrot aan van de aboriginals. Smokey liet ons zien hoe de aboriginals communiceerden met elkaar. We mochten allemaal op een rij staan met de gezichten richting de vallei en dan iets roepen. Zo hoorden we een normale echo. Daarna gingen we met onze gezichten richting de grot staan. Nu hoorden we de echo omgekeerd. Echt heel apart was dat om te horen.

Na nog meer trappen kwamen we eindelijk aan bij De Drie Gezusters. Gelukkig hebben we ze nog wel even kunnen zien, want binnen enkele minuten was het al te mistig. Heel apart om die in het echt te zien, want ik kende het alleen van plaatjes. Daarna gingen we weer verder. Na een goed half uurtje wandelen, kwamen we aan bij de de steilste railwaywas Australië. Ik weet niet of het ook van de hele wereld was, maar die ging 52 graden om hoog. Eerst lag je in dat karretje, maar even later zat je gewoon rechtop. Zo steil was het. Ik dacht dat het heel eng was, maar het viel reuze mee. Gelukkig gingen wij ook achteruit. Dus van beneden naar boven. Het kon namelijk ook andersom.

Toen we boven kwamen, was er een souvenirsshop. Dit betekende ook het einde van onze Blue Mountains tour. We kregen nog even de kans om rond te kijken en daarna gingen we terug naar de bus. Om vervolgens weer naar Sydney terug te rijden.

Na 18000 treden, verdeelt over 700 trappen was ik toch wel heel erg moe. Het was een hele leuke trip en ook leuk om weer onder andere mensen te zijn. De uitzichten waren adembenemend. Al met al een zeer geslaagd dagje (spierpijn niet meegerekend ;) ).

Het volgende verslag zal wel weer komen, nadat mama is geweest. Geniet nog van de carnaval en drink er een paar voor mij. Tot de volgende keer.

Dikke kus Suzan

  • 20 Februari 2012 - 12:45

    Ans:

    Hello, hello,

    Vanuit ut stedje van lol en plezeer ( = Venlo!) even bijpraten. Vrijdag vastelaovend op school, zaterdag en zondag stuk van het Zuiderzeepad wandelen met vriendin Wilma. Weidse uitzichten over rietvelden, met snijdende wind, hagelbuien en ook: zon! Joop heeft vastenavond gedaan in Bergen op Zoom - we zijn 6x11 liedjes van ginds rijker. Via de krant en de tv krijgen we in ieder geval van alles mee, en als we zin hebben ook nog live. Aardig verhaal over de Blauwe bergen, Suzan. Nou ja, behalve de spierpijn dan... Liefs van Joop en Ans

  • 22 Februari 2012 - 16:07

    Fenna:

    Super Suzie! Klinkt zeer goed. En ik denk dat je nu toch wel een conditie hebt opgebouwd hahaha. Krijgen we ook nog foto's te zien van deze geweldige heuveltjes? Hihi.

    Heel veel plezier alvast met je mama. En sowieso heb ik een drankje voor jou gedronken. Hahaha.

    Ps. Ik neem wel aan dat je mijn naam daar bij die echo-berg-grot hebt geroepen he? Fenna klinkt namelijk heel sexy omgekeerd.

  • 23 Februari 2012 - 20:51

    Ton En Truus:

    hoi Suzan in Australie,
    wat ben je toch lekker aan het genieten van je reis ! zo mooi om je enthousiaste verhalen te lezen. Je maakt zo gemakkelijk nieuwe contacten waaruit weer nieuwe plannen voortvloeien. wat geweldig dat je mama komt. we wensen jullie samen een bijzonder mooie tijd toe.
    lieve groetjes van Ton en Truus

  • 23 Februari 2012 - 21:36

    Stiena:

    Hoi, leuk verslag, je hebt hier wel het een en ander gemist met theo als prins, maar ik lees dat je het heel erg naar je zin hebt,Straks heel veel plezier samen met je moeder en maak er iets leuks van. tot gauw lieve groet stiena

  • 01 Maart 2012 - 21:09

    Sabine:

    Dag lieve Suzan,

    Terwijl ik dit typ ben jij in het gezelschap van je moeder, wat een feestje zal dat voor jullie allebei zijn.....
    En dan ook nog jarig!! Namens " die van Nijst" alvast van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag, geniet van de dagen met je moeder en de tijd daar die nog voor je ligt, maar das niet zo'n probleem als ik al je verhalen lees!!
    Dikke kus, Sabine & Myrthe

  • 02 Maart 2012 - 08:51

    Fam Holtermans:

    Hallo Suzan,
    Van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag. Vier het maar extra goed met je moeder. Samen in Australie een verjaardag vieren is echt uniek. Wij genieten van alle verslagen en hopen dat je nog een hele leuke periode voor de boeg hebt.

    Groetjes, Lidy, Fleur, Emée, Marèl en Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 61763

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: