Part 2, sunny/rainy East Coast - Reisverslag uit Perth, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Part 2, sunny/rainy East Coast - Reisverslag uit Perth, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Part 2, sunny/rainy East Coast

Door: SuzanHendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

04 April 2012 | Australië, Perth

Lieve allemaal,

Gister waren mijn vingers te moe om het tweede deel te typen. Nou ja, eigenlijk had ik geen zin meer om nog een deel te typen. Dus dat doen we nu dan maar. Waar waren we gebleven? Ooh ja, de dinsdag.

-Dinsdag 20 maart-
De volgende dag werd ik heerlijk wakker. Ik wist even niet meer waar we waren. Na enkele minuten schoot het me te binnen: Emoe Park. Aan de ontbijttafel hebben we de grappigste roddels van de toga party gehoord. Ik lag krom van het lachen. Snel daarna moesten we ons klaar gaan maken voor onze busreis naar de Whitesundays. Een hele mooie eilandengroep voor de kust van Australië. Naarmate we meer naar het noorden reden, hoe regenachtiger het weer werd. Later hoorden we dat er een kracht 1 cycloon onze kant op kwam. Niet schrikken... zoveel hebben we er niet van gemerkt. Aan het einde van de dag kwamen aan bij de boot. De boot zou ons de volgende morgen naar de Whitesundays varen.

-Woensdag 21 maart-
Na een onrustige nacht (in het slaapvertrek op de boot was het super warm) was er geen tijd voor uitslapen. In alle vroegte vertrokken we naar de Whitesundays. Suzan en varen op de zee gaat niet samen. Ik voelde me de hele rit misselijk. Ik was dan ook super blij toen de boot stil lag. Hier heb ik heerlijk gesnorkeld, een wandeling gemaakt op Hook Island en lekker in de zon gelegen. Helaas zijn we niet meer naar de beroemde White Heaven Beach geweest vanwege het opkomende slechte weer. Dat vond ik toch wel jammer. Aan het einde van de middag voeren we weer terug naar de haven. Na een heerlijk pasta diner hebben we nog heerlijk gechillt op het dek.

-Donderdag 22 maart-
Vandaag zouden we naar Cairns rijden. Het was een reis van 10 uur :( Iedereen vond deze rit aan de ene kant oké en aan de andere kant ook weer niet. We konden bijslapen van de twee slechte nachten op de boot, maar het bleef een lange rit. Na twee uur rijden, moesten we omkeren en kwamen we in Airlie Beach terecht. De wegen richting Cairns waren overstroomd. Niet iedereen was hier even blij mee. Sommige mensen kwamen in de knoei met vluchten, andere met activiteiten. Gelukkig scheen de zon volop. Lekkere tropische temperaturen. We hebben er het beste van gemaakt door lekker te gaan zonnen, te gaan shoppen en lekker uit te gaan eten. Onze reisleidster heeft het super goed opgelost. Het had veel erger kunnen zijn.

-Vrijdag 23 maart-
Ons programma lag dus nu aardig in de knoei. We hielden onze vingers gekruist en hoopten dat we vandaag wel naar Cairns zouden kunnen rijden. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar wel met een kleine vertraging. De 10 uur durende reis was nog steeds lang. Onderweg keken we films, sliepen we, deden een quiz en zagen 'big things'. Dit zijn hele grote beelden, die te iets maken hebben met Australië. Denk aan een kangoeroe, een slang en Kapitein Cook. Ook stopten we in een dorpje dat vorig jaar verwoest was door een kracht 5 cycloon. Het was nu wel weer opgebouwd, maar de foto's van het verwoeste dorpje waren toch wel heftig. Na 10 uur rijden waren we dan eindelijk in Cairns. Yeah!

-Zaterdag 24 maart-
Dit was onze laatste dag. Helaas volgden niet iedereen hetzelfde programma, omdat we een dag hadden gemist. Dit was erg jammer. Ik heb niet van iedereen afscheid kunnen nemen. Voor de mensen die nog het gewone programma konden volgen, gingen naar Kuranda. Dit is een hippie dorpje in de bergen. Het is 30 minuten rijden van Cairns. Het dorpje was super klein, maar dat had ook wel iets gezelligs. We gingen die middag naar de koalagardens. We kregen de kans om met een koala op de foto te gaan en vast te houden. Dit wilde ik al heel erg lang. Koala's zijn echt schattig. Ook heb ik nog een kangoeroe gevoerd. Dat was ook een speciale ervaring. Na enkele uren in Kuranda rondgedwaald te hebben, kon je ervoor kiezen om met de bus terug te gaan of met de gondels. Ik had gekozen voor de gondels. Met de gondels 'vloog' je over regenwoud. Onderweg had je enkele stops. Bij deze stops zagen we een prachtige waterval. Na drie korte stops waren we beneden en kwam de bus ons ophalen. We reden terug naar Cairns en helaas zat onze tour er om drie uur 's middags op. Na enkele foto's en knuffels was echt tijd om te gaan. Jammer dat de tour erop zat :(.

Kortom een een geweldige tour van tien dagen. We hadden niet altijd alles meezitten, maar het is heel goed opgelost. De mensen waarmee ik de tour had, waren heel gezellig en grappig. We hebben de grootste lol gehad.

Liefs Suzan

• 04 April 2012 - 10:59

Myrthe:

Hee Suzan,
    Wauw wat een gave tour joh! Jammer dat niet alles meezat maar wel fijn dat het goed is opgelost. Leuk joh surfboarden, snorkelen en koala's aaien, sightseeing van steden en alle andere gave dingen! En je bent nu een echte farm girl, haha geiten vangen zie het je al helemaal doen:p.
    Super leuk dat je het nog steeds zo naar je zin hebt.
    Zag op Facebook dat je nu Perth bent. Daar zal je vast ook weer leuke dingen gaan meemaken!