Weekje in Cairns. - Reisverslag uit Perth, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Weekje in Cairns. - Reisverslag uit Perth, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Weekje in Cairns.

Door: SuzanHendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

04 April 2012 | Australië, Perth

Lieve allemaal,

Ik weet niet of ik jullie verteld had, dat ik in het Great Barrière Reef zou gaan duiken. Helaas is het niet doorgegaan en ik zal vertellen waarom... Maar daar heb ik wel hele leuke dingen voor teruggekregen.

Na de tour zou ik nog tot 31 maart in Cairns blijven. De zaterdag was de tour afgelopen. Die middag had ik met Robin (een Candees meisje van de tour) afsproken om 's avonds mee te gaan met de partybus. 's Avonds was het dan zo ver. Eerst hadden we een lekkere Australische bqq. Om 8 uur reed er een partybus en kon het feesten beginnen. Het was zo'n sightseeing bus. Je kent ze wel, van die rode bussen met open dak. We werden naar verschillende pubs en clubs gereden. Bij elke stop hadden we een grappige wedstrijd, waar je hele gave prijzen mee kon winnen. Robin deed ook een keer mee. Ik heb er erg om moeten lachen, want ze moest dansen op country muziek. We hadden een super gezellige avond gehad.

De volgende dag ging op pad voor mijn dive medical. Dit is een medische verklaring dat je mag duiken. Nou, ik netjes en zo eerlijk mogelijk alles ingevuld, vertellen de zusters me dat het geen zin om mijn 55 dollar te verspillen, want de dokter zal het toch afkeuren.
Wat blijkt als je astma hebt, krijg je geen dive medical en mag je niet duiken. Als je geen dive medical hebt, mag niet duiken volgens de Australische wet. Hier baalde ik dus super van. Toen heb ik besloten om te gaan snorkelen, want ik toch wel heel graag het Great Barrière Reef zien. Gelukkig kon ik mee op de boot, waar ik ook mijn duiktrip had geboekt.

Woensdag was het zo ver. In alle vroegte vertrokken we naar het Great Barrière Reef. Het was zo'n drie uur varen naar de plek, waar ik ging snorkelen. Je raadt het al... Ik werd dit keer echt zeeziek. Ik zal jullie de details maar besparen ;). Het snorkelen was prachtig. Ik heb heel veel grote vissen, haaien en schildpadden gezien. Geweldig! Achteraf ben ik blij dat ik niet heb gedoken, want het was toch niet mijn ding. Ik heb op allerlei verschillende plekken gesnorkeld. Vrijdag aan het einde van de middag was ik blij dat ik weer op het vaste land was, want ja... zeeziek zijn is toch niet zo fijn.

Maar elk nadeel heeft zijn voordeel. Door het duiken zou ik niet meer kunnen skydiven. Nu kon ik dat wel doen. Eerst had ik geboekt voor maandag. Deze werd gecanceld vanwege het weer. Toen verplaatst naar dinsdag... Je raadt het al, weer gecanceld vanwege het weer. Zaterdag 31 maart was mijn laatste kans, want 's avonds zou ik terug vliegen naar Sydney. Zaterdagmorgen was het tijd voor mijn sprong. Het was super mooi weer. Strak blauwe lucht. Wat wil je nog meer :D. Voor de sprong was ik super zenuwachtig. Niet tijdens de vlucht omhoog, maar wel weer toen ik over de rand hing. OMG... Wat was dat gaaf. Het gaat zo snel. Ik denk dat de snelste een minuut van mijn leven was (dit was de vrije val). Dan gaat de parachute open. Het uitzicht is adembenemend. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het minder eng vind dan een bungeejump. Je hebt geen keuze om terug te gaan en bij een bungeejump heb nog de tijd om te denken als je op dat platformpje staat. I loved it and bungeejumping. Dit kan ook nu worden afgestreept van mijn 'to do-lijstje'.

Op maandag ben ik met de mensen die nog van de tour over waren, uitgeweest. Het was super gezellig en hebben erg veel lol gehad. Ik was even lekker een drankje aan het doen, kom ik Doreth Peeters tegen. Zomaar in Cairns. Ik wist helemaal niet dat ze in Cairns was. Dus het was erg leuk om haar te zien en ook een grote verrassing. Zo zie je maar weer, hoe klein de wereld is. Na gezellig verhalen uitgewisseld te hebben, gingen wij er weer vandoor. Lekker zwemmen in de lagoon. De rest dan, brrrrrrrr Will en ik vonden het te koud.

Tijdens mijn week in Cairns werden mijn plannen helemaal omgegooid. In het begin vond ik het super balen, maar achteraf gezien was dit eigenlijk veel leuker. Ik heb genoten met volle teugen. Dingen gedaan die ik eerst niet zou kunnen doen en uiteindelijk toch heb kunnen doen. In een woord amazing!

Liefs van een meisje met een aardig kleurtje :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 61761

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: