Footy, sunrise, Fremantle en bioscoop - Reisverslag uit Perth, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Footy, sunrise, Fremantle en bioscoop - Reisverslag uit Perth, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Footy, sunrise, Fremantle en bioscoop

Door: SuzanHendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

20 April 2012 | Australië, Perth

Lieve allemaal,

Na een paar dagen gewerkt te hebben, had Trevor een verrassing voor mij. Zaterdag 7 april mocht ik mee naar een echte Australian Football Game. Het was de West Coast Eagels tegen de Melbourne Demons. Australian Football lijkt een beetje op rugby, maar dan zonder al de bescherming en nog een stukje harder. Trevor was in de jaren '50 een speler van het hoogste team van de Mebourne Demons. Je kunt dit vergelijken met spelen in het eerste van Ajax. Ik ging met Trevor's kleindochter Carlie en dan Trevor en later zagen we Hannah (Trevor's andere kleindochter) bij het stadion.

Het programma begon al erg vroeg in de morgen. Het begon met een soort van persconferentie van de supportersclub van de Melbourne Demons. De coaches van die club waren er. Alle supporters konden vragen stellen aan de coaches. Hierna waren er verschillende loterijen. Dat was grappig om te zien, want iedereen wilden natuurlijk de Melbourne Demons koelkast. Vervolgens was het tijd voor een ontbijtje. Lekker, want we waren toch wel hongerig. Na enkele uurtjes gekletst te hebben, was het tijd om naar het stadion te gaan. We gingen met een oude schoolbus richting het stadion. Ik verwachtte dat het zo'n grote supportersbus was, die je in Nederland hebt. Niet dus... Het was meer maatje Veolia bus. Het was wel grappig om mee te maken.

We waren erg vroeg in het stadion. Zo'n anderhalf uur van te voren. Gelukkig vloog de tijd om. Het was grappig om te zien. Supporters die helemaal opgaan in het spel. Iedereen vecht om een ovale bal en haalt elkaar onderuit (legaal :)). Wij zaten recht achter de doelpalen. Hoe gaaf is dat :D. Helaas zaten we ook vol in de zon. Ooh mijn god, ik heb het nog nooit zo warm gehad. Letterlijk het zweet droop me van de rug haha. Al met al het was super vet om mee te maken. Ik vond het een leuke, interessante en gezellige dag. Australian Football kijken kan ik ook afstrepen van mijn to do-lijstje ;). Aan het einde van de dag was het tijd voor pizza. Daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk :D. Ooh deze pizza's waren de goddelijkste die ik ooit heb gehad. Mmmmmmm......

Een paar dagen later kwam Trevor met het idee om naar een zonsondergang te gaan kijken. We reden naar Joondalup. Naar een heel mooi park aan het strand. Eerst even op het terras gezeten met een lekkere ijschocolademelk. Yummie! Na een kwartier begon de zonsondergang. Een felle oranje zon en mooie lucht op de achtergrond. Super!

Vorige week zaterdag had ik weer een dagje vrij. Ik wilde heel graag Fremantle zien. Dit is een havenstadje tegen Perth aan. Eerst zijn we naar het moderne martitien museum geweest. Hier hadden ze vanalles over zeilboten. Dit vond ik niet zo super interessant. We waren daar dan ook niet heel lang. Nu was het inmiddels wel tijd voor een lekkere lunch. Ja, als je in havenstadje bent, wat eet je dan? Natuurlijk, fish 'n chips. Dat was ook weer erg lekker. Daarna hebben we een kijkje genomen bij Little Creatures. Dit is een bekende bierbrouwerij. Het was groter dan dat ik verwachtte. We vervolgden ons tripje naar het oude martitien museum. Dit vond ik veel interessanter, want er werd veel verteld over Nederlandse schepen, zoals de Batavia. Zo kwam ik er achter dat Nederland een grote rol heeft gespeeld bij het ontdekken van Australie. En ja, wie is dan niet trots op ons kleine kikkerlandje? Ik in ieder geval wel. Het werd nu toch wel tijd om richting Wanneroo te gaan. Onderweg maakten we een tussenstop in Kings Park. Ook weer zoiets prachtigs. Je hebt super mooi uitzicht op de Perth. Ook hebben ze er hele aparte bomen. Van zo'n super brede en grote stammen. Dat had ik nog nooit gezien :o.

Gister zat ik lekker buiten, rustig aan het chillen. Aan het denken dat ik eigenlijk toch maar weer eens een verslagje moest gaan schrijven. Even later kwam Trevor weer met een geniaal idee om naar de film te gaan. Daar had ik of course geen bewaar tegen. Alleen dat het kwart voor 5 was en hij wilde om half 6 in de Joondalup zijn. Haasten voor mij dus (iets waar ik niet zo goed in ben haha). Half 6 hadden we gehaald en na een lekkere kebab was het tijd voor de film. We hadden besloten om naar Battleship te gaan. Jawel, met de bekende zangeres Rihanna. Ik dacht dat ik het niks zou vinden, maar uiteindelijk was het een leuke film en niet de standaard si-fi film die ik verwachtte. Conclusie: een goede keuze.

Het lijkt alsof ik niet werk, maar mensen wees gerust ik werk ook nog hoor. Zo mochten we vandaag Mini Farms maken. Dit zijn kartonnen dozen gevuld met compost en champignonzaden en wat je nog meer nodig hebt om mushrooms te laten groeien. Zo kun je thuis je eigen champignons laten groeien. Weer heel iets anders dan plukken.

Aankomende dinsdag ga ik er tussenuit voor tien daagjes. Ik ga een tripje maken van Alice Spring naar Adelaide en via de Great Ocean Road naar Melbourne. Ik ga dit keer niet met Topdeck, dus ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Ik heb er zin in!

Liefs en kusjes van Suuske Down Under




  • 20 April 2012 - 20:37

    Stiena:

    Leuk verslag en interessant wat je allemaal mee maakt, het is hier int'ven maar een dooie boel, behalve dat ik nu ook een beagle heb, haar naam is Mika eindelijk een extra vrouw in huis. ha ha He meid nog een hele leuke tijd, geniet er nog van want voor dat je er erg in hebt sta je weer af te wassen lieve groet stiena

  • 21 April 2012 - 14:35

    Fenna:

    Wow Suus! Het lijkt inderdaad alsof je niet aan 't werk bent.. tsss. Haha. Nee, maar supergaaf. Vooral de football game lijkt me echt tof om te zien (:

    En trouwens, die ijschocolademelk lijkt me ook errrrrrrug lekker. Kan je dat in Nederland ook kopen? Anders wil ik die samen gaan halen! Mmm.

    Nou, veel plezier alvast in Adelaide en Melbourne en weet ik veel wat. Je gaat 't vast leuk vinden! :)

    Zoenieeeeee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 61748

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: