Sunny/rainy East Coast - Reisverslag uit Perth, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Sunny/rainy East Coast - Reisverslag uit Perth, Australië van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Sunny/rainy East Coast

Door: SuzanHendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

03 April 2012 | Australië, Perth

Lieve allemaal,

Zo weer even een update. Dat is alweer een tijdje geleden. Eerst ga ik jullie iets vertellen over mijn trip naar de East Coast. Zoals jullie weten had ik daar super veel zin in. Het was ook erg leuk.

-Donderdag 15 maart-
Mijn vlucht vertrok al in alle vroegte richting de Gold Coast. Om precies te zijn Surfers Paradise. Hier zou mijn trip beginnen. Na een korte vlucht van een anderhalf uur en een bustrip van twintig minuten kwam ik aan in het beroemde Surfers Paradise. Hoge gebouwen en kilometers lange stranden. Heel erg anders dan Sydney. Ik was erg vroeg. Gelukkig kon ik in mijn kamer. Voor Topdeck begrippen toch wel een super luxe kamer. Lekker voor mezelf met badkamer en al. Om negen uur begon de trip. Ik ontmoette onze tourleidster Sarah. Ze vertelde me dat we een vrije dag hadden. We konden van alles gaan doen: jetski rijden, rondsnuffelen, surfen en naar waterparken gaan. Ik koos voor een surfles. Na alles geregeld te hebben, begon om twee uur mijn surfles. Op het strand leerden we de surfplank beheersen, naar de stroming kijken en op de surfplank staan. We oefenden eerst op het strand en dan oefenden we in het water. Het was echt super leuk, maar wel zwaarder dan dat ik had verwacht. Aan het einde van de les was het me gelukt om op de surfplank te staan. Echt, dat gevoel is zo gaaf. Onbeschrijflijk! 's Avonds maakte ik kennis met de groep. We gingen bowlen, pizza eten en karaoke doen. Het viel me op dat de meerderheid van de groep meiden was. Gezellig :). We hebben echt gelachen tijdens de karaoke. Er zaten zowel goede vrouwelijke als mannelijk zangers bij.

-Vrijdag 16 maart-
Wow, al een half jaar van huis, dat was het eerste wat me te binnen schoot, toen ik in alle vroegte opstond. Ook auw wat heb ik een spierpijn van het surfen. We zouden vandaag naar Fraser Island rijden met als tussenstop Brisbane. Na een kort tripje van een anderhalf uurtje kwamen we aan in Brisbane. Een hele mooie stad. Ik kreeg meteen een relax gevoel van deze stad. Eerst hadden we een rondleiding door Brisbane. We kregen alle highlights te zien. Daarna hadden we enkele uurtjes vrije tijd. Tijd om te shoppen voor Sint Patricks day, want dat was de dag erna. Rond het middag uur waren we weer terug bij de bus en zetten onze trip voort naar Fraser Island. Deze trip duurde zo'n zes uur. Ja, wat doen je dan. SLAPEN natuurlijk. Nou ja, niet alleen dat, ook films kijken en muziek luisteren. Aan het einde van de middag kwamen we aan bij de veerboot naar Fraser Island. 's Avonds hadden we een heerlijk Mexicaans diner. We gingen vroeg slapen, want morgen zou het een drukke dag worden.

-Zaterdag 17 maart-
Sint Patricks Day was het vandaag. 's Avonds lekker een feestje bouwen met iedereen. Gezellig! Maar eerst begonnen we dag met een tour aan de westkust van Fraser Island. Met een four-wheel drive bus gingen we op weg naar Central Station. Hier was vroeger een dorpje van de houthakkers. Hier kregen uitleg over de houthakkers en hoe Fraser Island is ontstaan. Daarna begonnen we een wandeling door het regenwoud. Na een half uurtje wandelen kwamen we aan bij onze bus. We hadden het super warm en zweetten als otters. Gelukkig gingen we naar Lake McKenzi. Een prachtig blauw meer met hagelwitte stranden. Het water had dezelfde PH-waarde als de huid en je haar. Je kreeg dus super zacht haar en een hele zachte huid. Haha, een gratis spa. Na deze lekkere verkoeling was het tijd voor thee en koekjes. Yummie!
Toen de tour was afgelopen, hadden we de middag vrij. Heerlijk niks doen :) De rest van groep ging volleyballen en ik was de supporter. Ik heb erg gelachen om hoe fanatiek iedereen was. Het grappigste was nog wel toen onze buschauffeur Tony ging meedoen. Na het diner gingen we ons klaar maken voor Sint Patricks Day. Iedereen in het groen, want dat hoort erbij. Er was ook een andere Topdeckgroep. Ze daagden ons uit voor Flip the cup. Je maakt een lange rij met mensen aan een tafel. Iedereen heeft een shotje glaasje en moet dat leeg drinken en het glaasje rechtop zien te toppen. Dan mag de volgende drinken en dat gaan doen. Zo gaat het door tot de laatste en welke rij als eerste klaar is, heeft gewonnen. Wij wonnen een keer. Helaas won de andere Topdeckgroep twee keer. Het was zeker lachen om te doen. Vervolgens hebben we nog flink gefeest en daarna zat Sint Patricks Day er ook weer op.

-Zondag 18 maart-
We verlieten Fraser Island in de late morgen. We zetten onze trip voort meer land inwaarts. We gingen naar een echte farm. Jawel, ik zou veranderen in een echte boerin/cowgirl. De farm heette Kroombit. Aan het einde middag kwamen we daar aan. Mij eerste reactie was: Oeh, dit lijkt toch wel meer op een camping, want we moesten lopen naar de wc's en douches en binnenplaats.
Aan het einde vanmiddag was er een wedstrijd. Welk team het snelste een geit kon vangen en vrijlaten. Het regende die middag, dus de arena was super modderig. Ik heb me dan ook kostelijk vermaakt om de uitglijders van mensen. Letterlijk gleden ze uit. 's Avonds hadden we een vol programma. Zo heb ik kangoeroe geproefd, mechanische stier gereden, lasso geworpen, zweep leren slaan en gelinedanced. Aan einde was ik dan ook heel erg moe. Tijd voor een heerlijk dutje.

-Maandag 19 maart-
Voor het eerst in mijn leven paard gereden. We gingen vandaag geiten hoeden op de paarden. In eerste instantie was toch wel bang voor de paarden, maar naar een tijdje wen je eraan. Ik heb zelfs door water gereden. Tijdens het geiten hoeden moesten we zoveel mogelijk geluid maken. Sommigen maakten grappige geluiden en andere begonnen te schelden tegen de geiten. Daar zat ik dan te lachen op mijn paardje. Na deze bijzondere tocht was het tijd om verder te rijden. Onze volgende stop was Emoe Park. Ik dacht dat we naar een natuurpark gingen met emoes, koala's, vogelbekdieren en kangoeroes. Haha, dat was niet. Het was een super klein dorpje aan de kust van Australië. Voor het eerst hadden we internet in dagen. Dus 's avonds iedereen massaal op internet. Dat zag er super grappig uit. Toen we weer helemaal up to date waren, was het tijd voor een heerlijke bqq met vis en vlees. Echt mmmm... Nadat onze buikjes goed gevuld waren, gingen we ons omtoveren tot Griekse godinnen en goden, want 's avonds hadden we een toga party. Iedereen kreeg een wit laken en een touw. Je mocht zelf je eigen toga maken. Later op de avond was er een modeshow wie de mooiste toga had. dat was erg leuk om te zien. Vervolgens ging iedereen los op de dansvloer, zoals Griekse goden en godinnen dat doen. Het was echt een geslaagde toga party.

Mijn vingers worden nu toch wel erg moe. Ik zal morgen of over enkele uren mijn tweede deel typen. Ik hoop dat jullie genoten hebben van dit deel. Er zullen er nog meer worden.

Heel veel liefs Suzan

  • 03 April 2012 - 10:35

    Laura:

    Heeeee suus!

    Echt super om te lezen dat je nog steeds overal zo van geniet!
    En wat vet, je hebt gewoon gesurft :)
    Leuk dat je zoveel mensen leert kennen en er ook meteen zoveel lol mee maakt!

    Haha, voor het eerst van je leven paard gereden. En dat helemaal daar aan de andere kant van de wereld :p

    Nice nice! Geniet er nog veel van, want ook al ben je al zo lang weg, toch gaat de tijd hartstikke snel!
    Veel liefs en kusjes! Xxxx

  • 03 April 2012 - 10:37

    Joop:

    Hoi Suzan, Nu je plankgevoel hebt, kunnen we wellicht een keer gaan windsurfen op de maasplassen. Of wordt je favoriete hobby Tex Mex paardrijden. Hopen met Pasen ook op mooi weer hier. We gaan opa en oma uit Sevenum en mijn moeder halen. Ons eventuele uitje naar het centrum wordt dan meer de wheelchair groupy tocht met rollator en rolstoel. Geniet ze, ben benieuwd naar deel 2.

    Groetjes van Ans en mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 61719

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: