Een lekker warme Kerst! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu Een lekker warme Kerst! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Suzan Hendriks - WaarBenJij.nu

Een lekker warme Kerst!

Door: SuzanHendriks

Blijf op de hoogte en volg Suzan

21 December 2011 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Lieve allemaal,

Over zes dagen verlaat ik Nieuw Zeeland. Ik ben langzaam afscheid van iedereen aan het nemen. Het maakt me wel een beetje verdrietig om iedereen gedag te zeggen. Ik heb hier zoveel nieuwe mensen leren kennen. Zij hebben me geholpen om deze ervaring super te maken zoals hij is/was.

Maar nu weer even een update van wat ik de afgelopen dagen heb gedaan. 13 december ben ik gestopt bij Keystone. Het was een hele leuke en gezellige tijd en heb er veel geleerd. Om bedankt te zeggen had ik cupcakes gemaakt met de letter 'K' erop van Keystone. Iedereen vond ze erg lekker.

5 december was het pakjesavond. Dit heb ik gevierd door met iedereen thuis al skypend Sinterklaas te vieren. Ik dacht dat ik geen pakjes zou krijgen, maar een paar dagen later was er toch een pakketje vanuit Nederland. Ik kreeg een gedicht, nieuwe kleren en een chocoladeletter. Ik had het echt niet verwacht. Super erg bedankt mama en papa!

Afgelopen weekend gingen we skydiven. Op vrijdagavond vertrokken Daniël, Maarten, Owen, Micheal, Josh en Neriah --> Josh's vriendin (vrienden van Daniël en Maarten) naar Taupo. Na flink wat stops kwamen we eindelijk in Taupo aan. We sliepen in een backpackers. Na een lekker drankje gingen we uit in Taupo-City. Het was echt heel gezellig om met iedereen uit te gaan. De volgende ochtend was het toch wel een beetje te voelen dat het gezeelig was de avond ervoor.

Zaterdag 17 december om 12.50 pm. zouden we gaan skydiven. Helaas is het niet door gegaan, omdat de weeromstandigheden niet meezaten. Eerst baalden we super hard, maar gelukkig hadden Maarten en Daniël nog andere ideeën. We zijn naar de hotpools gegaan. Dit zijn warme natuurlijke waterbronnen. Zo relax na een avondje uitgaan. Af en toe een duik in het ijskoude water. Optimale ontspannig :). Na de hotpools zijn we naar Mount Manganui en Tauranga gereden. Hier mochten we gebruik maken van het zomerhuis van Micheal. Ofja zijn zomerhuis eigenlijk is het van de marine, want daar werkt Micheal bij. Hier hebben we heerlijk gechillt. 's Avonds gingen Maarten, Daniël en Josh uit. De rest bleef thuis. Micheal, Owen en ik hebben lekker een filmpje gekeken en een drankje gedaan.

De volgende ochtend waren Micheal, Owen en ik lekker fit en de rest was aardig brak. 's Morgens hadden we een heerlijk ontbijtje buiten de deur. Yummie! Na het ontbijt ging iedereen een beetje zijn eigen weg. Zo ging Daniël rondrijden en de rest ging (lees: Maarten, Josh, Neriah, Owen, Micheal en ik) waterfall huntingen. Oftewel opzoek naar watervallen. We hadden er verschillende gezien. Sommige waren hemels blauw en andere waren weer super hoog.
Aan het einde vanmiddag had Maarten een idee. Hij wist een waterval waar we vanaf konden springen. Eerst reden we naar de waterval. Ik dacht: ooh yeah we zijn er. Maar helaas ik was iets te optimistisch. We moesten nog een heel eind lopen voordat we er waren.

Na deze work-out tocht kwamen we dan eindelijk aan bij de waterval. Nouja het was een meertje waarin de waterval eindigde en dan met rotsen erom heen. Wij als echte adrenaline junkies wilden hier toch wat mee doen. Eerst sprong Josh van de rotsen in het steenkoude water, toen Neriah en daarna ik. Ooh het water was zo koud. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een handdoek. Neriah en Josh gingen nog een keer en daarna ging Owen ook nog. Maarten en Micheal zijn niet gegaan hahaha.

Omdat we dit hadden gedaan, vonden dat we wel wat KFC hadden verdiend. Na lekker opgewarmd te zijn, hebben we nog wat rondgereden in the Mount. Aan het einde van de dag zijn we weer naar Hamilton terug gereden. Het was toen alweer zondagavond. Het was echt een super tof, gezellig en lollig weekend.

Ik kijk uit naar Kerst en Oud en Nieuw :D.
Iedereen een hele fijne Kerst en de allerbeste wensen voor 2012 . Ik hoop dat het nieuwe jaar iedereen veel goeds mag brengen. Geniet van de feestdagen!

Liefs en Xxx Suzan

  • 21 December 2011 - 09:45

    Fenna:

    Wat een leuk verhaaltje, speciaal voor mij :D haha. Neeee maar Suus <3 ik ben oprecht jaloers. I mean, VAN EEN WATERVAL AFSPRINGEN. Joehoeeew :(

    En zo'n warmwaterbron.. ooooooh, kan ik alleen maar van dromen geloof ik. Ik zweer. Na mijn studie ga ik oooook naar Nieuw-Zeeland hahahaha. Geen idee van welk geld, maar daar bedenk ik nog wel wat op.

    Jij ook fijne kerstdagen en gelukkig nieuwjaar :3 ik wilde je nog een kaartje sturen, maar dat ging te lang duren :(

  • 21 December 2011 - 12:26

    Mariet Geurts:

    Hoi Susan,
    Wat leuk om je verhalen zo te lezen.
    Ik voel gewoon dat je geniet, en dat moet ook.
    Ik wens jou, ook namens de rest van het gezin, hele fijne feestdagen toe en een heel gelukkig, gezond, liefdevol en reislustig nieuwjaar.
    Groetjes van Mariet Geurts

  • 23 December 2011 - 09:27

    Joop:

    Hoi Suzan,

    Had me ook al verheugd op de skidive foto's op facebook, maar wie weet wat voor spannende dingen Australia weer voor jou en ons in peto heeft. Vanmorgen alleen maar schokkend nieuws uit Crist Church. Een goeie kerst meid, dan afscheid en daarna nieuwe uitdagingen en plezier. Zullen je missen op het kerstdiner, maar wellicht wordt er nog geskyped? Was wel te gek met sinterklaas.

    Groetjes en liefs van Ans en mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 61767

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 02 November 2018

Cold Canada (and maybe hot too).

13 September 2011 - 30 Mei 2012

Suzy Style Down Under...

Landen bezocht: